رافلز سیتی؛ پروژه ۳٫۸ میلیارد دلاری چین که دارای یک آسمانخراش افقی است

پروژه رافل سیتی چونگ خینگ (Raffles City Chongqing) که یکی از مورد انتظارترین پروژه های ساخت و ساز سال های اخیر چین بوده و بسیاری آن را یک شاهکار مهندسی می نامند در حال تکمیل شدن است. طراحی این سازه توسط یک طراح معماری برجسته به نام موشه سفدی صورت گرفته و مساحت آن ۱٫۱۲ میلیون متر مربع است. پروژه رافل سیتی از مجموعه ای از ۸ برج و یک پل هوایی غول پیکر تشکیل شده که آن ها را به صورت عمودی به هم متصل می سازد. این پل هوایی افقی که ۲۵۰ متر طول داشته و «کریستال» نام دارد، یکی از بلندترین پل های هوایی جهان به شمار می آید.

وقتی که به طور کامل افتتاح شود، این پل دارای یک مکان تماشا، باغ های هوایی، یک استخر بزرگ و چندین رستوران خواهد بود. البته این تمام ماجرا نیست زیرا پل هوایی کریستال در طول شبه به یک پرتو نوری تبدیل می شود که آسمان را با رقص نور خود روشن خواهد ساخت. مجموعه رافل سیتی چونگ خینگ، همچنین، شامل یک مرکز خرید بزرگ به مساحت ۲۳۰٫۰۰۰ متر مربع، بیش از ۱٫۴۰۰ آپارتمان مسکونی، یک هتل مجلل و ۱۶۰٫۰۰۰ متر مربع فضای اداری لوکس خواهد بود.

اشاره ای آینده نگرانه به گذشته چونگ خینگ

ساخت آسمانخراش افقی در چین

ساخت هشتمین و آخرین آسمانخراش این پروژه بزرگ ۳٫۸ میلیارد دلاری اخیراً به اتمام رسیده که به معنای افتتاح کل پروژه در آینده ای نزدیک است. در ساخت این پروژه از شکل کشتی های بادبانی قدیمی چینی الهام گرفته شده که اشاره ای است به گذشته شهر چونگ خینگ که یک مرکز تجارت دریایی در چین بوده است. این پروژه در مرکز بخش جنوب غربی شهر واقع شده که در تقاطع رودخانه یانگ تسه و رودخانه جیالینگ قرار دارد. توسعه دهنده این پروژه کمپانی «CapitaLand» است که یکی از بزرگ ترین کمپانی های فعال در حوزه ساخت و ساز در آسیا به شمار می آید. این کمپانی اعلام کرده که با تکمیل فضای بیرونی پروژه، اکنون تمرکز خود را بر آماده سازی فضای داخلی سازه و ریزه کاری های آن متمرکز خواهد کرد و انتظار می رود که کل پروژه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: برج جمیره؛ برج غول پیکر جدید دُبی با ۵۵۰ متر ارتفاع که در سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد

مقصد گردشگری که باید دید

ساخت آسمانخراش افقی در چین

به گفته لوکاس لوه، معاون مدیر عامل کمپانی CapitaLand، درخت های متعددی به پل هوایی این سازه منتقل شده که گفته می شود بلندترین عرشه تماشای در غرب چین را در خود دارد. وی در این باره چنین گفته است: «پس از ۶ سال ساخت و ساز با استفاده از تکنولوژی های مهندسی بومی، مفتخریم که در پروژه رافلز سیتی چونگ خینگ، یک شکل معماری نمادین که به یک کشتی قدرتمند بادبانی در حال حرکت به سمت جلوست را داشته باشیم. رافلز سیتی چونگ خینگ به عنوان یک مقصد گردشگری واجب برای ساکنان محلی و گردشگران داخل و خارجی، با استقابل شدیدی از مشتریان ما مواجه شده است».

ساخت آسمانخراش افقی در چین

این سازه که در زمینی به مساحت بیش از ۹٫۲ هکتار ساخته شد، هشتمین پروژه رافلز سیتی متعلق به کمپانی سازنده در کشور چین است. نمونه های دیگری از سازه های بزرگ با این نام در شهرهای پکن، چنگدو، هانگژو، نینگبو، شنژن و شانگهای ساخته شده که شهر شانگهای تنها شهری در چین است که دو سازه غول پیکر با این نام در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: گشتی در «سرزمین عجایب»؛ هتل زیرزمینی جدید چین که درون یک معدن ساخته شده

نوشته رافلز سیتی؛ پروژه ۳٫۸ میلیارد دلاری چین که دارای یک آسمانخراش افقی است اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.