سری Resident Evil بیش از 90 میلیون نسخه فروش داشته است

چندی پیش شرکت Capcom اعلام کرد، بیش از 90 میلیون نسخه از سری Resident Evil به فروش رفته است و این آمار شامل تمامی بازی‌های سری می‌شود.

تا تاریخ 28 ژانویه، 88 میلیون واحد از این سری به فروش رفته بود و با توجه به آمار جدید ثبت شده، در چند هفته گذشته 2 میلیون نسخه دیگر از این سری به فروشگاه‌ها ارسال شده، واضح است که عامل اصلی فروش دو میلیون نسخه‌ای در چند هفته گذشته بازسازی نسخه دوم سری می‌باشد.

با فروش 90 میلیونی، سری Resident Evil به راحتی پر فروش‌ترین فرنچایز Capcom می‌باشد و با این همه طرفدار، غیرمنتظره نخواهد بود اگر بگوییم با عرضه 24 بازی مختلف، چه کوچک و چه بزرگ، این سری معروف‌ترین بازی و نماد سبک ترس-بقاء می‌باشد.

برای کسانی که نمی‌دانند: ریشه سری Resident Evil به سال 1993 بر می‌گردد، زمانی که "شینجی میکامی" و "توکورو فوجیوارا" متقاعد شدند نسخه اول RE را به عنوان بازسازی بازی دیگری از Capcom که Sweet Home نام داشت توسعه دهد. اینجا بود که تیم سازنده متوجه شدند نام Sweet Home قبلا به عنوان یک بازی DOS ثبت شده است، بنابراین نام Resident Evil را انتخاب کردند که از نظر بازاریابی حتی عنوان بهتری به نظر می‌رسد.

دو سال بعد، در سال 1996، Resident Evil بر روی Playstation عرضه شد و به همراه خود ژانری جدید با نام "ترس بقاء" ارائه داد که بعد‌ها بازی‌های مختلفی راه آن را ادامه دادند. اوج این سری نسخه چهارم بود و پس از آن شاهد ضعیف شدن آن بودیم که البته نسخه هفتم با وجود دور شدن از ریشه‌ها توانست نظر بسیاری از طرفداران را به خود جلب کند اما بازسازی RE 2 به طور اساسی سری را به ریشه‌ها بازگرداند.

از طرف دیگر به گزارش پردیس گیم و به نقل از comicbook، سال گذشته، Capcom اعلام کرد که قصد دارد Resident Evil 0، Resident Evil و Resident Evil 4 را در 2019 به Nintendo Switch بیاورد.

اکنون به زمان حال می‌رسیم و Capcom عنوان کرده تا آخر این ماه خبرهای بیشتری در این مورد منتشر می‌کند. و با توجه به اینکه در بیست و سوم ماه فوریه به سر می‌بریم، به نظر باید به زودی اطلاعات بیشتری درمورد سه گانه‌ی Switch به دست آوریم.

این خبر از جانب مدیر جامعه‌ی طرفداران Resident Evil از Capcom منتشر شده که در حین صحبت با یکی از هواداران اظهار داشته "جزئیات بیشتری درباره‌ی این پورت" تا انتهای این ماه رونمایی خواهد شد.

تنها پنج روز دیگر تا انتهای ماه فاصله داریم و هنوز چیزی درمورد آن نشنیده‌ایم. و احتمالاً فردا هم قرار نیست خبری به دست آوریم، چون یکشنبه است و روز تعطیل. با این اوصاف، فقط دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه باقی می‌ماند. پس اگر طرفدار Resident Evil هستید و یک Nintendo Switch دارید، در این روزها حواستان به توییتر خود باشد.

عرضه بازی‌های قدیمی بر روی Nintendo Switch باعث می‌شود فروش سری بیشتر هم بشود و شاید با یک بازی دیگر از این سری به راحتی به فروش 100 میلیون نسخه‌ای برسد.

نظر شما در این باره چیست؟