فروشگاه GOG به دلیل مشکلات مالی با برخی از نیروهای خود قطع همکاری کرده است

فروشگاه GOG به دلیل مشکلات مالی با برخی از نیروهای خود قطع همکاری کرده است

رقابت میان فروشگاه‌های اینترنتی فروش بازی در پلتفرم PC بالا گرفته است و به نظر می‌رسد این فروشگاه دچار مشکلات زیادی شده است. برای سال‌های متمادی فروشگاه GOG به عنوان رقیب اصلی Steam شناخته می‌شد و به دلیل وجود بازی‌های کلاسیک PC بر روی این فروشگاه و بدون DRM بودن بازی‌های عرضه شده در GOG، محبوبیت زیادی را میان کاربران PC پیدا کرد. حال به نظر می‌رسد ظهور فروشگاه‌های جدیدی مانند فروشگاه Epic Games، باعث تنگ شدن عرصه برای GOG شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech، حال به تازگی خبر از اخراج شدن برخی از نیروهای این شرکت منتشر شده است. فروشگاه GOG که زیرمجموعه‌ی CD Projekt، سازنده‌ی سری Witcher است و تحت نظر آن‌ها اداره می‌شود این خبر را تایید کرده است.

"قطع همکاری با کارمندان شرکت اصلا کار آسانی نیست. ما گروه‌های جدیدی را از اکتبر سال 2018 به وجود آوردیم که با قطع همکاری با برخی از کارمندان و حذف برخی از پست‌های شرکت مرتبط است. در همین زمان که این روند آغاز شد ما نزدیک به حدود دو برابر تعداد اعضای جدید شرکت استخدام کردیم و در حال حاضر نیز 20 پست خالی در مجموعه داریم."

با توجه به سخنان یکی از کارمندان قبلی این شرکت، این اخراج‌ها نشانه‌ای از مشکلات بزرگی که در این فروشگاه وجود دارد، می‌باشد. در حال حاضر نگرانی‌هایی از وضعیتی که به وجود آمده، وجود دارد و سهم زیادی از این وضعیت به سودی که فروشگاه Epic Games به ناشران بازی می‌دهد، برمی‌گردد.

"ما قبلا هم گفتیم که این یک تصمیم اقتصادی است. درآمد GOG دیگر رشدی به خود نمی‌دید و ما در معرض قرار گرفتن مشکلات زیادی در چند ماه اخیر بودیم. به هر حال این وضعیت به وجود آمده کمی غیرعادی است. ماه گذشته واقعا ماه بدی بود ولی دو ماه قبل همه چیز رو به راه بود. ما در حال یک بازسازی بودیم و جابجایی‌های مختلفی داشتیم که بی سابقه بود ولی تعدیل نیرو به این بزرگی قبلا برای ما اتفاق نیفتاده بود."