توسعه دهنده Call of Duty: Black Ops 4 می‌گوید “بینش اندک و حتی کنترل کمتری” بر بخش کسب و کار دارد

Call of Duty: Black Ops 4

با اینکه بسیاری از جامعه طرفداران Call of Duty بابت مقدار محتویاتی که با به روزسانی Operation Grand Heist و در ادامه به وسیله‌ی سایر آپدیت‌های رایگان در همان فصل به Black Ops 4 اضافه شد راضی بودند، خیلی از آن حسن نیت پس از مطلع شدن از آپدیت بعدی و قسمت‌های نه چندان هیجان‌انگیزش تلخ شد.

تعجب‌برانگیز نیست، اضافه شدن لوت‌باکس‌ها به بازی‌ای که از قبل راه‌های زیادی برای خرج کردن در آن وجود داشت به مزاج بسیاری خوش نیامد. همچنین بازیکنان خیلی هم ذوق نکردند وقتی با خبر شدند Treyarch تصمیم گرفته یک سری از شخصیت‌های Blackout را پشت این لوت‌باکس‌ها قفل کند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از vg247، یکی از کاربرهای Reddit به نام Lagmademedoit مصاحبه‌ای با Game Informer را مطرح کرده که در آن مسئول طراحی Treyarch یعنی دیوید واندرهار (David Vonderhaar) به شکل مشخصی اشاره می‌کند شخصیت‌های Blackout فقط به وسیله‌ی کامل کردن مأموریت‌ها بازگشایی خواهند شد. البته اوضاع به همین شکل هم شروع شد ولی با گذشت زمان، توسعه دهندگان راه‌های دیگری برای به دست آوردن شخصیت‌های Blackout اضافه کردند، مثل season pass و حالا این جعبه‌ها.

در پاسخ، واندرهار گفت اطلاعاتی که وی در آن زمان فراهم کرده حقیقت داشته و اضافه کرد از عمد قصد گمراه کردن بازیکنان را نداشته است.

واندرهار قبل از لیست کردن مواردی که پس از عرضه تغییر کرد و چیزی نبود که آن‌ها برنامه‌ریزی کرده باشند گفت؛ "این تغییرات در طول مسیر اعمال می‌شوند… و همه‌ی آن‌ها تصمیم سازندگان نیست."

و ادامه داد و اشاره کرد که برخی از این مشکلات تصمیم ناشر است نه خواسته‌ی Treyarch، "می‌توانم به شما بگویم چه کارهایی کردیم و برنامه داریم چه کارهایی بکنیم ولی تغییراتی روی می‌دهد که من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم یا اصلاً درمورد آن چیزی نمی‌دانستم. این موضوع درمورد بخش تجاری و در آمدی که بر آن بینش اندک و حتی کنترل کمتری دارم، دو برابر حقیقت دارد."

بازیکنان Call of Duty می‌دانند که ناشر این سری بازی‌ها یعنی Activision قبلاً هم از این تاکتیک به خصوص استفاده کرده. نسخه‌های جدیدتر بازی‌های Call of Duty هرچه از زمان انتشار خود فاصله می‌گیرند روش‌های بیشتری برای خرج کردن پول برای بازیکنان ارائه می‌دهند. با اینکه درحال حاضر این باکس‌ها اکثراً فقط آیتم‌های تزئینی را شامل می‌شوند، تصورش سخت نیست که ببینیم اسلحه‌های مهم در آینده به این جعبه‌ها اضافه شوند.