جدیدترین نسخه از قفل Denuvo در Metro Exodus ظرف 5 روز کرک شد

کرک Metro Exodus

Metro Exodus و Far Cry New Dawn جدیدترین بازی‌هایی هستند که از قفل امنیتی Denuvo استفاده می‌کنند. ظاهرا Ubisoft و 4A Games از جدیدترین نسخه این قفل یعنی Deunvo 5.6 استفاده کرده‌اند که تنها در عرض 5 روز کرک شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، این نسخه از Denuvo جدیدتر از نسخه مورد استفاده در Ace Combat 7 و Resident Evil 2 Remake است. با این حال، چنین چیزی همچنان گروه‌های مرتبط را از کرک کردن بازی‌های جدید متوقف نکرد. فعلا با وجود انتشار کرک این عناوین، قفل امنیتی هنوز از آن‌ها حذف نشده و بازیکنان نمی‌توانند با استفاده از نسخه کرک، تاثیر عدم وجود Denuvo برروی بهینه‌سازی بازی را بسنجند.

Denuvo مدعی شده که قفل آن‌ها فقط برای حفظ فروش در روزهای ابتدایی عرضه بازی‌هاست و از آنجا که این بازی‌ها در روز اول انتشار کرک نشده‌اند، بنابراین احتمالا در کار خود موفق بوده‌اند. با این حال، Deep Silver و 4A Games باید این قفل را از Metro Exodus حذف کنند تا به مشتریانی که بازی را خریداری نموده‌اند، تجربه بهتر و بهینه‌تری ارائه دهد.

باید ببینیم آیا این کرک برروی فروش بازی تاثیر می‌گذارد و بازیکنان با دانلود نسخه پایرت، ناراحتی خود را به سازندگان بابت انحصاری زمانی کردن بازی در فروشگاه Epic نشان خواهند داد یا خیر.