PS5 بازی‌های چندنفره بیشتری خواهد داشت

شرکت محبوب سونی در این نسل نیز همانند گذشته تمرکز اصلی خود را بازی‌های روایت محور تک‌نفره قرار داد و شاهد بازی‌های خارق‌العاده‌ای مانند God of War،Spider-Man،Uncharted 4 و Horizon: Zero Dawn از سوی آن‌ها بودیم. هنوز هم این دست از بازی‌ها طرفداران بی‌شماری دارند و با توجه به اعلانات اخیر سونی، آن‌ها رویه تمرکز بر روی بازی‌های تک نفره را برای نسل بعد نیز ادامه خواهند داد.

اگرچه سونی به دنبال توسعه و وارد شدن به ژانر بتل رویال نیست اما تمرکز بر روی بازی‌های چندنفره آنلاین قطعاََ یکی از مواردی می‌باشد که در نسل آینده توجه بیشتری به آن خواهد داشت و حتی این شرکت IPهای مناسبی برای این دسته از بازی‌ها دارد که یکی از آن‌ها سری Killzone می‌باشد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، "شان لیدن"، مدیر بخش پلی‌استیشن سونی، در گفت و گوی اخیر خود در رابطه با بازی‌های چندنفره و کمبود این دسته از عناوین در لاین‌آپ پلی‌استیشن صحبت کرد، در ادامه نیز چگونگی تقویت لاین‌آپ و اضافه کردن دسته بازی‌های چندنفره سخن گفت:

"co-op محلی چیزی است که صنعت بازی‌های ویدیویی باید نگاهی دوباره به آن داشته باشد. ما عناوین ورزشی و مسابقه‌ای داریم اما چیز بیشتری وجود ندارد و من فکر می‌کنم باید ملاقاتی دوباره با بازی‌های چندنفره و تجربیات درگیرکننده و خانوادگی داشته باشیم."

"اما نه، من بیشتر به چیزهایی شبیه به GTA 5 Online،Call of Duty و یا Fortnite شما را ارجاع می‌دهم. استودیوهای جهانی سونی به طور حرفه‌ای و سنگین بر روی بازی‌های داستان-محور تمرکز داشته است. قدرت روایت بسیار بالا است و می‌تواند تجربیاتی بی‌نظیر را خلق کند اما ما خیلی سمت بازی‌های چندنفره نرفتیم. شما خواهید دید که به زودی در این قسمت سر و صداهایی به پا خواهیم کرد."

گرچه سونی با انحصاری‌های داستانی متعدد هدایت نسل حاضر را بر عهده گرفت و توانست رقیبان خود را پشت سر نگه دارد اما باید متذکر شویم که این شرکت در زمان PS3 بازی‌های چندنفره قابل توجه و جذابی مانند Starhawk،Warhawk و Killzone را به انتشار رساند که توانستند نظر بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کنند. باید دید آیا این ناشر می‌تواند در نسل بعدی تعادل خوبی میان بازی‌های چندنفره و داستانی ایجاد کند.

یاسودا، یکی از آنالیزگران صنعت بازی‌های ویدیویی، در گزارشی تحلیلی PS5 را کنسولی بسیار قدرتمند توصیف کرده که با مجموعه قابل توجهی از عناوین انحصاری در روز عرضه همه توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. این کنسول هم قیمت PS4 در زمان عرضه و احتمالا کمتر از 499 دلار قیمت خواهد داشت. اما با وجود این قیمت پایین بسیار قدرتمند خواهد بود. دلیل این قیمت پایین هم هدف بلند مدت Sony است. یاسودا می‌گوید شرکت Sony خود را برای فروش PS5 پایین‌تر از قیمت تمام شده آماده کرده تا از طریق فروش نرم افزاری این ضرر اولیه را جبران کرده و موفقیت خود در نسل آینده را تضمین کند.

از طرفیهمانطور که می‌دانید، در طول عمر کنسول PS4(و بیشتر از آن در رابطه با PS3) شاهد انتقادهایی به PSN و نحوه عملکرد آن بودیم. برخی اوقات به طور کلی سرورها دچار مشکل می‌شوند و به طور تصادفی شاهد کند شدن عملکرد آن هستیم. همچنین فقدان چند قابلیت مهم نیز از مشکلات جدی آن به شما می‌روند.

اما به نظر می‌رسد شرکت سونی رویکردی اصلاحی و تقویتی در پیش گرفته و در رابطه با کنسول بعدی آن‌ها شاهد نقص‌های کمتری خواهیم بود. چند ماه پیش، شایعه‌ای مبنی بر آپگرید اساسی PSN برای کنسول PS5 منتشر شد و آگهی شغلی جدید نیز این شایعه را تایید می‌کند اما آیا در ساختار و سیستم کلی PSN شاهد تغییرات گسترده خواهیم بود؟

نظر شما در این باره چیست؟