Ubisoft بازی‌های بتل رویال را بررسی می‌کند اما در حال حاضر چیزی از این ژانر برای رونمایی ندارد

پس از موفقیت PlayerUnknown's Battlegrounds و Fortnite، ناشران زیادی تلاش کردند تا وارد رقابت شوند و بازی بتل رویال جذابی را ارئه دهند که در این راهی برخی شکست سنگینی خوردند و برخی نیز موفق شدند. Activision نیز چنین کاری را با Call of Duty: Black Ops 4 و حالت Blackout انجام داد. در آخرین اقدام‌ها، شرکت EA بازی Apex Legends و حالت بتل رویال Battlefield 5 را ارائه داد. در حال حاضر با وجود این که Apex Legends ماه اول انتشار را بدون هیچ تبلیغی طی می‌کند، بازی توانسته در صدر پربیننده‌ترین بازی‌های Twitch قرار بگیرد.

در هر حال، به طرز جالبی شرکت Ubisoft وارد رقابت بازی‌های بتل رویال نشده است. در حقیقت، آن‌ها علاقه چندانی به این ژانر نشان ندادند و در رابطه با موضوع اضافه کردن این حالت به Rainbow Six Siege واکنش کاملا منفی نشان دادند و این موضوع را برای چنین بازی‌ای پوچ و مضحک خواندند. رئیس شرکت Ubisoft، "ایو گیلموت"، در جریان جلسه مالی شرکت اعلام کرد که این ناشر به ژانر بتل رویال نگاه می‌کند و آن را زیر نظر دارد اگرچه در حال حاضر چیزی برای رونمایی و معرفی به عموم وجود ندارد.

به نظر شما Ubisoft نیاز دارد به یکی از بازی‌های خود بخش بتل رویال را اضافه کند و یا این که باید یک IP جدید در این ژانر ارائه دهد؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، "سرج هاسکوئت"، یکی از مدیران ارشد Ubisoft، سال گذشته در مصاحبه‌ای با GameInformer در رابطه با چند موضوع جذاب صحبت کرده بود. یکی از این موضوعات به بتل رویال اشاره داشت که به نظر می‌رسد Ubisoft علاقه‌‌ای به فعالیت در این ژانر ندارد. آن‌ها ترجیح می‌دهند بر روی یک موضوع جدید و ساختار شکن متفاوت دیگر کار کنند:

"ما در بخش بازی‌های موبایلی خیلی خوب عمل نکردیم چرا که رقبای قدرتمندی داریم که از ما بهتر هستند. حال همه در مورد بتل رویال صحبت می‌کنند و من فکر می‌کنم بیش از 15 شرکت مخلتف وجود دارند که در این ژانر فعالیت گسترده‌ای دارند و در نهایت 2 شرکت از این رقابت موفق و سربلند بیرون خواهند آمد و بقیه شکست خواهند خورد و من نمی‌دانم آن شرکت کدام خواهد بود. من در حال حاضر با تیم خود بر روی پروژه بعدی کار می‌کنم. این مهم است که بدانید چرا عناوینی مانند Fortnite به موفقیت بزرگی رسیده‌اند اما این موفقیت دلیل نمی‌شود که ما هم از آن‌ها تقلید کنیم. باید یک کار ساختار شکن جدید عرضه کنیم. ما ایده‌های مختلفی داریم و برخی از آن‌ها را امتحان خواهیم کرد و شاید در آخر یکی از آن‌ها به بازار راه پیدا کند."

از طرفی جالب است بدانید استودیوی Respawn هفته گذشته اعلام کرد بازی بتل رویال جدید آن‌ها یعنی Apex Legends اکنون بیش از 25 میلیون بازیکن دارد و 2 میلیون نفر به‌صورت همزمان آن را تجربه می‌کنند.

جدیدترین بازی عرضه شده در ژانر بتل رویال نیز Fear the Wolves نام دارد و جالب است بدانید استودیو سازنده بازی S.T.A.L.K.E.R یعنی Vostok Games وظیفه ساخت و توسعه Fear the Wolves را بر عهده دارد. اگر از طرفداران بتل رویال هستید بد نیست به این عنوان نیز سری بزنید.

نظر شما در مورد رویکرد Ubisoft چیست؟