توسعه‌دهنده Gaijin: اکثر توسعه‌دهندگان آمادگی پیاده سازی کراس پلی کامل بازی‌های خود را دارند

Gaijin

در روز‌های گذشته توسعه‌دهندگان بسیاری با انتقاد از عملکرد Sony در حمایت از قابلیت کراس‌پلی بازی‌ها درباره این موضوع صحبت‌ کرده‌اند؛ در پی این انتقادات شان لیدن، رئیس استودیوهای جهانی سرگرمی‌های تعاملی Sony در گفت و گو با Game Informer اعلام کرد که تنها مانع پشتیبانی کنسول‌های Sony از این قابلیت عدم اجازه توسعه‌دهندگان بازی‌ها است که این اظهار نظر از سوی مدیر توسعه بازی Wargroove نادرست خوانده شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers این بار توسعه دهنده بازی War Thunder از Gaijin Entertainment در ادامه انتقادات خود از Sony، اعلام کرد که اکثر توسعه‌دهندگان آمادگی پیاده‌سازی این قابلیت را دارند.

"اگر نگوییم همه، اکثر توسعه‌دهندگان که عناوین‌شان از کراس‌پلی پشتیبانی‌ می‌کنند آمادگی این را دارند که از کراس‌پلی کامل بازی پشتیبانی کنند. امیدواریم که صحبت‌های مطرح شده در Game Informer به معنای این باشد امکان دسترسی به این قابلیت هرچه زودتر فراهم شود."

این توسعه‌دهنده با ستایش از رویکرد Microsoft و Nintendo در حمایت از کراس‌پلی بازی‌ها درباره ویژگی‌های بیشتری نظیر کراس‌پلی و ویس چت که تجربه بازی‌ها برای گیمرها را لذت‌بخش‌تر می‌کند نیز صحبت کرد:

" ما در Gaijin از اینکه Microsoft و Nintendo اجازه پیاده‌سازی قابلیت کراس‌پلی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند خوشحال هستیم. با توجه به گسترش بازی‌های آنلاین اطمینان داریم که کراس پلی کامل، آینده گیمینگ است. کراس پلی برای اکثر این بازی‌ها، مخصوصا آنهایی که matchmaking پایه بازی را تشکیل می‌دهد، ضروری است چرا که به طور مشخص مدت زمان انتظار بازیکنان برای شروع بازی را کاهش ‌می‌دهد که این موضوع در نهایت به تجربه بهتر بازی منجر می‌شود. نیازی نیست اشاره کنیم که کراس‌پلی به بازیکنان اجازه می‌دهد که بدون توجه به نوع پلتفرم دوستانشان، با آنها بازی کنند. ویس چت هم قابلیت مهمی است و اینکه Sony به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که این قابلیت را بر روی بازی‌هایشان داشته باشند اتفاق خوبی است. جابه‌جایی میان حساب‌های کاربری بین پلتفرمی دیگر قابلیت بزرگ خواهد بود. قابلیتی که به بازیکنان اجازه خواهد که با استفاده از حساب‌های کنسولی خود بر روی PC بازی کنند و یا خرید‌ها و پیشرفت‌های خود در بازی را میان این دو پلتفرم جابه‌جا کنند."

علی‌رغم اینها افرادی بسیاری نیز هستند که معتقدند کراس‌پلی بازی‌ها هیچ سودی ندارند اما به طور مشخص تعداد توسعه‌دهندگانی که به دنبال استفاده از این قابلیت هستند روز به روز در حال افزایش است.