Rockstar Games یکی از کهنه کاران خود را که تقریباً روی تمامی بازی‌های این استودیو کار کرده از دست داد

Rockstar Games یکی از کهنه کاران خود را که تقریباً روی تمامی بازی‌های این استودیو کار کرده از دست داد

گفته می‌شود که Rockstar Games درحال کار روی پروژه‌های نسل بعد است و شرکت باید بدون کارمند قدیمی خود جرونیمو بارئرا (Jeronimo Barrera) که در طول 20 سال گذشته تقریباً روی تمامی بازی‌های استودیو کار کرده این کار را ادامه دهد. به گزارش پردیس گیم و به نقل از gamespot، آقای بارئرا در اواسط ماه دسامبر Rockstar را ترک کرد و درباره خروج خود گفتگویی با Variety انجام داد. وی گفته Rockstar را بعد از منتشر شدن Red Dead Redemption 2 ترک کرده چرا که احساس "یک پیشرفت طبیعی" را داشته تا پس از عرضه‌ی این عنوان وسترن از تیم خارج شود.

وی توضیح داد؛ "به کارهایی که در صورت ماندن طی سال‌های آینده انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دادم و اینکه وضعیت خانواده‌ام، فرزندانم و علاقه‌ام به ساخت بازی‌های خفن چگونه خواهد بود نگاهی انداختم. به نظرم آمد که از هر جهت حس درستی دارد."

به عنوان معاون رئیس در محصولات توسعه‌ای Rockstar، بارئرا گفت که مسئولیت "هدایت کشتی به مسیر درست" را بر عهده داشته. وی همچنین از تلاش استودیوهای Rockstar در سراسر جهان که به کمک یکدیگر آمده و به جای پروژه‌های خودشان با هم روی یک بازی کار می‌کنند قدردانی کرد.

او توضیح داد، "فکر می‌کردم بهترین تصمیم این است که همگی با هم متحد شوند و روی تکنولوژی و پایپ‌لاین‌ها تمرکز کنند. یک حرکت طبیعی بود و به این وسیله اطمینان حاصل می‌کردیم که همگی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین بازی ممکن را بسازیم. نه اینکه هر دفعه بخواهیم چرخ را از ابتدا ابداع کنیم."

درمورد اینکه در آینده قرار است چه کاری انجام دهد، بارئرا حرفی نزد ولی در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که صنعت بازی‌های ویدئویی در موقعیتی است که تکنولوژی با سرعت هرچه تمام‌تر پیشرفت می‌کند.

او گفت؛ "اگر می‌ماندم GTAها و RDRهای بیشتری داشتیم و کمتر از چیزهای دیگر منتشر می‌شد."

بارئرا Rockstar را درحالی ترک می‌کند که در نقطه اوج خود قرار دارد. Red Dead Redemption 2 که جدیدترین ساخته‌ی Rockstar است مورد توجه منتقدین قرار گرفت و تا اینجای کار به رقم فروش خیره‌کننده 23 میلیون دست پیدا کرده.

Rockstar هیچ بازی‌ای برای آینده معرفی نکرده ولی درحال استخدام نیرو برای پروژه‌های نسل بعد است. علاوه بر این، کمپانی یک سری ایده درمورد GTA 6 نیز دارد ولی فعلاً چیزی درباره آن اعلام نشده.