با نقدها و نمرات بازی Metro Exodus همراه باشید؛ تجربه‌ای جذاب با مشکلات همیشگی

Metro Exodus

سرانجام پس از نزدیک به 5 سال انتشار، نسخه جدیدی از سری Metro منتشر می‌شود و با نمایش معرفی خیره کننده خود در E3، باعث ایجاد هایپ و هیجان بسیاری شد اما آیا واقعا بازی در حد انتظارات بوده است؟ حال فقط چند روز به انتشار آن باقی مانده و منتقدان نظرات خود درباره آن را اعلام کردند.

ظاهرا بازی در حد همان نسخه‌های قبلی ظاهر شده و کیفیت قابل قبولی دارد. در ادامه می‌توانید برخی از نمرات آن را مشاهده کنید:

Playstation Official Magazine UK: 90/100

"وجود نقشه‌های سندباکس جدید، سیستم ساخت‌وساز در دسترس و لحظات زیبا و همچنین بسیار وحشتناک، اطمینان حاصل می‌کنند که Exodus این سری را در مسیر خود نگه می‌دارد."

90/100 :PSX-Sense.nl

"Metro Exodus یک بازی آخر الزمانی شاهکار است و ارزش زیادی برای پول و وقت شما دارد. بازی از هر نظر عالی است، از گرافیک زیبا گرفته تا صداگذاری استادانه و شخصیت‌های هیجان‌انگیز و جهانی جذاب. حیف که داستان آن به نوعی به‌طور ناگهانی تمام می‌شود… اما نباید انتظار یک بازی کاملا بی‌نقص را داشت. حتما آن را تجربه کنید."

GameInformer: 88/100

"Metro Exodus تا حد زیادی در رسیدن به اهداف خود موفق است. محیط‌های بزرگ آزاد آن به بازیکنان اختیار بیشتری در تجربه آن ارائه می‌دهد. همچنین طراحی هوشمندانه و آرامش‌بخش آن باعث می‌شود تجربه بازی حسی تازه در طول بخش داستانی داشته باشد. فقط داستان این عنوان از بازیگری‌ها و اجراهای ضعیف و همچنین تصمیم 4A Games برای نگه داشتن Artyom به عنوان شخصیت اصلی ساکت در طول بازی رنج می‌برد ولی این ایرادات مانع این نمی‌شوند که من Exodus را به هر دو گروه تازه‌واردان و طرفداران قدیمی سری پیشنهاد کنم."

IGN: 85/100

"Metro Exodus فرمول ترس سری را با محیط‌های بزرگ و سندباکس پیوند می‌زند و این کار باعث نشده که جو ناراحت کننده آن از دست برود زیرا همین بخش Metro است که آن را به یاد ماندنی و نسبت به بقیه بازی‌های شوتر اول شخص متمایز می‌کند. بازی اغلب اوقات هیجان‌انگیز و اتمسفری تاریک دارد که ماجراجویی سفری در روسیه بحران زده با ساکنانی مرگ‌بار را روایت خواهد کرد و به‌خاطر حالت بقا و اکشن جذاب خود ارزش تجربه را دارد."

Gamespot: 80/100

"Metro با گسترش دادن محیط خود، تمرکز برروی برخی بخش‌های جالب خود را از دست داده است اما Exodus با وجود مبارزات هیجان‌انگیز و خدمه‌ای که دوست دارید تا پایان دنیا همراه آن باشید، ارزش پیدا می‌کند."

COGconnected: 76/100

"همان‌طور که خود شما هم متوجه هستید، Exodus به من چندین بار حس متناقض داد. از یک‌ طرف، از شخصیت‌ها و اتمسفر بازی لذت بردم اما از طرفی دیگر فکر می‌کنم بازی به زمان بیشتری نیاز داشت. ویژگی‌هایی مثل تنظیم صدا و موزیک در تنظیمات آن وجود ندارد، طرح کلی دکمه‌ها وحشتناک است و فشردن دکمه‌ها گاهی اوقات آن‌طور که انتظار دارم کار نمی‌کنند. با ترکیب این مشکلات با باگ‌ها، شاهد بسته‌ای با ساختاری قوی هستیم که خیلی زود در جهان خود افت می‌کند. من در قلب خود حسی قوی نسبت به Exodus دارم اما همیشه فکر اینکه برخی اصلاحات تا چه حد می‌توانست آن را عالی و ممتاز سازد، من را آزار می‌دهد."

Push Square: 60/100

"Metro: Exodus وعده خود برای ارائه مبارزات عمیق و جذاب را عملی می‌کند و شما از هر زاویه‌ای که بتوانید به آن فکر کنید، می‌توانید مبارزات آن را انجام دهید اما ایرادات فنی آن غیر قابل بخشش است. این مشکل را با قطعه‌ای داستانی ترکیب کنید که به جذاب‌ترین سوال‌ها پاسخی نخواهد داد و شاهد تجربه‌ای هستیم که گاهی اوقات راضی کننده است اما برای افرادی که به غیر از شلیک گلوله‌ها، دنبال چیز معنادار و قابل توجه‌ای هستند، ناامید کننده خواهد بود."

متای بازی با 23 نقد در متاکریتیک: 81