باب ایگر، رئیس کمپانی Disney: هیچگاه نتوانستیم ثابت کنیم که در زمینه توسعه و انتشار بازی ها خوب هستیم

Star Wars

به نظر می‌رسد که کمپانی Disney فعلا قصد بازگشت به صنعت گیمینگ را ندارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers از زمان عرضه آخرین نسخه از سری بازی های Disney Infinity در سال 2016 کمپانی Disney از صنعت بازی های ویدئویی دور بوده است؛ با این حال این کمپانی همچنان لایسنس عنواین خود نظیر Star Wars را در اختیار ناشرانی به مانند EA قرار می‌دهد و ترجیح می‌دهد که به طور مستقیم وارد صنعت گیمینگ نشود.

باب ایگر، رئیس کمپانی Disney، در جلسه مالی اخیر این کمپانی درباره دلایل این تصمیم ها صحبت کرد. او به طور مشخص عنوان کرد که آنها عملکرد خوبی در زمینه ساخت و توسعه بازی‌ها ندارند. زمانی که درباره آینده Disney در زمینه بازی های ویدئویی از او سوال شد، ایگر جواب داد:

" ما در ساختن فیلم‌ها، برنامه های تلویزیونی، پارک ها ،کشتی های کروز و مانند اینها خوب عمل می‌کنیم. اما هیچ‌گاه نتوانستیم ثابت کنیم که در زمینه توسعه و انتشار بازی ها هم همان قدر خوب هستیم. مشخصا ما درباره ابعاد حضورمان در این تجارت فکر می‌کنیم اما همانطور که می‌دانید در طول سال‌های گذشته تلاش کرده بودیم که بازی‌های خودمان را منتشر کنیم و در این راستا کمپانی ها و توسعه‌دهندگان بسیاری را تصاحب کردیم و برخی از آنها را فروخته و یا تعطیل کردیم و در نهایت در طول این مدت متوجه شدیم که در این زمینه خوب نیستیم اما در زمینه فروش لایسنس بازی ها که کار سختی نیز نیست عملکرد بسیار خوبی داشتیم. "

با این حال بهتر است بدانیم که بسیاری از بازی های منتشر شده از سوی این کمپانی فروش بسیار بالایی داشته اند. همچنین باید گفت که دو بازی اخیر این کمپانی، Disney Infinity و Epic Mickey نیز توانستند نظر مثبت منتقدان را دریافت کنند.

ایگر همچنین درباره رابطه کمپانی Disney با شرکت Electronic Arts نیز صحبت کرد و به نظر می‌رسد این کمپانی از همکاری اش با EA برای انتشار بازی های Star Wars رضایت دارد:

"ما با برخی از طرفین قرارداد های فروش لایسنس‌هایمان، به خصوص EA، رابطه خوبی داشته ایم. از همکاری‌مان با آنها در فروش عناوین Star Wars خشنود هستیم و به احتمال بسیار زیاد این همکاری را ادامه خواهیم داد."

مطابق گفته های ایگر، به نطر می‌رسد که کمپانی Disney تا پایان مدت قرارداد خود با EA همچنان لایسنس بازی Star Wars را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد و باید دید که در پایان این قرارداد Disney چه تصمیماتی را خواهد گرفت.