Platinum Games دیگر بر روی Granblue Fantasy: Relink کار نمی‌کند؛ وظیفه توسعه بازی به طور کامل به Cygames منتقل شد

اگر در حال حاضر شما به وبسایت اصلی بازی Granblue Fantasy Relink، عنوان JRPG استودیو Cygames، مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که لوگو Platinum Games از سایت حذف شده است. همچنین بازی از وبسایت رسمی Platinum Games نیز برداشته شده و هر دو سازنده بیانیه‌هایی در رابطه با این موضوع منتشر کرده‌اند.

بیانیه Cygames از این قرار است:

"تغییراتی که شامل حال توسعه Granblue Fantasy: Relink شده است: ناشر و سازنده توکیویی، Cygames، اخیراََ با کمک شرکت Platinum Games بر روی بازی کنسولی Granblue Fantasy: Relink کار می‌کرد. از این به بعد Cygames به طور کامل و 100 درصدی توسعه را به صورت داخلی پیش خواهد برد. Cygames می‌خواهد به همه اطمینان دهد که در رابطه با توسعه این عنوان متعهد است و در نظر دارد به سطح انتظارات طرفداران و بازیکنان در هر جای دنیا دست پیدا کند."

بیانیه Platinum Games را ادامه می‌خوانید:

"نتیجه قرارداد توسعه Granblue Fantasy: Relink: در حالی که ما، Platinum Games، با Cygames همکاری داشتیم تا Granblue Fantasy: Relink را توسعه دهیم، ما رسماََ اعلام می‌کنیم که قرار داد به پایان رسید. توسعه همچنان توسط Cygames، به صورت داخلی ادامه می‌یابد. ما از همه بازیکنانی که جذب پروژه شدند تشکر می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم که همچنان حمایت خود را در رابطه با Granblue Fantasy ادامه دهند تا پروسه تولید به خوبی پیش رود."

بنابراین دو سازنده راه‌ خود را از یکدیگر جدا کردند و دیگر در رابطه با پروژه مذکور همکاری نخواهند داشت. فکر نمی‌کنم طرفداران باید نگران این موضوع باشند چرا که Granblue Fantasy: Relink احتمالاََ به زودی عرضه خواهد شد، بنابراین شاهد تغییرات گسترده‌ای نخواهیم بود. در ابتدا تاریخ انتشار بازی سال 2018 اعلام شده بود اما پروژه با تاخیر مواجه شد و هنوز تاریخ عرضه رسمی در اختیار نداریم.

از طرف دیگر استودیو مشهور Arc System Works بر روی یک بازی مبارزه‌ای بر اساس سری Granblue کار می‌کند که Granblue Fantasy Versus نام خواهد داشت.

در حال حاضر به جز عنوان انحصاری کنسول Nintendo Switch یعنی Bayonetta 3 مشخص نیست که Platinum Games برروی چه عناوینی کار می‌کند. در ماه ژانویه، آن‌ها اعلام کردند که در حال کار برروی دو عنوان جدید که نه می‌توان آن‌ها را AAA نامید نه مستقل، هستند و وظیفه نشر آن‌ها نیز برعهده خود استودیو خواهد بود. حال "هیدکی کامیا" (Hideki Kamiya) باری دیگر به برنامه‌های آینده استودیو اشاره کرده و گفته است که در حال کار برروی عنوانیست که "ژانر اکشن را دگرگون و متحول خواهد کرد".

این عنوان معرفی‌نشده چیزی کاملا مخفی و مرموز است: "بسیاری از کارکنان استودیو حتی از وجود این بازی خبر ندارند." "کامیا" چیز بیشتری در این مورد نگفت ولی رئیس بخش توسعه یعنی "آتسوشی اینابا" (Atsushi Inaba) درباره تمایلش به انجام کارهای نوآورانه و اینکه به نظرش با اینکه شاید از نظر مردم ساخت یک بازی اکشن مبتنی بر combo کاری اشتباه باشد، ولی با این حال کاری جالب است صحبت کرد.

Granblue Fantasy: Relink برای PS4 در دست ساخت قرار دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟