استودیو Apex Legends :Respawn ایده‌ی ما بود، نه ایده‌ی EA

apex legends

امروزه دیگر در صنعت بازی، شنیدن داستان‌هایی راجع به دخالت شدید ناشرهای قدرتمند از جمله EA و Activision در فرآیند توسعه بازی‌های استودیو داخلی خود یا استودیوهای همکار، به پدیده‌ای نسبتاً رایج تبدیل شده است. در اکثر اوقات این ناشرها به مملو کردن بازی خود از انواع راه و روش Microtransaction یا به وادار کردن توسعه‌دهندگان خود به ساخت بازی ترندی به منظور کسب منفعت، متهم می‌شوند. پس جای تعجب نیست که بسیاری از گیمرها اعتقاد داشته باشند شرکت EA، صاحب و ناشر بازی‌های توسعه یافته توسط استودیو Respawn Entertainment، ممکن است در توسعۀ جدیدترین عنوان عرضه شدۀ استودیو Respawn، یعنی Apex Legends تأثیرگذار بوده باشد. اما استودیو Respawn در پاسخ به این عقیده می‌گوید که اینچنین نیست – در واقع، طبق بیانیه این استودیو، آنها باید موفقیت و استمرار بازی را به شرکت EA اثبات می‌کردند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamerant، این موضوع زمانی مطرح شد که از آقای "درو مک‌کوی (Drew McCoy)"، تهیه‌کنندۀ ارشد استودیو Respawn، سوال شد که آیا شرکت EA به منظور کسب سود شما را به اضافه کردن Microtransaction به بازی Apex Legends، بازی رایگانی که بر لوت‌ باکس‌های حامل اسکین، voice line و غیره وابسته است، وادار کرده است یا نه. آقای "مک‌کوی" پاسخ داد که شرکت EA در توسعۀ Apex Legends دستی نداشته است و این استودیو مجبور بود تا این شرکت را متقاعد به پذیرش بازی و قبول کردن ریسک آن کند:

"… ما تصمیم گرفتیم که این بازی را بسازیم. نمی‌خواهیم همه‌چیز را گردن شرکت EA بیاندازیم، ولی این بازی، بازی مورد انتظار آنها نبود. من مجبور بودم به دیدن هیئت مدیره بروم، بازی را به آنها نشان دهم، به آنها توضیح دهم و… نه‌تنها آنها را متقاعد کنم، بلکه کاری فراتر از آن و به آن‌ها بگویم "به ما اعتماد کنید! این چیزی است که شما از ما می‌خواهید.' […] آنها در توسعه بازی یا هر چیز دیگر مربوط به آن هیچ دستی نداشتند."

با دانستن اینکه استودیو Respwn تصمیم‌گیرنده اصلی در ساخت این بازی بتل رویال بوده است و توسعه آن از ناشری که سعی دارد تا Fortnite و Call of Duty Blackout خود را داشته باشد، تأثیر نپذیرفته است، خیال بعضی از بازیکنان را تا حدی راحت می‌کند. این مورد دربارۀ بحث وجود Microtransaction در بازی نیز صدق می‌کند، چرا که شرکت EA پس از ماجرای عرضۀ بازی Battlefront 2، در این زمینه به طرز شدیدی ضربه خورده است.

apex legends

استدیو Respawn همچنین اعلام کرد که Season و محتویات اضافی بازی هم‌اکنون برنامه‌ریزی شده‌اند و به نظر می‌رسد که این بازی می‌خواهد از الگوی Fortnite پیروی کند. با در نظر گرفتن اینکه تا چه اندازه شیوۀ مدیریت عنوان Fortnite در زمینۀ Microtransaction، مورد قبول و سود‌آور بوده است، استودیو Respawn هم می‌تواند چنین مسیری که برای بازیکنان توهین‌آمیز محسوب نمی‌شود را دنبال کند. زمان خواهد گفت که Apex Legends تحت سیاست استودیو Respawn باقی می‌ماند یا خیر، ولی در حال حاضر این Respawn است که بازی در اختیار خود دارد و نه شرکت EA.

عنوان Apex Legends هم‌اکنون برای پلتفورم‌های Xbox One ،PS4 و PC به صورت رایگان در دسترس است.