جدیدترین برنامه نمایش بهمن در «تئاتر شهر»٬ «ایرانشهر» و «مهرگان»

برنامه تئاتر تهران در روزهای سرد بهمن ماه، شلوغ و پر هیجان است و شما را به تماشای ژانرهای مختلف می برد. اما اوضاع به اندازه گیشه های شلوغ جشنواره فیلم فجر در ایستگاه سی و هفتم نیست. این که ایرانیان زیاد کتاب نمی خوانند و تئاتر و سینما و گالری نمی روند اما فست فود پر شکر و پر نمک و مضر زیادی مصرف می کنند، بخشی از سبک زندگی عجیب و غریب ایرانیان عصر ۱۴۰۰ را روایت می‌کند.

تئاتر گردی در تهران مثل گالری گردی و شکم گردی، از ظرفیت‌های گردشگری پایتخت بوده که فرصت های زیادی را خلق می کند. اگر از پرسه زدن در ایران مال و اطلس مال و پالادیوم و گالریا و بام لند خسته شده اید و به دنبال ظرفیت های هنری بیش تر از سینما هستید، با تئاتر آشتی کنید. در گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو، با ده‌ها برنامه تماشاخانه های مطرح پایتخت آشنا می شویم.

منتظر دریافت نظرات و دیدگاه های شما درباره تئاترهایی هستیم که درسال ۹۷ دیدید. هم‌چنان، تئاتر بینوایان بالا ترین فروش تئاتر را در تهران تجربه می‌کند. با تئاترگردی ما همراه باشید.

پوستر تئاتر هزار و یک تو و آه برانگارماه و زهر ماری و آرش تنها

مجموعه تئاترشهر

نمایش ازدواج آقای می سی سی پی اثر فردریش دورنمات، ترجمه حمید سمندریان به کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه هر شب ساعت ۱۹ در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است. محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، سیدجواد حسینی و پریسا صنعت‌کار در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

تالار چهارسو این مجموعه ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش آوازه خوان خیابان‌های منهتن با نویسندگی نیما مهر و کارگردانی و ایفای نقش میکائیل شهرستانی است. نمایش ماه در آب، اثر نمایشی نوشته محمد یعقوبی و کار سیدعلی هاشمی است ساعت ۱۹:۴۵ در سالن قشقایی این مجموعه به روی صحنه است و کریم امینی، سهند جاهد، آذر خوارزمی، فرهاد روشن، لیلی فرهادپور، آزاده مویدی فرد و شکوفه هاشمیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش در انتظار گودو نوشته ساموئل بکت، ترجمه علی اکبر علیزاد و کار حسام لک ساعت ۱۹:۳۰ در سالن قشقایی این مجموعه اجرا می‌شود. وحید آجرلو، سعید احمدی، میثم دامن زه، زایا دیوید، شاهو رستمی، دلارام فرهناک و مرتضا مظلومی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

برفک ساعت ۲۰ در سالن سایه این مجموعه به روی صحنه است. نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی جواد عاطفه است و عاطفه پاکبازنیا در آن ایفای نقش می‌کند.

همچنین نمایش کالبد شکافی نوشته و کار سامان ارسطو ساعت ۱۸ در همین تالار با بازی نادیا باوند، هدیه خانیان، حمیدرضا سنگیان، مانا شریفیان، سیما شکری، ماهی عظیمی، مرتضی علیدادی، میثم غنی زاده، حمیدرضا قبادی، امیرموید باوند و سامان ارسطو اجرا می‌شود.

نمایش تئاتر تهران

پوستر تئاتر مستند، چگونه آن ۹۹۹۹ بیماری از تو دور کنم

تماشاخانه ایرانشهر

علی شمس نمایش وقتی خروس غلط می‌خواند را ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سمندریان این مجموعه به روی صحنه آورده است. این اثر نمایشی با بازی بانیپال شومون، سام کبودوند، امیر باباشهابی، آناهیتا درگاهی، مارال فرجاد، زری محتشم و حسین پاکدل اجرا می‌شود.

نمایش تبرئه نوشته جسیکا بلنک و اریک جنسون و کار منیژه محامدی ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد سمندریان این مجموعه به روی صحنه است. مهوش افشار پناه، محمد اسکندری، ارژنگ امیرفضلی، مجید جعفری، فرناز رهنما، نوید جهانزاده، شیرین اسماعیلی، آیلار نوشهری، علی نجفی، حامد شفیع‌خواه، شهاب‌الدین علیشاهی، رضا دشتکی و پیام میرمصطفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش پرواز بر فراز آشیانه فاخته به کارگردانی امین محمدرضایی ساعت ۱۹:۱۵ در سالن شماره دو این تماشاخانه اجرا می‌شود و رضا افشار، شاهده خدادادی، احسان رجبیان، دنیا رجبی خواه، احسان سخی، عطا شاه پناه، مهدی فرزام صفت، مهدی مهری و حمیدرضا نقره دوست بازیگران این اثر نمایشی هستند.

السا فیروزآذر ساعت ۱۹:۱۵ نمایش هزار و یک تو را با بازیگری السا فیروز آذر، ادیب قریب، نسیم شجاعی و بابک قادری در سالن شماره یک این تالار نمایشی اجرا می‌کند.

شوبیل به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلمبر و ایفای نقش ایوب آقاخانی، لیلا بلوکات، بهرام سروری نژاد، محمدرضا قلمبر، الهام نامی و وحید نفر ساعت ۲۱ در سالن شماره یک این تالار نمایشی میزبان مخاطبان است.

نمایش آینه برعکس نوشته ایمان خداترس و کار علی هادیپور ساعت ۱۸ در سالن شماره ۲ این تالار نمایشی به روی صحنه است و علی هادیپور در این نمایش ایفای نقش می‌کند.

نمایش پوبلیکومس بشیمپفونگ با طراحی و کارگردانی امیر اخوان ساعت ۱۷:۴۵ در سالن شماره ۱ این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن آرا آشور، مصطفی لطیفی خواه، کیوان محمدی و زهرا مهرابی هستند.

خانه نمایش مهرگان

نمایش خوابمرگی اثر سجاد داغستانی به کارگردانی فرهنگ روشنی از ۲۲ دی ماه روزهای شنبه ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره یک این تالار نمایشی با بازی نیلوفر عباسی، علیرضا حسن پور، محمدرضا فرزام، فاطمه بختیار و علی طاهری به روی صحنه است.

چه کسی شلیک کرد؟ اثر نمایشی نوشته آرام محضری و کار سعید هنرآموز است که ساعت ۲۱ در سالن شماره یک این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن هامون سیدی، وحید منافی، محمدرضا آبانگاه، حامد مقدسی، هانیه فراهانی، آرمیتا فروزنده، نسیم مهماندوست، محمد عامری و پویا آرام هستند.

نمایش سوء تفاهم به نویسندگی آلبر کامو و کارگردانی شیوا شجاعی ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره دو این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن مصطفی شویکلو، شیوا شجاعی، مریم جزینی، محمدنوید جلالیان، اتنا رسول زاده، داریوش شهبازی، اسحاق میرعزیزی و امیرعلی غفاری هستند.

به نظر شما علت عدم استقبال مردم از تئاتر های تهران چیست؟

نوشته جدیدترین برنامه نمایش بهمن در «تئاتر شهر»٬ «ایرانشهر» و «مهرگان» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.