بیش از 50 درصد بازیکنان Marvel’s Spider-Man را به پایان رسانده‌اند + درصد تکمیل Red Dead Redemption 2 بر روی PS4

marvel spiderman

تعداد زیادی از افراد بازی‌ها را تجربه می‌کنند اما شاید جالب باشد که بدانیم چند درصد از آن‌ها، بازی را به اتمام می‌رسانند. در حالی که در نسل هشتم بازی‌های چندنفره بیشتر زمان گیمر‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، هستند درصدی قابل توجه که بازی‌های داستانی را تجربه می‌کنند.

برخی از بازی‌ها نرخ تکمیل (منظور درصدی از کسانی می‌باشد که بازی‌ را تجربه و داستان آن را به پایان رسانده‌اند) خیلی خوبی دارند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، در حالی که جدیدترین ساخته‌ی Rockstar Games یعنی Red Dead Redemption 2 نرخ اتمام 22 درصد را کسب کرده است، این نرخ برای Marvel's Spider-Man به عدد 50.3 درصد می‌باشد. به عبارتی بیش از نصف کسانی که جدیدترین محصول Insomniac Games را تجربه کرده‌اند، این عنوان را تا پایان بخش داستانی 15-20 ساعته‌ی آن ادامه داده‌اند.

برای بازی‌های امروزی این درصد بسیار خوبی می‌باشد و همچنین بیش از دیگر انحصاریِ PS4 یعنی Uncharted 4 است که نرخ تکمیل آن 41.7 درصد بود؛ هر چند بخش داستانی ساخته‌ی "ناتی داگ" طولانی تر بود. با این وجود اما 2 عنوان AAA دیگر PS4 که در سال 2018 منتشر شده‌اند، نرخ تکمیل بهتری دارند؛ Detroit Become Human با 53.7 درصد و God of War با 61.7 درصد. به اعتقاد نویسنده‌ی Comicbook دلیل این امر، داستان نه چندان فوق‌العاده‌ی Marvel's Spider-Man می‌باشد؛ به طور واضح تر شاید داستان آن از Detroit Become Human بهتر باشد اما ساخته‌ی "دیوید کیج" برای عاشقان بازی‌های روایت محور و داستانی بسیار جذاب به نظر می‌رسد در حالی که تعداد زیادی از افراد Marvel's Spider-Man را بخاطر داستان آن تجربه نمی‌کنند.

detroit become human

این نکته نیز قابل ذکر است که نرخ تکمیل عناوین انحصاری PS4 نسبت به بازی‌های ثرد-پارتی بهتر می‌باشد. نمی‌توان با اطمینان گفت اما شاید به این خاطر که بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2، The Witcher 3، Persona 5، Assassin's Creed Odyssey دارای بخش داستانی طولانی بوده و اتمام آن زمان زیادی نیاز داشت.

از اخبار مرتبط می‌توان به گزارش: MARVEL’S SPIDER-MAN پرفروش‌ترین بازیِ ابرقهرمانی در 15 سال اخیر بوده است اشاره کرد. این بازی هم اکنون به صورت انحصاری برای PS4 در دسترس است.