استفاده از تکنولوژی ابری در Crackdown 3 موجب ارائه‌ی قدرت 12 برابری Xbox One می‌شود

استفاده از تکنولوژی ابری در Crackdown 3 موجب ارائه‌ی قدرت 12 برابری Xbox One می‌شود

از همان زمان معرفی بازی Crackdown 3، بسیاری از افراد راجع به بخش چند نفره‌ی آن که Wrecking Zone صحبت می‌کنند، چیزی که شاید مهم‌ترین بخش این بازی را تشکیل می‌دهد زیرا که از تکنولوژی ابری استفاده می‌کند و این باعث پیاده سازی موارد جالبی در طراحی بازی می‌شود. یکی از امکانات استفاده از تکنولوژی ابری، این است که می‌توان قدرت تخریب بسیار بالایی در بازی ایجاد کرد؛ این موضوع بسیار جاه طلبانه است و بسیاری از گیمرها فکر می‌کردند که در بازی نهایی شاهد این ویژگی نخواهیم بود، اما شرکت Microsoft توانسته تا اوضاع را مدیریت کند و این بخش را در بازی پیاده کند. البته به جز ایجاد این قدرت تخریب بسیار بالا، ما هنوز اطلاعات دقیق و درستی از دیگر امکانات تکنولوژی ابری نداریم. اکنون سوالی که پیش می‌آید این است که آیا واقعا این همه سرمایه گذاری و ایجاد تاخیر در توسعه بازی به خاطر استفاده از این تکنولوژی واقعا ارزش داشته است؟ آیا این یک مورد ضروری برای بخش چند نفره‌ی بازی بوده است؟ جو استتن (Joe Staten) کارگردان این بازی در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب سایت VentureBeat به این سوال پاسخ داد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech، جو استتن در اینباره گفت: "ما در حال ایجاد چیزی هستیم که ریسک بسیار زیادی دارد و بی‌نظمی‌ها و مشکلات زیادی به خاطر آن ایجاد شده است. استفاده از این تکنولوژی باعث می‌شود تا ما در این بازی بتوانیم سطح تخریب کامل را در بازی ایجاد کنیم و بتوانیم قدرتی معادل 12 برابر یک کنسول Xbox One را ارائه بدهیم؛ این همچنین باعث می‌شود که سطح تخریب بازی در یک کنسول معمولی Xbox که در چهار سال پیش خریداری کرده‌اید با یک کنسول Xbox One X کاملا یکسان باشد. کنسول Xbox One X به شما رزولوشن 4K را کنسول Xbox One رزولوشن 1080 پیکسل را ارائه خواهد داد، اما تخریب پذیری تکه به تکه‌ای که ما در بازی طراحی کرده‌ایم، در تمامی پلتفرم‌ها در یک سطح قرار دارد و این واقعا خیلی خوب است. این بدان معنی است که حتی اگر من یک قطعه سخت افزاری قدیمی‌تر را داشته باشم، بازهم تجربه‌ی باکیفیتی از بخش Wrecking Zone دارم و شاهد یک بازی دانگرید شده نیستم."

علاوه بر این‌ها، استتن درباره‌ی دلایل طولانی شدن توسعه‌ی بخش چند نفره‌ی Crackdown 3 صحبت‌هایی را ارائه داد. همانطور که قابل انتظار است، بخشی از این‌ها به خاطر مشکلات و ایرادات فنی بوده؛ اما بخش بزرگی به این دلیل بوده که توسعه دهندگان کشف کنند که چگونه می‌توان یک تجربه‌ی لذت بخش که در آن همه چیز را می‌توان خراب کرد، ارائه داد.

او در اینباره نیز گفت: "ایجاد قدرت تخریب با تکنولوژی ابری در این بازی، بیشتر از چیزی که فکر می‌کردیم از ما وقت گرفت. مطمئنا بخشی از این طولانی شدن‌ها به خاطر مشکلات و ایرادات فنی بوده است؛ اما بعد از آن ما یاد گرفتیم که چطوری یک بازی واقعا سرگرم کننده را ارائه بدهیم؛ ما درس‌های خیلی خوبی آموختیم که البته بسیاری‌شان نیاز به آزمایش‌های دقیق و حساسی داشتند. قابلیت تخریب کامل، بسیاری از فرمول‌ها و موارد مرسوم در بازی‌ها را از بین می‌برد، به همین خاطر ما مجبور شدیم که تکرار کنیم، اشتباه کنیم، بازسازی کنیم و جوری دیگر به گیم پلی بازی نگاه کنیم."

شما همچنین در زیر می‌توانید تریلر گیم پلی جدیدی که وب سایت IGN از بخش چند نفره‌ی این بازی منتشر کرده است را مشاهده کنید:

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD

تماشا به صورت تمام صفحه

بازی Crackdown 3 در تاریخ 15 فوریه (26 بهمن) برای پلتفرم‌های PC و Xbox One منتشر خواهد شد. نظر شما چیست؟ چقدر برای تجربه‌ی این بازی هیجان زده هستید؟ آیا این بازی به موفقیت می‌رسد؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.