کارگردان Anthem: با عاطفی‌ترین بازی شوتر یک دهه اخیر روبه‌رو هستیم

Anthem

تقریبا به تاریخ انتشار Anthem نزدیک شده‌ایم. در اواخر روز جاری همه می‌توانند به اولین دموی عمومی بازی در پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One دسترسی داشته باشند.

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار Anthem، استودیوی BioWare تصمیم به عرضه جزئیات بیشتری از توسعه بازی گرفته است. به گزارش پردیس گیم، جاناتان وارنر به عنوان کارگردان و بن ایروینگ، تهیه کننده ارشد Anthem، در مصاحبه‌ای با مجله EDGE مشخص کردند مدل کسب‌وکار Free-To-Play در ابتدا زیر نظر گرفته و سپس حذف شد:

"جاناتان وارنر: ما مدل Free-To-Play را در اوایل کار مورد بحث قرار دادیم اما مسیری نبود که مورد انتخاب BioWare یا EA باشد. دیو برویک (Dave Bervik) پیش از این چنین مدلی را با Marvel Heroes انجام داد و من فکر می‌کنم مدل کسب‌وکار جالبی است و بالا و پایین مخصوص خودش را شامل می‌شود.

بن ایروینگ: اگر Free-To-Play را انتخاب می‌کردیم، یا باید حتما کسب‌وکاری سودآور می‌داشتیم یا در غیر این‌صورت نمی‌توانیم به ارائه یک خدمات زنده عالی برای تمام بازیکنان خود ادامه دهیم. پس اگر قرار بود بازی را به‌طور رایگان عرضه می‌کردیم، با چه تجارتی روبه‌رو بودیم؟ فقط با پول در آوردن می‌توان سود کرد و اینگونه مجبور می‌شدیم کارهایی انجام دهیم که به نفع بازیکنان نباشد. من معتقدم در زمینه عناوین AAA، مردم با پرداخت کامل پول در همان لحظه اول و عدم وجود محتویات دانلودی پولی راحت‌تر هستند."

جاناتان وارنر در بخشی دیگر از همین مصاحبه به یکی از نکات قطعی برای BioWare اشاره کرد: ارائه یک بازی که عواطف و احساسات قدرت‌مندی را برای بازیکنان فراهم کند.

"شاید عاطفی‌ترین شوتر یک دهه اخیر خود را داشته باشیم! عناوینی که با آن‌ها ارتباط عاطفی برقرار نمی‌کنید، از آن دست بازی‌هایی هستند که سال‌ها بعد فراموش می‌شوند و دیگر راجع به ‌آن‌ها به گفت‌وگو نمی‌پردازید. برای من، این لذت بازی‌سازی است، زیرا می‌دانم جایی یک شخص جوان Anthem را می‌خرد و بازی می‌کند و عنوان مورد علاقه‌اش می‌شود. این یک امتیاز شگفت‌انگیز برای ما به حساب می‌آید. شاید گفتن این حرف بسیار پر ادعا به‌نظر برسد اما ما واقعا می‌خواهیم ارتباط عاطفی با Anthem بر قرار کنید. من خواستار چنین چیزی هستم ولی دوست دارم هر کس به روش متفاوتی با این عنوان ارتباط داشته باشد. مثلا یک نفر به‌خاطر داستان تاثیرگذار یا شخصیت بسیار دوست‌داشتنی یا ماجراجویی‌ای که با دوستان خود درباره‌اش صحبت می‌کنید یا فقط ترشح آدرنالین شما در حین بازی کردن باشد که باعث ارتباط برقرار نمودن شما با Anthem شود. تمام این‌ها عاطفی هستند."

Anthem جمعه، ۳ اسفند ۱۳۹۷ بر روی PC ،PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.