گزارش: تمرکز اصلی استودیوهای داخلی Sony اکنون بر روی PS5 است

گزارش: تمرکز اصلی استودیوهای داخلی Sony اکنون بر روی PS5 است

در شرایطی که کم کم به زمان ورود به نسل بعدی کنسول‌های بازی نزدیک می‌شویم، شواهد نشان می‌دهد که شرکت Sony در پشت صحنه خود را برای شروعی قدرتمندانه آماده می‌کند.

شکی نیست که PlayStation 5، یا هر نام دیگری که Sony در نهایت برای کنسول نسل بعدی خود انتخاب می‌کند، هم اکنون در حال توسعه است. حتی مدیر این شرکت یعنی کنیچیرو یوشیدا نیز دلیلی بر پنهان کردن این حقیقت نمی‌بیند و سال گذشته این موضوع را تایید کرده است.

اخیرا شایعه‌های زیادی منتشر شده که نه تنها آگاهی تیم‌های بازی‌سازی از مشخصات سخت افزاری کنسول‌های نسل بعدی را تایید کرده‌اند بلکه توسط برخی نیز ادعای دسترسی تیم‌های سازنده به کیت توسعه این کنسول‌ها را مطرح شده است.

بر اساس ادعای تحلیلگر شرکت Niko Partners و یکی از منابع مورد استناد صنعت بازی یعنی دنیل احمد، استودیوهای داخلی شرکت Sony هم اکنون بازی‌سازی برای PS5 را شروع کرده‌اند.

"به طور کلی، تمرکز اصلی استودیوهای داخلی Sony در حال حاضر بر روی PS5 است. هنوز برای صحبت در مورد نسل بعد زود است اما تصور می‌کنم که در GDC زمزمه‌هایی در این رابطه بشنویم."

احمد در ادامه فاش کرد که Sony در حال ساخت بازی‌های معرفی نشده‌ای بر اساس فرنچایزهای موجود خود است. ممکن است این عناوین در ابتدا برای PS4 در نظر گرفته شده باشند اما این احتمال وجود دارد که به صورت بین نسلی عرضه شوند هر چند که با توجه به ادعای احمد توجه بخش قابل توجهی از تیم‌های داخلی Sony به PS5 منتقل شده است.

اگر شایعه‌ها حقیقت داشته باشند، PS5 احتمالا اواخر 2020 عرضه خواهد شد و تا آن زمان فرصت برای انتشار جزئیات بیشتر این کنسول و عناوین اختصاصی آن بسیار است.

نظر شما در مورد این شایعه چیست؟