تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی Xbox Live به 64 میلیون نفر رسید

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی Xbox Live به 64 میلیون نفر رسید

مایکروسافت روز چهارشنبه درآمدهای ربع دوم خود را اعلام کرد و سرویس Xbox Live با رسیدن به رقم 64 میلیون کاربر فعال ماهیانه محبوبیت بسیاری کسب کرده. این اعداد افزایش 8 درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، مایکروسافت گزارش کرده $32.5 میلیارد درآمد داشته که $8.4 میلیارد آن سود خالص است. همچنین بخش گیمینگ این شرکت رشد 8 درصدی داشته است.

با توجه به اینکه چرخه‌ی زندگی Xbox One رو به اتمام است و شایعاتی درمورد از راه رسیدن کنسول‌های نسل جدید در 2020 پخش شده، شنیدن این اخبار سورپرایز کننده است. البته با اینکه تعداد کاربران فعال رشد کرده، سخت‌افزارهای گیمینگ با سقوط 19 درصدی مواجه بوده‌اند.

مایکروسافت از 2014 به بعد فروش کنسول‌های خود را گزارش نکرده، پس سخت میتوان فهمید رقم 19 درصد دقیقاً چه میزانی می‌شود.

سقوط فروش کنسول‌ها احتمالاً به دلیل سیستم Play Anywhere مایکروسافت باشد که به بازیکنان اجازه می‌دهد عناوین انحصاری Xbox را روی Windows PC تجربه کنند. البته اینکه مردم برای از راه رسیدن نسل جدید شروع به ذخیره کردن پول کرده‌اند نیز بی‌تأثیر نیست. با قیمت‌های آیفون‌های جدید، خدا می‌داند باید منتظر چه ارقامی باشیم.

برای افراد که فکر می‌کردند PlayStation Network قرار است حکمرانی کند، اخبار عملکرد خوب Xbox Live میتواند تعجب‌آور باشد. با توجه به لاین‌آپ انحصاری به شدت قوی PS4، میتوان گفت که از لحاظ سخت‌افزاری فرمانروایی پلی‌استیشن قطعی است. خیلی وقت بود که تعداد کاربران فعال Xbox Live از 60 میلیون نقر بیشتر نشده بود.

سابقاً در 2009، سرویس Xbox Live با جهش از 17 میلیون به 20 میلیون کاربر فعال پیشرفتی مشابه به همین داشت. آن سال برای مایکروسافت سال بسیار خوبی بود، چرا که Xbox 360 توانسته بود بعد از روز انتشار خود 30 میلیون واحد فروش داشته باشد. خیلی از گیمرها روزهای Call of Duty: Modern Warfare 2 را به یاد دارند؛ چه دوران خوبی برای زنده بودن است.

باید ببینیم Activision برنامه‌ای برای بازسازی Modern Warfare 2 دارد یا خیر. جالب است ببینیم که این حس نوستالژی چه تأثیری روی کنسول‌ها و فروش حق عضویت‌های ماهیانه‌ی آن‌ها می‌گذارد.