بازی‌های بعدی دیوید کیج و Quantic Dream دیگر در انحصار پلتفرم سونی نخواهند بود

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Polygon، شرکت اینترنتی چینی NetEase اعلام کرد که بخش بزرگی از سهام استودیو محبوب Quantic Dream را خریداری کرده است، استودیو فرانسوی‌ای که بیشتر بخاطر ساخت عناوین داستان‌محوری مانند Heavy Rain و Detroit: Become Human معروف می‌باشد. NetEase هدف اصلی این خریداری را سرمایه‌گذاری بر روی خلق بازی‌های نسل بعدی اعلام کرده است.

NetEase به شرح مفاد این قرارداد و خریداری بخش عظیمی از سهام Quantic Dream نپرداخت اما در توضیحات کنفرانس مطبوعاتی، دلیل سرمایه‌گذاری اینگونه اعلام شده است:

"حمایت از دیدگاه استودیو Quantic Dream برای جهانی و چند فرنچایزی شدن این شرکت سرگرمی. و همچنین توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته و بازی‌های مختلف برای آینده."

NetEase از همان شیوه صحبت خود در رابطه با دلیل سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری بر روی سازنده Halo و Destiny یعنی Bungie استفاده کرد:

"با تمرکز قوی بر روی توسعه درون-خانه‌ای، ما به طور مداوم به دنبال همکارانی هستیم که ما را برای تولید بازی‌های نسل بعدی کامل کنند. Quantic Dream در ژانر روایت تعاملی عالی است و مهارت فوق‌العاده با ارزشی در مورد تکنولوژی‌های پیشرفته بصری و روایتی دارد و این را در دو دهه اخیر نیز ثابت کرده است. ما از همکار شدن با آن‌ها بسیار خرسندیم و امید داریم بازی‌های خارق‌العاده و تجربیات نابی را برای بازیکنان در سرتاسر دنیا به ارمغان بیاوریم."

رئیس شرکت Quantic Dream، "دیوید کیج"، نیز در این باره گفت:

"چشم‌انداز صنعت بازی‌های ویدیویی در کنار سخت‌افزارهای بعدی و با تکامل‌های اساسی که در چند سال‌آینده رخ خواهد داد شک می‌گیرد. مدل‌های کسب و کاری جدید کشف خواهند شد و روش‌های جدید بازی کردن به وجود می‌آید. ما می‌خواهیم استودیو Quantic Dream در این آینده هیجان‌انگیز نقش اساسی داشته باشد و وجود NetEase در سمت ما به عنوان یک همکار استراتژیک به ما اجازه می‌دهد گستره بصیرت خلاقانه خود را افزایش دهیم و شرکت خود را به بالاترین پتانسیل و کارایی برسانیم. NetEase درک می‌کند که Quantic چه رویه‌ای دارد و همچنین در رابطه با شوق ما نسبت به بازی‌های با کیفیت بالا و جاه‌طلبی ما وجه مشترک دارد."

NetEase در سال 1997 شکل گرفت. این شرکت ورژن‌های محلی Eve Online،World of Warcraft،Hearstone،StarCraft 2 و Overwatch را عملیاتی می‌کند. Quantic Dream نیز در سال 1997 پایه‌گذاری شد. جدیدترین بازی این استودیو Detroit: Become Human می‌باشد که در سال 2018 به صورت انحصاری برای PS4 در دسترس قرار گرفت. این شرکت سابقه همکاری طولانی مدت با سونی را دارد.

نظر شما در این باره چیست؟