نسخه PC بازی Metro Exodus از این پس در انحصار فروشگاه Epic Games قرار دارد

نسخه PC بازی Metro Exodus از این پس در انحصار فروشگاه Epic Games قرار دارد

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Eurogamer، جنگ فروشگاه‌های دیجیتالی پلتفرم PC همچنان ادامه خواهد داشت و پس از بازی The Division 2 قرار است، عنوان Metro Exodus به صورت انحصاری در فروشگاه Epic Games منتشر شود و این بدان معناست که دیگر در Steam یا هیچ فروشگاه دیجیتالی دیگری قادر به خریداری بازی‌های ذکر شده نیستید.

البته لازم به ذکر است که برای افرادی که پیش از این Metro Exodus را از طریق Steam پیش خرید کرده‌اند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و آن‌ها می‌توانند تا بدون هیچ ایرادی پس از عرضه بازی را در اکانت استیم خود تجربه کنند.

شرکت Epic Games توانسته تا با پیشنهادهای وسوسه کننده‌ی خود، نظر استودیوهای توسعه دهنده‌ی زیادی را جلب کند. پیش از این اعلام شده بود که بازی‌هایی چون قسمت سوم The Walking Dead: The Final Season، نسخه‌ی PC عنوان Journey و بازی جدید سازندگان Pyre و Bastion یعنی Hades در انحصار این فروشگاه قرار دارد.

Epic Games بر خلاف Steam که 70 درصد میزان مبلغ فروش را به توسعه دهنده می‌دهد، 88 درصد از آن را به سازنده واگذار می‌کند. علاوه بر آن برای جذب مخاطب، این شرکت هر دو هفته یکبار یک بازی جذاب را در فروشگاه خود رایگان می‌کند. تا به حال بازی‌های فوق العاده‌ای همچنان Subnautica و Super Meat Boy جزو عناوین رایگان بوده‌اند.

علاوه بر آن، قیمت برخی بازی‌ها در بعضی ریجن‌های Epic Games ارزانتر هستند، به طور مثال Metro Exodus در Steam با قیمت 49.99 پوند عرضه می‌شد، اما در Epic Games قیمت آن 41.99 پوند است. در ریجن آمریکا هم قیمت این بازی 49.99 دلار و در ریجن اروپا هم قیمت آن 59.99 یورو می‌باشد.

علاوه بر اعلام این خبر، کلمنز کاندریتیتز (Klemens Kundratitz)، مدیر عامل شرکت Deep Silver که وظیفه‌ی انتشار Metro Exodus را برعهده دارد، در این رابطه گفت: "ما همکاری خود را با Epic Games آغاز کردیم تا نسخه‌ی PC بازی Metro Exodus را به فروشگاه آن‌ها بیاوریم. شرایط و سیاست‌های سخاوتمندانه‌ی آن‌ها باعث ایجاد یک تغییر بسیار بزرگ شده و به ناشران این اجازه را می‌دهد تا بیشتر به فکر سرمایه گذاری در ایجاد محتوا باشند. همکاری ما با Epic Games به آینده‌ی سری Metro و روابط ما با توسعه دهنده‌ی آن یعنی 4A Games کمک بسیاری خواهد کرد تا ‌بیشتر برای طرفداران این سری سرمایه گذاری کنیم."

همچنین اعلام شد که نسخه‌ی بهبود یافته‌ی نسخه‌های پیشین Metro یعنی Metro 2033 Redux و Metro Last Light Redux هم مدتی دیگر برای فروشگاه دیجیتالی Epic Games عرضه خواهند شد.

بازی Metro Exodus در تاریخ 16 فوریه (26 بهمن) برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. نظر شما راجع به این عنوان جیست؟ جقدر برای تجربه‌ی آن هیجان زده هستید؟ آیا این اتفاق می‌تواند باعث تضعیف فروش نسخه‌ی PC آن شود؟ آیا موفقیت‌های پیشین سری دوباره تکرار خواهند شد؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.