برگزاری نخستین نمایشگاه نقاشی‌های دختر توان‌یاب کاشانی در تهران

فاطمه حمامی نصرآبادی، دختر ۳۰ ساله بهمن ماهی اهل کاشان، با ۸۵ درصد معلولیت، یکی از شناخته شده ترین نقاشان پرتره در سال‌های اخیر است. کشیدن نقاشی با ۱۴۰ مداد رنگی آن‌هم با انگشتان پا، عزمی می‌خواهد پولادین و اراده و صبری می‌طلبد وصف ناشدنی که گویا، فاطمه حمامی اهل سفیدشهر، در انجامش، نه تنها موفق بوده بلکه سرمشقی برای کسانی است که با چهار ستون سالم، همواره ناله می‌کنند و از زمین و زمان شکوه دارند. آوازه فاطمه حمامی خوش خنده مهربان و نخبه قصه ما، از تهران تا مادرید، از استرالیا تا کانادا رفته و به مدد اینستاگرام، او اکنون یک توان‌یاب هنرمند توان‌مند معروف است. افتخار ایرانیان و نمادی از پشتکار و مصداقی برای خواستن، توانستن است.

بازتاب فعالیت های فاطمه حمامی در صفحه اینستاگرامی رسمی باشگاه رئال مادرید اسپانیا به زبان فارسی، عربی و انگلیسی

فاطمه ۲ سال پیش، پرتره فوق ستاره اسبق رئال مادرید را کشید و ویدیو آن را در اینستاگرامش منتشر کرد که بازتاب جهانی یافت

چند هفته پیش، باشگاه رئال مادرید اسپانیا، هدیه ویژه ای برای فاطمه حمامی ارسال کرد و از کشیدن پرتره کریستیانو رونالدو، توسط وی، تقدیر کرد. علی دایی و بسیاری از سلبریتی های سینما، موسیقی و ورزش کشورمان نیز آن‌طور که از اینستانوشته‌های این بانو زیبا سرشت روایت می‌شود، به تقدیر و سپاس وی پرداخته و بارها نسبت به خرید تابلوهای نقاشی وی اقدام کردند.

فاطمه حمامی

اینستانوشته فاطمه حمامی از برگزاری نخستین نمایشگاه نقاشی وی در نگارخانه مهر تهران

این دختر هنرمند ایرانی، اخیرا برای نخستین بار، گالری نقاشی های منتخب خود را در اولین نمایشگاه اختصاصی آثارش
که با حمایت موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) از تاریخ ۳ الی ۸ بهمن در نگارخانه مهر هنر به نمایش عمومی گذاشته است. برای تماشای آثار ایشان و خرید تابلوها، به آدرس تهران میدان تجریش، خیابان دزاشیب، پلاک ۱۳۵،گالری مهر هنر مراجعه کنید.

این دختر هنرمند ایرانی تاکنون تصاویری بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران را نقاشی کرده است که اینبار تصویر مهاجمان لیگ اسپانیا (کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و آنتوان گریزمان) ، توجه اینستاگرام لالیگا را به خود جلب کرد. پیج رسمی لیگ حرفه ای اسپانیا (لالیگا) با انتشار آلبوم تصاویری از هنر های فاطمه حمامی، دختر خلاق ایرانی از هنر نقاشی وی تقدیر کرد.

وی عضو یک خانواده شش نفره در محله سرچشمه سفیدشهر است. او که یک معلول جسمی-حرکتی است از بدو تولد رنج معلولیت را به دوش کشیده و وقتی در مراحل بالا‌تر رشد قرار گرفته با همراهی زهرا (خواهر دوقلوی خود) و مادرش توانسته دورۀ ابتدایی را پشت سر بگذارد اما بعدها شرایط جسمی امکان ادامۀ این راه را از او ستانده است.

امیدواریم، فاطمه با همکاری وزارت امور خارجه و هم‌چنین رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آثار خود را در نگارخانه های کشورهای آسیایی و اروپایی در معرض دید عموم قرار داده تا سفیر شایسته هنر ایران، بخشی از توانایی بانوان توانمند ایرانی را به نمایش بین‌المللی بگذارد. اگر تهران هستید، از نمایشگاه فاطمه دیدن کنید.

حتما بخوانید: داستان نقاشی‌های باور نکردنی فاطمه حمامی

نوشته برگزاری نخستین نمایشگاه نقاشی‌های دختر توان‌یاب کاشانی در تهران اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.