کارگردان Resident Evil 2 در رابطه با صحنه‌های خشن واقع‌گرایانه و چندش آور بازی صحبت می‌کند

عنوان Resident Evil 2 Remake نه تنها یک بازی مدرن و خوش‌ساخت است بلکه به لطف موتورگرافیکی RE Engine از لحاظ کیفیت بصری یکی از تحسین‌برانگیزترین بازی‌های ترسناک تاریخ به حساب می‌آید.

کیفیت مدل‌های شخصیت‎ها عالی به نظر می‌رسد و محیط نیز از نظر نورپردازی و تکستچر در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است اما خشونت واقع‌گرایانه و چندش آور بازی از تمامی موارد ذکر شده مشهودتر می‌باشد و توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، چندی پیش "کازونوری کادوی"، کارگردان Resident Evil 2، در مصاحبه‌ای با Complex در رابطه با RE Engine و کمک آن به تحول بازی صحبت کرد و اینکه چگونه تیم سازنده توانست شکل و شمایل مرطوب و خشن را به بهترین شکل ممکن به آن وارد کند.

کادوی در این باره گفت:

"زیبایی داشتن یک موتورگرافیکی درون خانه‌ای، انعطاف به وجود آمده توسط آن است. یکی از اهداف اصلی RE Engine ساده کردن و افزایش سرعت و کارایی می‌باشد که باعث می‌شود در برخی از دستورها صرفه جویی هزینه شود."

"ما می‌توانیم قدرت‌ها و ضعف‌های تیم را ارزیابی کنیم سپس RE Engine را به گونه‌ای به روز رسانی کنیم که بیشترین منفعت را برای تیم داشته باشد. با همین قصد، این ابزار تحسین برانگیزی برای توسعه Resident Evil 2 به حساب می‌آید."

همچنین از کادوی سوال شد که دلیل تاکید بر روی خشونت مرطوب و بیش از حد واقع‌گرایانه بازی چیست، او در جواب توضیح داد که علت اصلی چنین تصمیمی به وجود آوردن سطح جدیدی از ترس می‌باشد.

او در ادامه گفت:

"اگر من بخوام این موضوع را در یک بیانیه خلاصه کنم باید بگویم: ما می‌خواستیم سطح ترس ذاتی مردم در رابطه با بیماری و مریضی را تحریک کنیم. مردم به طور طبیعی و ذاتی این درک را دارند که قسمت‌های مرطوب و خیس مناطق بیماری‌زا هستند و مریضی را بهتر جذب می‌کنند.

کارگردان بازی در ادامه اعلام کرد که جزئیات چهره کارکترهای انسان و زامبی‌ها به صورت 2048×2048 پیکسل در آورده شده است که سطح بالایی از جزئیات را ارائه می‌دهد و این باعث افتخار کادوی و تیم او می‌باشد. دلیل اصلی واقع‌گرایانه بودن خشونت و حال بهم زن بودن آن نیز چنین دستیافتی است.

اما تنها ارائه خشونت واقع‌گرایانه و خوب به نظر رسیدن آن برای تیم سازنده Resident Evil 2 همه چیز نیست بلکه خلق یک سیستم خشونت آمیز واقع‌گرایانه که با موقعیت‌های مختلف گیمپلی خوب کار کند مهم‌تر است.

کادوی در ادامه توضیح داد:

"یکی از ماموریت‌های ما این بود که آسیب‌های فیزیکی و واکنش‌ها به آن تا جایی که ممکن است واقع‌گرایانه باشد. وقتی شما سلاح‌های مختلف را بر روی دشمن‌های متفاوت امتحان کنید چنین موضوعی را درک خواهید کرد. اگر شما از شاتگان یا نارنجک بر روی زامبی‌ها استفاده کنید، گوشت‌ آن‌ها از هم خواهد پاشید و تاثیرگذارتر خواهد بود."

در آخر نیز از کادوی سوال شد که آیا فکر می‌کند تمامی این المان‌های ذکر شده عملکردی ضروری برای یک بازی ترسناک دارند، پاسخ او از این قرار است:

"صحنه‌های خشن یک ابزار بصری است که سطح بالایی از واقع‌گرایانه بودن و تنش را به ارمغان می‌آورد. وقتی کارکتر‌ها و دشمنان به صورت فیزیکی ضربه می‌بینند، جزئیات به بهترین شکل ممکن به نمایش در می‌آید، این موضوع موقعیت و خطر را واقعی‌تر از همیشه جلوه می‌دهد. به دنبال همه این موارد بازیکن به راحتی با روایت و محیط درگیر می‌شود."

"هر چه بازیکن بیشتر درگیر گیمپلی باشد، بازی تاثیرگذارتر و ترسناک‌تر خواهد بود، حال چه می‎خواهد وارد یک درگیری شود و یا تنها به اتاقی خالی و تاریک وارد شود، این از ابتدا یکی از اهداف اصلی ما در ساخت یک بازی ترسناک بقاء به شمار می‌رفت."

بر اساسِ گزارش یکی از کاربران وبسایت Resetera، بازسازی این عنوان در سبک وحشت/بقا توانست عدد 54000 بازیکن به طور همزمان را ثبت کند. این رقم بسیار بیشتر از 18000 بازیکن همزمانی است که Resident Evil 7 کسب کرده بود.

میانگین نمرات Resident Evil 2 Remake در وبسایت متاکریتیک بر اساس 65 نقد، 91 می‌باشد. از این تعداد نقد 64 تای آن مثبت بوده و تنها 1 عدد نقد منفی می‌باشد. به نظر می‌رسد سریال تلویزیونی فرنچایز Resident Evil توسط Netflix در دست توسعه است که می‌توانید جزئیات آن را در اینجا دنبال کنید. هم‌چنین تریلر زمان انتشار این بازی را می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

Resident Evil 2 در حال حاضر برای پلتفرم‌های PS4،Xbox One و PC در دسترس قرار دارد.

نظر شما در این باره چیست؟