هدست VR شرکت Sony باعث رشد 18 درصدی بازار واقعیت مجازی در سال 2018 شد

واقعیت مجازی

در سال گذشته میلادی، به لطف هدست PlayStation VR که منجر به ارائه بازی‌های خوبی نظیر Astro Bot Rescue Mission و Moss، باندل‌هایی به مانند باندلی که شامل بازی Astro Bot Rescue Mission و Moss می‌شد و همچنین ارائه تخفیف‌های مناسب شد، صنعت واقعیت مجازی با رشد 30 درصدی در بازار خود مواجه شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، اگر چه این میزان رشد در مقایسه با دیگر بخش‌های این صنعت بسیار ناچیز به شمار می‌رود اما باید توجه داشته باشیم که مطابق پیش‌بینی‌های SuperData انتظار می‌رفت که در سال گذشته بازار واقعیت مجازی درآمدی 3.3 میلیارد دلاری داشته باشد در حالی که این میزان در سال 2018، 3.8 میلیارد دلار بود. فروش 770 هزار دستگاه PlayStation VR در آخرین ماه سال باعث شد تا این هدست واقعیت مجازی از آن زمان تاکنون در صدر لیست پرفروش‌ترین دستگاه‌های این دسته قرار بگیرد و باعث رشد این بازار شود.

همچنین پیش‌بینی شده است عرضه هدست Oculus Quest شرکت Oculus نیز رشد موفقیت بازار واقعیت مجازی را سرعت خواهد بخشید. هدستی که به احتمال بسیار زیاد در بهار سال 2019 با قیمت 399 دلار عرضه می‌شود و برای آن فروش 1.3 میلیونی پیش‌بینی شده است.