Sekiro: Shadows Die Twice نیز همانند Dark Souls شامل باس فایت‌های اختیاری و مخفی خواهد شد

از آن‌جایی که هر دو بازی Sekiro: Shadow Dies Twice و Dark Souls توسط FromSoftware توسعه می‌یابند، مقایسه دو عنوان غیر قابل اجتناب است و طرفداران نیز دائماََ در بحث‌ها و گفت و گوهای خود Sekiro را با Bloodborne و Dark Souls مقایسه می‌کنند. سری Dark Souls چالش برانگیز بود و شامل غولاخرهایی با طراحی شگفت انگیز می‌شد اما Sekiro چه رویه‌ای را در پیش گرفته است؟ آیا در مورد مبارزات با باس‌ها شاهد نوآوری و پیشرفتی خواهیم بود؟آیان المان‌ها و شباهت‌های متعددی خواهیم دید؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، رئیس شرکت FromSoftware، هیدتاکا میازاکی، در مصاحبه اخیر خود با مجله Game Informer به سوالاتی حول غولاخرها و شباهت‌های آن به سری Dark Souls پاسخ داد. وقتی از او سوال شد که آیا Sekiro شامل باس‌های مخفی و اختیاری خواهد شد یا خیر، میازاکی این موضوع را تایید کرد که چنین چیزی دقیقاََ همانند رویه Bloodborne و Dark Souls وجود خواهد داشت.

بیانیه کامل او در این باره را در ادامه می‌خوانید:

"بله، منظور من این است که چنین موضوعی برای ما اساسی می‌باشد و ما در مورد باس‌های اختیاری به انتظاراتی که می‌رود دست پیدا کنیم و ما احساس می‌کنیم این بار آن‌ها بسیار تا بسیار سرسخت خواهند بود."

چنین بیانیه‌ای برای Sekiro چندان عجیب نمی‌باشد اما به طور حتم مورد استقبال طرفداران و بازیکنان قرار خواهد گرفت. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگویم، باس‌های اختیاری Bloodborne و سری Dark Souls از برخی اوقات جزو بهترین‌ها نیز بوده‌اند. یکی از آن‌ها The Nameless King می‌باشد که با وجود گذشت چند سال همچنان از ذهن بازیکنان پاک نشده و نخواهد شد.

همچنین کارگردان بازی "هیدتاکا میازاکی"، در جای دیگری در مصاحبه با Game Informer بحث غولاخرها و جزئیات آن را مورد بحث قرار داد:

"آزادی حرکت و پرش‌های بلند و پیمایش سریع، جنبش‌های پویاتر و انتخاب‌های بیشتری در محیط مبارزه با باس‌ها را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد. این آزادی هم برای شما رخ می‌دهد هم برای کارکتر باس. قبلاََ در برخی مبارزات تنها به پاهای یک غولاخر بزرگ ضربه می‌زدید و او را ازبین می‌بردید اما حالا شما گستره وسیعی از انتخابات حرکتی دارید، شما می‌توانید از تمامی قابلیت‌های محیط مبارزه استفاده کنید."


او در ادامه گفت:

"باس‌فایت‌هایی وجود داشتند که با حس و حال و حالت کلی بازی جور در نمی‌آمدند. اگر ما همه باس‌ها را طوری طراحی می‌کردیم که بازیکن توانایی استفاده از Grappling Hook را داشته باشد و یا اجازه کشتن مخفیانه هر باس را می‌دادیم، تجربه‌ای حوصله سر بر و یکنواخت پیش می‌آمد."

بنابراین برای درگیر نگه داشتن بازیکن، میازاکی می‌خواهد مبارزه با هر غولاخر شیوه و روش مناسب و مورد نیاز خود را بازیکن طلب کند:

"بنابراین مبارزات با غولآخرهایی وجود خواهد داشت که باید با یک موجود غولپیکر مبارزه کنید، بنابراین به تمامی محیط نبرد نیاز دارید و از طرف دیگر مبارزاتی وجود دارند که باید با مبارزی قوی مانند خودتان مبارزه کنید و برای پیروزی نیاز دارید از تمامی داشته‌ها و سلاح‌های خود بهره ببرید."

به تازگی تریلر جدیدی از گیم پلی بازی منتشر شده است که با مشاهده آن صحبت‌های سازندگان را بهتر درک می‌کنید.

چندی پیش نیز اطلاعات تازه‌ای از سیستم پیشروی در عنوان Sekiro: Shadows Die Twice نیز منتشر شد، سیستمی که شامل درخت مهارت‌ها و برخی انحرافات کلیدی از مکانیک اصلی سیستم Level-up در سری Dark Souls می‌شود. از طرفی در مورد مردن در بازی گفته شد؛ بر خلاف سری بازی‌های Dark Souls، بازیکنان تجربه و دارایی خود را پس از مردن از دست نخواهند داد، طلای آن‌ها نیز از دست نخواهد رفت. کارگردان Sekiro، "هیدتاکا میازاکی"، به Game Informe گفت، مردن همچنان یک تاثیر تعیین‌کننده و شدید به بازیکن وارد خواهد کرد تا بازیکنان حرفه‌ای سری Dark Souls تجربیات گذشته خود را به کار گیرند و به صورت خودکار فراموششان نکنند. میازاکی این تاثیر جدی مردن را توضیح نداد.

عنوان Sekiro Shadows Die Twice در تاریخ 22 مارس 2019 (2 فروردین 1398) برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.