FromSoftware در مورد تفاوت‌های مبارزه با باس‌ها در Sekiro: Shadow Dies Twiceو Dark Souls صحبت می‌کند

از آن‌جایی که هر دو بازی Sekiro: Shadow Dies Twice و Dark Souls توسط FromSoftware توسعه می‌یابند، مقایسه دو عنوان غیر قابل اجتناب است و طرفداران نیز دائماََ در بحث‌ها و گفت و گوهای خود Sekiro را با Bloodborne و Dark Souls مقایسه می‌کنند. سری Dark Souls چالش برانگیز بود و شامل غولاخرهایی با طراحی شگفت انگیز می‌شد اما Sekiro چه رویه‌ای را در پیش گرفته است؟ آیا در مورد مبارزات با باس‌ها شاهد نوآوری و پیشرفتی خواهیم بود؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، مدیر بخش ارتباطات FromSoftware، یاسوهیرو کیتائو، اخیراََ در مصاحبه با GameInformer بحث مبارزات را باز کرد و در رابطه با باس‌های Sekiro و تفاوت‌های مبارزات با غولاخرها در بازی جدید نسبت به Dark Souls توضیحاتی جذاب ارائه داد.

او در این باره گفت:

"ما مجبوریم در رابطه با متعادل کردن و تنظیم یک گیمپلی‌ جدید خودمان را محدود کنیم تا یک استایل‌بازی جدید ارائه شود. یک شخصیت اصلی ثابت اجازه می‌دهد تجربه‌تک نفره به اوج خود برسد و مبارزات با باس‌ها پیچیده‌تر شود و رویارویی‌ها با سلاح‌های شینوبی تطبیق پیدا کند. بنابراین ما می‌خواهیم بازیکن از تمامی داشته‌ها، سلاح‌ها و نیروی خود برای ضربه زدن و در نهایت نابودی غولاخرها استفاده کند. بنابراین از این حیث با دشمنان چالش‌برانگیزتری رو به رو خواهید بود."

قبلاََ، در عناوین گذشته FromSoftware، بازیکن شخصیت اصلی را شکل می‌داد و حتی قدرت‌های شخصیت بازی شخصی‌سازی می‌شد اما در Sekiro همانند بسیاری از عناوین معمول شاهد شخصیتی با پیشینه و داستان خاص خود هستیم که به بخش روایی کمک بسیاری می‎کند اما این پیشینه و سیستم روایی مستقیم‌تر باعث تغییر گیمپلی و پیچیدگی مبارزات نیز خواهد شد.

کارگردان بازی "هیدتاکا میازاکی"، در میانه مصاحبه در رابطه با مکانیک‎های مبارزه بیشتر توضیح داد:

"آزادی حرکت و پرش‌های بلند و پیمایش سریع، جنبش‌های پویاتر و انتخاب‌های بیشتری در محیط مبارزه با باس‌ها را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد. این آزادی هم برای شما رخ می‌دهد هم برای کارکتر باس. قبلاََ در برخی مبارزات تنها به پاهای یک غولاخر بزرگ ضربه می‌زدید و او را ازبین می‌بردید اما حالا شما گستره وسیعی از انتخابات حرکتی دارید، شما می‌توانید از تمامی قابلیت‌های محیط مبارزه استفاده کنید."

او در ادامه گفت:

"باس‌فایت‌هایی وجود داشتند که با حس و حال و حالت کلی بازی جور در نمی‌آمدند. اگر ما همه باس‌ها را طوری طراحی می‌کردیم که بازیکن توانایی استفاده از Grappling Hook را داشته باشد و یا اجازه کشتن مخفیانه هر باس را می‌دادیم، تجربه‌ای حوصله سر بر و یکنواخت پیش می‌آمد."

بنابراین برای درگیر نگه داشتن بازیکن، میازاکی می‌خواهد مبارزه با هر غولاخر شیوه و روش مناسب و مورد نیاز خود را بازیکن طلب کند:

"بنابراین مبارزات با غولآخرهایی وجود خواهد داشت که باید با یک موجود غولپیکر مبارزه کنید، بنابراین به تمامی محیط نبرد نیاز دارید و از طرف دیگر مبارزاتی وجود دارند که باید با مبارزی قوی مانند خودتان مبارزه کنید و برای پیروزی نیاز دارید از تمامی داشته‌ها و سلاح‌های خود بهره ببرید."

به تازگی تریلر جدیدی از گیم پلی بازی منتشر شده است که با مشاهده آن صحبت‌های سازندگان را بهتر درک می‌کنید.

چندی پیش اطلاعات تازه‌ای از سیستم پیشروی در عنوان Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد، سیستمی که شامل درخت مهارت‌ها و برخی انحرافات کلیدی از مکانیک اصلی سیستم Level-up در سری Dark Souls می‌شود. از طرفی در مورد مردن در بازی گفته شد؛ بر خلاف سری بازی‌های Dark Souls، بازیکنان تجربه و دارایی خود را پس از مردن از دست نخواهند داد، طلای آن‌ها نیز از دست نخواهد رفت. کارگردان Sekiro، "هیدتاکا میازاکی"، به Game Informe گفت، مردن همچنان یک تاثیر تعیین‌کننده و شدید به بازیکن وارد خواهد کرد تا بازیکنان حرفه‌ای سری Dark Souls تجربیات گذشته خود را به کار گیرند و به صورت خودکار فراموششان نکنند. میازاکی این تاثیر جدی مردن را توضیح نداد.

همچنین چندی پیش، توضیحات تازه‌ای در رابطه با منطقه مرکزی(هاب) Sekiro از سوی سازندگان به اشتراک گذاشته شده است و به نظر می‌رسد از این نظر شباهت‌های بسیاری با سری Souls دارد. این هاب مرکزی Dilapidated Temple(معبد مخروبه) نامیده خواهد شد و از یک مقطع از داستان در دسترس قرار دارد تا بازیکن دائماََ به آن‌جا بازگردد. زمانی که شما معبد را باز کنید، شما از طریق بُت‌های Sekiro توانایی بازگشت به آن‌جا را تا آخر خواهید داشت.(این بت‌ها تقریباََ جایزگین Bonfire سری Dark Souls و فانوس(Lantern) سری Bloodborne هستند) حتماََ با این توضیحات متوجه شده‌اید که Dilapidated Temple در Sekiro حکم همان Hunter's Dream در Bloodborne و FireLink Shrine در Dark Souls را دارد.

عنوان Sekiro Shadows Die Twice در تاریخ 22 مارس 2019 (2 فروردین 1398) برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.