تاریخچه شرکت MSI، غول بزرگ دنیای سخت‌افزار و گیم

این روز­ها کمتر گیمری است که با برند خوش نام MSI آشنایی نداشته باشد. با پردیس‌گیم همراه باشید تا مروری مختصر را بر تاریخچه این شرکت بزرگ تایوانی داشته باشیم.

این کمپانی که به وسیله محصولات سخت‌­افزاری، لپ­تاپ و لوازم جانبی گیمینگ خود به شهرت رسیده است، در سال 1986 و در شهر جدید تایپه کشور تایوان توسط یک گروه پنج نفره تأسیس شد. بلافاصله پس از موفقیت­‌های اولیه، گسترش این برند آغاز شد. اولین قدم در راستای این امر، MSI وارد بازار چین شده و پس از مدت کوتاهی مرکز تحقیق و توسعه خود را در این کشور راه‌اندازی کرد. پس از آن ورود به بازار اروپا و سپس سایر نقاط جهان آغاز شد؛ در حال حاضر نیز این شرکت یکی از پیشتازان و مهم­ترین شرکت­‌های حوزه سخت­‌افزاری است.

این کمپانی کار خود را با تولید مادربردها و کارت­‌های گرافیکی آغاز کرد و با توجه به بازخوردهای مشتریان که یک اصل مهم در این شرکت محسوب می‌­گردد، اقدام به بهبود و ارتقاء کیفیت محصولات خود کرد و موفقیت­های زیادی را به ثبت رساند؛ به این ترتیب MSI توانست جایگاه خود را به سرعت ارتقاء داده و تبدیل به یکی از 3 برند بزرگ تولید مادربرد و کارت­ گرافیک شود.

ارتباط نزدیک با کمپانی­‌های بزرگ Intel، AMD و Nvidia باعث شده تا محصولات تولیدی این کمپانی علاوه بر به روز بودن از کیفیت و کارایی بهتری نسبت به سایر رقبا برخوردار باشند. به همین جهت MSI همکاری­ خود را جهت تأمین قطعات الکترونیکی با شرکت‌­های قدرتمند و همچنین جهت طراحی برد­ها با متخصصان خبره گسترش داد. در حال حاضر سبد محصولات مادربرد و کارت گرافیک این شرکت جزء باکیفیت‌ترین و قدرتمندترین محصولات بازار بوده که از استاندارد نظامی (Military Class) بهره می­برند.

همچنین شرکت MSI از سال 2004 در راستای تکمیل سبد محصولات خود به تولید اولین مدل از لپ­تاپ­‌های خود اقدام کرد. بعد از موفقیت در این بازار نیز بهبود و ارتقاء لپ­تاپ­‌های خود ادامه داشت و موفقیت­‌های متعددی نظیر کسب برند چهارم لپ­تاپ در سال 2015، کسب مقام بزرگترین تأمین کننده لپ­تاپ در سال 2016 و کسب رتبه اول لپ­تاپ در سال 2018 اشاره کرد. ظرافت، زیبایی، کارایی و کیفیت بالا از جمله خصوصیات محصولات لپ­تاپ این کمپانی است.

طی سال­‌های اخیر (از حدود 2014) MSI به حوزه لوازم جانبی نیز وارد شده و توانست موفقیت­های چشمگیری را به دست آورد. در حال حاضر کیبورد، موس، هدست و گیم­‌پدهای ساخته این کمپانی با امکانات جذاب، کیفیتی عالی و ظاهری بسیار زیبا در کنار قیمت‌­های رقابتی توانسته نظر گیمرها و منتقدان را به خوبی جلب کرده و در رتبه مناسبی قرار بگیرد.

یکی دیگر از محصولات تازه وارد این کمپانی مانیتور­های منحنی گیمینگ است. MSI در تولید این مانیتورها با غول بزرگ تولید صفحه نمایش یعنی سامسونگ همکاری کرده است. تمامی پنل­‌های بکار رفته در این مانیتورها ساخت شرکت سامسونگ بوده که کیفیتی خیره کننده­ را به نمایش گذاشته است. همچنین طراحی ظاهری این مانیتورها نیز نظر هر گیمری را جلب خواهد کرد.

اما سبد محصولات این کمپانی به این دسته‌­ها محدود نشده است؛ در حوزه گیمینگ، دسکتاپ (کیس­های آماده) و کوله پشتی­های واقعیت مجازی این کمپانی نیز موفقیت­های چشمگیری را بدست آورده‌­اند. همچنین در حوزه‌­های دیگر محصولاتی نظیر کامپیوترها جیبی، کامپیوترهای مجتع (All-in-One)، و تبلت را ارائه داده­ است که با استقبال کاربران توسعه و بهبود آن­ها همچنان ادامه دارد.

با این حال گیمینگ حرفه‌­ای در اولویت این شرکت قرار دارد؛ این مسئله حتی از شعار این شرکت مشخص است. شعار MSI از سال 2017:

" TRUE GAMING. SOME ARE PC, WE ARE GAMING"

لازم بذکر است که اخیرا فروشگاه اگزو طی جشنواره اژدهای قرمز، اقدام به فروش ویژه محصولات جانبی شرکت MSI با قیمت ویژه کرده است که شما می‌توانید از طریق لینک زیر لیست کامل محصولات را مشاهده نمایید:

جشنواره بزرگ اژدهای قرمز