نگاهی به عملکرد استیم در سال 2018؛ دستیابی به 90 میلیون کاربر فعال ماهانه و افزایش محبوبیت در آسیا

Steam

امروز (سه‌شنبه) شبکه استیم آماری از عملکرد شبکه خود در سال 2018 را منتشر کرد که مطابق این آمار این شبکه در سال گذشته 47 میلیون کاربر فعال روزانه و 90 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است که این میزان محبوبیت بالای این فروشگاه در میان کاربران و گیمرهای PC را نشان می‌دهد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers میزان بالاترین تعداد کاربران همزمان استیم در سال گذشته (18.5 میلیون کاربر) و تعداد خریداران جدیدی که در سال گذشته به تازگی از فروشگاه استیم استفاده کرده بودند( 1.6 میلیون نفر) از دیگر آمار منتشر شده از سوی این شبکه بودند.

steam

استیم همچنین بار دیگر اعلام کرد که از سلایق مختلف کاربران خود حمایت خواهد کرد و به دنبال این است که سرویس های خود را در دسترس طیف های مختلف کاربران قرار دهد.

مقایسه ای بین تعداد کاربران استیم برپایه مناطق جغرافیایی در سال های 2012 و 2018 یکی دیگر از آمارهای منتشر شده بود. این مقایسه نشان می دهد که در فاصله این 6 سال استیم به محبوبیت بالاتری در منطقه آسیا دست پیدا کرده است.

Steam

با این حال این شبکه در سال 2019 برنامه های متفاوتی را دنبال خواهد کرد.

بهبود عملکرد Steam TV، عرضه اپلیکشن Steam Chat برای اندروید و IOS، همکاری با Perfect World برای توسعه این شبکه در کشور چین، ارائه آپدیتی گسترده برای Steam Library و همچنین در اختیار قراردادن ابزار Steam Trust برای همه توسعه‌دهندگان بازی از اقدامات استیم برای سال 2019 خواهند بود.

پیشرفت، توسعه و گسترده شدن فرشگاه های Epic Games و Discord سال 2019 را برای استیم و در نهایت برای PC Gaming سال مهمی خواهد کرد.