ماجرای تشکر «کریستین بیل» از «شیطان» و واکنش دختر «دیک چنی» و «کلیسای شیطان»

کریستین بیل، ستاره فیلم «معاون» (Vice) که در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را بدست آورد، هنگام دریافت جایزه خود از الهام بخش بودن شیطان در ایفای نقش دیک چنی تشکر کرد. پس از اتفاقات باورنکردنی و غیرمنتظره ای که در مراسم امسال رخ داد و برخی از جوایز جنجال آفرین شد این بار نوبت به صحبت های بیل رسید که بر متفاوت بودن گلدن گلوب ۲۰۱۹ بیفزاید. در حالی که بیل ظاهر و دلربایی یک ستاره برجسته هالیوودی را دارد، از بسیاری جهات نیز یک بازیگر شخصیت به شمار می آید؛ بدین معنی که تماماً در نقش خود فرو می رود و از سبک بازیگری متد اکتینگ در نهایت حد ممکن خود پیروی می کند. او در نقش هایش گم می شود، چیزی شبیه کاری که همبازی اش، هیث لجر برای ایفای نقش جوکر در فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) انجام داد.

بیل از دهه ۸۰ بازیگری را شروع کرده و اکنون یکی از بهترین و گرانقیمت ترین بازیگران هالیوود به شمار می آید. موفقیت او با بازی در نقش یک قاتل سریالی دوست داشتنی به نام پاتریک بیتمن در فیلم «روانی آمریکایی» (American Psycho) آغاز شد و از همان زمان بود که بیل به فهرست بازیگران طراز اول هالیوود وارد شد. کریستین بیل در همه فیلم هایش معمولاً با تغییرات فیزیکی و ظاهری عجیب و غریبی ظاهر شده و نمونه های باور نکردنی آن را در برخی از فیلم هایش مانند «ماشینیست» (The Machinist)، «مبارز» (The Fighter)، «کلاهبرداری آمریکایی» (American Hustle)، «سپیده دم رهایی» (Rescue Dawn) دیده ایم.

تشکر کریستین بیل از الهام بخشی شیطان

او در نقش آفرینی اخیرش در فیلم «معاون» ساخته آدام مک کی که جایزه گلدن گلوب را نیز مطابق انتظار برای وی در پی داشت، نقش دیک چنی، معاون رییس جمهور سابق ایالات متحده را بازی می کند. این فیلم زندگینامه ای در واقع هجوی است بر چگونگی رسیدن دیک چنی به بالاترین مقام اجرایی ایالات متحده پس از رییس جمهور و بار دیگر شاهد یکی از همان تغییر چهره ها و ظواهری هستیم که همه بیل را با آن می شناسند. کریستین بیل باز به شکل باور نکردنی بر وزن خود افزوده و دیگر خبری از ماهیچه های قطور او در فیلم «شوالیه تاریکی» نیست.

بیشتر بخوانید: نکاتی کوتاه و جالب در مورد زندگی، فعالیت هنری و سبک بازیگری «کریستین بیل»

تشکر کریستین بیل از الهام بخشی شیطان

فیلم «معاون» با نقدهای عمدتاً مثبت روبرو شده و بسیاری بازی بیل در نقش دیک چنی را ستوداند اما سایت روتن تومیتوز نمره نسبتاً ضعیف ۶۳ درصد را به فیلم بیل و مک کی داده است. بسیاری او را به خاطر این نقش شایسته دریافت جایزه گلدن گلوب و اسکار می دانستند، انتظاری که نیمی از آن یکشنبه شب گذشته محقق شد. کریستین بیل، در حالی که برای دریافت جایزه اش روی جایگاه مراسم حاضر شده بود، از مک کی به خاطر این که نقش چنی را به او سپرده تشکر کرد. اما او سخنان دیگری به زبان آورد که از همان لحظه بسیاری را به حیرت وا داشت: بیل در صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که شیطان در ایفای نقش چنی برایش الهام بخش بوده و به این خاطر از او تشکر کرد.

تشکر کریستین بیل از الهام بخشی شیطان

وی همچنین چنی را به دیگر «کودن های بدون کاریزما»یی تشبیه کرد که ممکن است در آینده نقش آن ها را بازی کند. وی در ادامه سخنان خود چنین گفت: «چی فکر می کنید، نفر بعدی میچ مک کانل خواهد بود؟ می تونه خیلی خوب باشه… تشکر می کنم از شیطان به خاطر اینکه در چگونگی ایفای این نقش برایم الهام بخش بود».این چهارمین باری بود که بیل نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب می شد و البته دومین باری که این جایزه را به خانه می برد. کریستین بیل بار اول در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم «مبارز» یا «مشت زن» این جایزه را دریافت کرده بود.

تشکر کریستین بیل از الهام بخشی شیطان

فیلم «معاون» در چندین بخش دیگر نیز نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود اما جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول برای بیل تنها جایزه ای بود که به فیلم و سازندگان آن تعلق گرفت. پس از انتشار سخنان بیل در گلدن گلوب، همانطور که انتظار می رفت، کسانی که گرایشاتی راست گرایانه در مسائل سیاسی دارند از صحبت های او در مورد دیک چنی استقبال نکردند و آن را نمونه ای دیگر در مراسم اهدای جوایز سینمایی دیدند که به بهانه ای برای کوبیدن و توهین به سیاستمداران محافظه کار تبدیل می شود. در این برهه از زمان، ایالات متحده از لحاظ سیاسی چنان دو قطبی شده است که بسیاری از محافظه کاران احتمالاً مراسم اهدای جوایز سینمایی را تماشا هم نمی کنند.

تشکر کریستین بیل از الهام بخشی شیطان

بیشتر بخوانید: کریستین بیل با ظاهری جدید برای بازی در نقش «دیک چنی» آماده می شود

زمانی که کریستین بیل برای ایفای نقش اصلی فیلم «معاون» انتخاب شد، دیدگاه های سیاسی او بر کسی پوشیده نبود، از این رو انتظار نمی رفت که پس از ایفای نقش دیک چنی تغییراتی در دیدگاه های سیاسی او رخ دهند. با این وجود، تشبیه معاون سابق رییس جمهوری ایالات متحده به شیطان نیز قابل انتظار نبود. لیز چنی، دختر دیک چنی، صبح روز دوشنبه در پیامی توئیتری به این سخنان بیل واکنش نشان داد و با لحنی طعنه آمیز گفت که ظاهراً این بازیگر هنگام دستگیری به خاطر حمله به خانواده اش در سال ۲۰۰۸ نیز از شیطان الهام گرفته است.

تشکر کریستین بیل از الهام بخشی شیطان

در این حادثه، کریستین بیل به خاطر حمله به مادر و خواهرش دستگیر شد اما در نهایت به دلیل نداشتن مدارک کافی از این اتهام تبرئه گردید. ماجرا به همینجا ختم نشد و کلیسای شیطان نیز به شیوه ای متفاوت به صحبت های بیل واکنش نشان داد. روز گذشته در حساب کاربری این کلیسا در توئیتر، پیامی بدین مضمون منتشر شد: «برای ما، شیطان مظهر غرور، آزادی و فرد گرایی است و به عنوان یک تجسم بیرونی تشبیهی برای بالاترین حد پتانسیل شخصی ما عمل خواهد کرد. همانطور که استعداد و مهارت خود آقای بیل جایزه مذکور را برایش در پی داشته، این موضوع صدق می کند. زنده باد کریستین! زنده باد شیطان!».

نوشته ماجرای تشکر «کریستین بیل» از «شیطان» و واکنش دختر «دیک چنی» و «کلیسای شیطان» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.