Microsoft در حال تغییر دادن کنترلر Xbox است

Xone

به گزارش پردیس‌گیم، این روز‌ها گیمر‌ها و استودیو‌ها در حال آماده شدن برای نسل بعدی و سخت افزار‌های جدید هستند، گویا Microsoft تمایلی به کنار گذاشتن کنسول نسل هشتمی خود ندارد و بروزرسانی‌های سخت افزاری همچنان برای Xbox One در راه است. در ماه گذشته پتنت‌های جدیدی از سوی Microsoft ثبت شده که با توجه به آن‌ها Microsoft قرار است کنترلر Xbox One را به‌روزرسانی کند و تغییراتی را در آن به وجود بیاورد.

یکی از این ثبت اختراع‌ها با عنوان دستگاه ورودی با ماشه‌های(تریگر) مجهز به بازخورد خطی مبتنی بر چرخ‌دنده که مربوط به ماه گذشته است اشاره به این دارد که قرار است این بروزرسانی بیشتر مربوط به ماشه‌های کنترلر Xbox One باشد. در این حق امتیاز به موارد زیر اشاره شده است:

"یک دستگاه ورودی(User-Input) کاربر که شامل یک ماشه‌ی پیکربندی شده برای گردش حول یک محور می‌شود، یک چرخ‌دنده که با ماشه درگیر می‌شود، یک موتور بازخورد نیرو( Force-Feedback Motor) که شامل یک دنده‌ می‌شود که با چرخ‌دنده درگیر است و یک سنسور تشخیص وضعیت قرار گرفته تا با استفاده از سیگنال محل استقرار ماشه را به درستی روی محور مشخص کند. موتور نیروی بازخوردی برای چرخش چرخ دنده بر اساس یک سیگنال بازخورد نیروی پیکربندی شده است."

حق ثبت دیگری با نام ماشه‌ی موتور محور با سختی قابل تنظیم نیز به ثبت رسیده که تا حدودی شبیه به پتنت قبلی است و تکمیل کننده آن است. این پتنت به ویژگی جدیدی اشاره می‌کند که بر اساس آن هنگام فشردن ماشه‌ها و استفاده از آن‌ها، میزان مقاومت و سختی آن قابل تنظیم می‌شود. در این حق ثبت موارد زیر ذکر شده است:

"یک دستگاه ورودی کاربر(User-Input) که شامل یک ماشه‌ی پیکربندی شده برای گردش حول یک محور می‌شود، یک چرخ‌دنده، یک فنر برگشت‌پذیر که به صورت فعال در میان ماشه و چرخ‌دنده قرار می‌گیرد، یک موتور بازخورد نیرو که شامل دنده‌ای می‌شود که با چرخ‌دنده درگیر است و یک سنسور برای تعیین وضعیت ماشه قرار گرفته تا محل استقرار آن را روی محور مشخص کند. فنر بازگرداننده به منظور عقب و جلو کردن ماشه قرار گرفته تا ماشه را به حالت ایده‌آل برساند. موتور بازخورد نیرو بر اساس سیگنال بازخورد نیرو کار می‌کند و روی چرخ دنده قرار گرفته است و در نتیجه نیرویی را که از سمت فنر به ماشه منتقل می‌شود کنترل کند."

البته موارد و جزئیات فنی دیگری نیز وجود دارد اما آنچه که مشخص است Microsoft در حال ایجاد تغییراتی برای کنترلر Xbox One است. البته هنوز قطعی نیست که این تغییرات برای این نسل هستند یا نسل بعدی. با توجه به نزدیک شدن به پایان عمر Xbox One، باید منتظر ماند و دید که این ویژگی به این نسل می‌رسد یا نه. به هر حال به نظر می‌رسد این کمپانی برای نسل بعد برنامه‌های ویژه‌ای دارد که باید منتظر آن باشیم.

در حال حاضر کنترلرها به بلوغ رسیده‌اند و ایجاد تغییر و نوآوری‌های جدید در آن‌ها بسیار دشوار است. Microsoft سابقه‌ای خوب در این عرصه دارد و با عرضه دو کنترلر Xbox 360 و Xbox One استاندارد های جدیدی را در صنعت تعریف کرد. به نظر می‌رسد کنترلر جدید نیز عالی باشد.

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.