نویسنده Half-Life 2 و Portal 2 به Valve بازگشت


به نظر می‌رسد "اریک ولپا"، نویسنده دو عنوان Half-Life 2 و Portal 2 که در سال 2017 شرکت Valve را ترک کرده بود، نمی‌تواند به خوبی جدایی از این ناشر را تحمل کند و Double Fine را رها کرده است تا برای بار دیگر در Valve فعالیت کند. جالب است بدانید که این دومین نویسنده بازگشته به تیم Valve می‌باشد چرا که در ماه جولای 2018 نیز متوجه شدیم "جی پینکرتون"، نویسنده اصلی Portal 2 نیز به شغل قبلی خود در Valve برگشته است.

یک بازیکن تیزبین در Reddit به این نکته اشاره کرد که نام ولپا در لیست سازندگان Artifact، آخرین بازی عرضه شده توسط Valve، دیده می‌شود. البته این ذکر نام به تنهایی تایید نمی‌کند ولپا به Valve بازگشته است به همین دلیل کاربر ذکر شده مستقیماََ برای شفاف‌سازی از "گیب نویل" در رابطه با این موضوع سوال کرد و نویل نیز این خبر را تایید و بازگشت ولپا را رسمی کرد.

از طرف دیگر به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، یک کانال یوتیوب با نام Valve New Network نیز اعلام کرد، ایمیل نویل فیک نیست و این خبر حقیقت دارد، بنابراین این بسیار جذاب است که Valve سازندگان قدیمی خود را باری دیگر دور هم جمع می‌کند، ممکن است به عرضه Half-Life جدید یا Portal جدیدی نزدیک شده باشیم.

به دنبال جدایی افراد ذکر شده به علاوه "ماریک لیدلا" و "چت فالیسزک"، سازندگان Half-Life، آینده بازی‌های داستان-محور Valve در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. حال تقریباََ نصف این افراد بازگشته‌اند و به نظر می‌رسد آینده این ژانر برای Valve روشن‌تر و امیدوارانه‌تر شده باشد. باید خود را برای شایعات و گزارشاتی مبنی بر ساخت Half-Life 3 یا Portal 3 آماده کنیم.

سال گذشته یک بررسی از بازی Artifcat، عنوان کارتی الهام گرفته از Dota، توسط Valve برگزار شد که طی آن نویل به شخصه توضیح داد، چگونه روی آوردن به این بازی باعث شده است تیم Valve به چرخه ساخت بازی بازگردد و حال دوباره توسعه تجربه‌های جدید را از سر خواهد گرفت.

او در این مورد توضیح داد:

"Artifact اولین بازی از چند عنوانی است که قرار است از سوی Valve منتشر شود. این یک خبر بسیار خوب است! هورا! Valve برنامه دارد دوباره بازی عرضه کند."

اگرچه Artifact طرفداران خاص خود را دارد اما جالب است بدانید در این اواخر عملکرد خوبی نداشته و مورد انتقاد طرفدارا قرار گرفته است. Artifact در تاریخ 28 نوامبر به طور رسمی منتشر شد، یک روز بعد بازی با ثبت رقم 60,740 بازیکن همزمان بیشترین تعداد بازیکن همزمان در تاریخ استیم را داشت و به راحتی در 5 بازی برتر استیم قرار گرفت. از آن زمان به بعد تنها شاهد کاهش بازیکنان اصلی و پایه‌ای Artifact بودیم، با توجه به Steam Charts، در آخرین آمار ارائه شده، در زمان اوج تنها 11,596 بازیکن به طور همزمان بازی را تجربه کردند و این رقم همواره رو به کاهش است.

حرکت جالب توجه دیگر Valve در این اواخر به عنوان محبوب Counter-Strike: Global Offensive برمیگردد، هم‌اکنون این بازی تبدیل به عنوانی رایگان شده و بازیکنان می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به تجربه‌ی آن بپردازند. علاوه بر این، حالت Battle Royale جدیدی به نام Danger Zone نیز به بازی اضافه شد تا بتواند بازی را به رقابت با سایر عناوین بتل رویال برساند.

نظر شما در این باره چیست؟