نگاهی به عکس های بی نظیری که همه وقایع سال ۲۰۱۸ را برایمان مرور می کنند [قسمت دوم]

سال ۲۰۱۸ با تمامی اتفاق های خوب و بد خود تمام شد؛ سالی مملو از خبر و فراز و فرودهای عجیب، جالب، ترسناک و بعضا ناراحت‌کننده.

در زیر نگاهی داریم به عکس های بی نظیری که همه وقایع سال ۲۰۱۸ را برایمان مرور می کنند.

17 آوریل ۲۰۱۸ – زنی با چمدان خود به همراه دیگر مهاجران کاروان مهاجرت به آمریکای مرکزی در مکزیکو. این افراد به امید آینده‌ای بهتر و فرار از فقر و بیکاری در کشور خود به صورت گروهی روانه مرزهای کشور آمریکا شده‌اند. این در حالیست که دونالد ترامپ دستور ممنوعیت ورود مهاجران از مکزیک به این کشور را صادر کرده بود.

مرور اخبار سال 2018

21 آوریل ۲۰۱۸ – جرج دبلیو بوش پدر، رئیس جمهور سابق آمریکا، به همراه دیگر روسای جمهور ایالت متحده آمریکا در مراسم خاکسپاری همسر خود، باربارا. در پشت سر بوش پدر از چپ به راست، لائورا بوش، جرج دبلیو بوش، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، باراک اوباما و میشل اوباما و بانوی اول کاخ سفید یعنی ملانیا ترامپ ایستاده‌اند.

مرور اخبار سال 2018

21 آوریل ۲۰۱۸ – حامیان جنبش سوسیالیست ملی، یک گروه ملی‌گرایی-سفید در حالی که صلیب شکسته‌ای را آتش زده‌اند، سلام نازی می‌دهند. (گرجستان)

مرور اخبار سال 2018

23 آوریل ۲۰۱۸ – کاترین، دوشس کمبریج، در حال لبخند زدن به پسر تازه متولد خود ساعاتی پس از زایمان در لندن. لوئی سومین فرزند کاترین و پرینس ویلیام و نسل پنجم خانواده سلطنتی بریتانیاست.

مرور اخبار سال 2018

26 آوریل ۲۰۱۸ – دامپزشکان موسسه خیریه درمان حیوانات Four Paws در حال درمان یک خرس سیاه آسیایی هستند که از مزرعه‌ای در ویتنام جان سالم به در برده است. این خرس‌ها که «مون بیر» هم نامیده می‌شوند در فهرست گونه‌های در خطر انقراض و در ردهٔ آسیب‌پذیر قرار دارند. شکار غیرقانونی این حیوان برای استفاده از کیسه صفرای اوست که در درمان‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

27 آوریل ۲۰۱۸ – یکی از تاریخی‌ترین لحظات سال ۲۰۱۸ به ملاقات کیم جونگ اون (چپ)، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی مربوط می‌شود. مقامات دو کره از سال ۱۹۵۳ میلادی تا این تاریخ هیچ ملاقات و ارتباط مستقیمی با هم نداشتند و این اولین بار پس از دهه‌ها بود که چنین اتفاقی روی می‌داد. آنها در حرکتی نمادین در مرز بین دو کشور با یکدیگر دست دادند. این ملاقات برای اعلام آتش‌بس بین دو کره بعد از ۷۰ سال بود.

مرور اخبار سال 2018

27 آوریل ۲۰۱۸ – سیمبا، شیر ۹ ساله در آغوش صاحبان خود دومینیک و ژولیت کیس؛ که مالک یک باغ وحش خصوصی در کشور فرانسه هستند. سیمبا از زمانی که مادرش قصد خوردن آن را داشت در کنار این خانواده زندگی می‌کند. زمانی که او به بزرگسالی برسد به قفس خود بازگردانده خواهد شد.

مرور اخبار سال 2018

30 آوریل ۲۰۱۸ – خبرنگاران در حال پوشش دادن حادثه انفجار بمب در شهر کابل بودند که بمب دوم منفجر می‌شود. ۱۰ خبر نگار در میان ۳۱ نفری بودند که در جریان این حملات سریالی جان خود را از دست دادند. داعش مسئولیت این بمب‌گذاری مرگبار را به عهده گرفت.

30 آوریل ۲۰۱۸ -شاه مارای یکی از عکاسان خبری است که در حمله بمبگذاری کابل جان خود را از دست داد. در این تصویر دوستان و نزدیکان او را می‌بینید که در مراسم خاکسپاری شرکت کرده‌اند. وی به مدت ۱۵ سال برای آژانس خبری فرانسه فعالیت می‌کرد.

1 می ۲۰۱۸ – این تصویر نشان می‌دهد که چگونه پزشکان گوش یک سرباز آمریکایی را در بازوی او بازسازی می‌کنند. Pvt. Shamika Burrage گوش سمت چپ خود را دو سال پیش در یک حادثه رانندگی از دست داد. اما متخصصان جراحی پلاستیک موفق شدند غضروف‌هایی را از دنده او بردارند و یک گوش جدید برای این کهنه سرباز بسازند. پس از رشد گوش در بازوهای این مرد، این عضو بدن در سر جایش پیوند خورد.

15 می ۲۰۱۸ – مردم در حال بازی گلف در بیگ آیلندز بودند که ناگهان دود خاکستری رنگ عظیمی از کوه آتشفشانی Kilauea برخاست. این آتشفشان در اوایل ماه می ۲۰۱۸ فوران کرد و گدازه‌های آن به مناطق مسکونی هم رسید.

19 می ۲۰۱۸ – فوران آتشفشان کیلاویا در ایالت هاوایی آمریکا هزاران نفر از ساکنان این ایالت را مجبور به ترک محل زندگی خود کرد. گدازه های آتشفشانی نزدیک به ۳۰ واحد مسکونی را در ایالت هاوایی تخریب کرد و بدنبال آن زلزله ای به قدرت ۶.۹ در مقیاس ریشتر این منطقه را لرزاند.

19 می ۲۰۱۸ – مگان مارکل در مراسم عروسی خود با پرنس هری در ویندزور انگلستان.

19 می ۲۰۱۸ – صحنه‌ای خارق‌العاده و جذاب از مبارزه یک عقاب با روباه قرمز برای شکار خرگوش در وسط زمین و هوا. این تصویر بی‌نظیر در جزیره سن خوان واشنگتن گرفته شده است.

25 می ۲۰۱۸ – هاروی واینستین یکی از غول‌های فیلم‌سازی آمریکا پیرو اتهامات آزار جنسی از شرکتش و آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد. اتهامات باعث به وجود آمدن کمپین رسانه اجتماعی «#من‌هم» و ادعاهای بسیاری در رابطه با سوءاستفاده جنسی مشابه واینستین، علیه مردان قدرتمند در سراسر جهان شد که اثر واینستین نامیده شد و باعث عزل و برکناری بسیاری از آنان شد.

4 ژانویه ۲۰۱۸ – پسری زیر خاکستر آتشفشان یکی از روستاهای گواتمالا مدفون شده است. کوه آتشفشانی Fuego یک روز پیش از این اتفاق فعال شده بود و ده‌ها نفر از ساکنان روستای نزدیک به آن جان خود را از دست دادند و زیر خاکستر آتشفشان مدفون شدند.

6 ژوئن ۲۰۱۸ – گردباد بزرگی با سرعت زیاد در حال حرکت به سمت ویومینگ آمریکاست.

9 ژوئن ۲۰۱۸ – در این تصویر که خبرگزاری رسمی دولت آلمان منتشر کرده است، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را مشاهده می‌کنید که در حال صحبت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست. در اطراف آنها دیگر اعضای گروه G7 را در کبک کانادا را مشاهده می‌کنید.

12 ژوئن ۲۰۱۸ – رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون و رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ در سنگاپور ملاقات و در مورد غیراتمی شدن شبه جزیره کره، توقف برنامه موشکی کره شمالی، بهبود روابط دوجانبه و کمک ایالات متحده به توسعه اقتصادی کره شمالی گفتگو و تفاهم نامه‌ای را امضا کردند.

12 ژوئن ۲۰۱۸ – این دختر بچه ۲ ساله در حالی که ماموران گشت مرزی مادرش را تفتیش می‌کنند، گریه می‌کند. این تصویر توسط یکی از عکاسان Getty Images موسوم به جان مور گرفته شده است. این عکس در رسانه‌‎های جهان با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و انگشت اتهام همه به سوی سیاست‌های غلط دونالد ترامپ در رابطه با مهاجرات مکزیکی‌ها به خاک این کشور گرفته شد.

مرور اخبار سال 2018

18 ژوئن ۲۰۱۸ – فرزندان مهاجران غیرقانونی مرز آمریکا که از والدین خود جدا شده‌اند در میان چادرهای موقتی در Tornillo تگزاس در حال راه رفتن هستند. دو روز پس از فشارهای زیاد مردم و رسانه‌ها، دونالد ترامپ قانون جداسازی کودکان از والدین مهاجران غیر قانونی را لغو کرد.

18 ژوئن ۲۰۱۸ – کوه‌های شناور یخ در fjord در گرینلند را مشاهده می‌کنید. این منطقه دو برابر سریع‌تر از دیگر نقاط جهان در حال گرم شدن است. ذوب شدن یخ‌های این سرزمین سردسیری پیامدهای فاجعه‌باری برای شهرهای ساحلی دنیا بدنبال خواهد داشت. به این خاطر که یخ‌های مذاب سطح آب دریاها را بالا خواهند برد.

21 ژوئن ۲۰۱۸ – ملانیا ترامپ در بازگشت از مک‌آلن تگزاس، پس از بازدید از پناهگاه فرزندان مهاجران غیرقانونی لباسی به تن کرده بود که روی نوشته شده بود: «واقعا برای من مهم نیست، برای شما چطور؟» این نوشته برای بانوی اول کاخ سفید دردسرهای زیادی بدنبال داشت. به طوری که دونالد ترامپ در توئیتی خاطرنشان کرد این نوشته متوجه رسانه های آمریکایی است که به شدت ملانیا ترامپ را تحت نظر دارند. او نوشت این رسانه ها اخبار جعلی گزارش می‌دهند و فریبکار هستند.

2 جولای ۲۰۱۸ – در این تصویر که از روی ویدئو گرفته شده است، تیم فوتبال جوانان تایلندی را مشاهده می‌کنید که در غاری در تایلند شمالی گرفتار شده‌اند. ۱۲ پسربچه و مربی آنها با هدف گشت زدن در غارTham Luang Nang Non وارد آن می‌شوند اما باران‌های فصلی شروع به باریدن می‌کنند و دهانه غار را مسدود می‌کنند. تقریبا صدها کارشناس از سراسر جهان به کمک این کودکان شتافتند تا سرانجام پس از ۳ هفته گرفتاری، از غاز نجات یافتند.

مرور اخبار سال 2018

8 جولای ۲۰۱۸ – مردانی که در مسابقه خوردن فلفل قرمز در چین شرکت کرده‌اند را در تصویر می‌بینید. برنده این مسابقه ۵۰ فلفل چیلی را در یک دقیقه خورد.

مرور اخبار سال 2018

8 جولای ۲۰۱۸ – این دست کوچک و کثیف به پسربچه ۵ ماهه‌ای تعلق دارد که به مدت ۹ ساعت زیر خاک مدفون شده بود تا اینکه مامور کلانتری شهرستان Missoula آن را پیدا کرده و نجات داد.

مرور اخبار سال 2018

9 جولای ۲۰۱۸ – رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ برت کاوانا را به عنوان جانشین آنتونی کندی و قاضی دادگاه استیناف حوزه ناحیه کلمبیای ایالات متحده آمریکا، معرفی کرد. کاوانا ۵۳ ساله هم اکنون به عنوان یکی از قضات دیوان عالی ایالات متحده فعالیت می‌کند. او در دوره رئیس‌جمهور جرج دابیو بوش در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا، دبیر کارکنان بود.

9 جولای ۲۰۱۸ – گروه امداد بدنبال یافتن افراد گمشده در کومانو ژاپن هستند. در این منطقه چندین روز باران سنگین بارید و خانه‌های زیادی را ویران کرد.

12 جولای ۲۰۱۸ – جغدی در حال خوردن سر یک جوجه در باغ وحشی در کشور آلمان.

12 جولای ۲۰۱۸ – یک کوه یخی بزرگ با ارتفاع ۱۰۰ متر از آب سر برآورده است. این یخ شناور در نزدیکی یک اسکله ماهی‌گیری دورافتاده در سواحل غربی گرینلند کرانه گرفته. این بزرگ‌ترین کوه یخی است که در این منطقه مشاهده شده.

14 جولای ۲۰۱۸ – یکی از مهاجران غیرقانونی مکزیکی پس از بدست آوردن دوباره فرزند ۶ ساله خود اشک شوق می‌ریزد. بر اساس قانونی که بعدها لغو شد، فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدین آنها جدا می‌شدند.

16 جولای ۲۰۱۸ – روسای جمهوری روسیه و آمریکا، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هلسینکی فنلاند با یکدیگر ملاقات داشتند. آنها در این ملاقات درباره بهبود روابط دو کشور با هم به توافق رسیدند.

مرور اخبار سال 2018

17 جولای ۲۰۱۸ – یک کودک آفریقایی که قصد پناهنده شدن داشت، در نتیجه شکستن قایق درون دریای مدیترانه افتاده بود که توسط نیروهای امدادی نجات یافت.

17 جولای ۲۰۱۸ – که بیش از هر فرد دیگری در جهان رکورد گینس به ثبت رسانده، رکورد دیگری در نیویورک به ثبت رساند. این رکورد چیست؟ دو نیم کردن تعداد زیادی هندوانه روی شکم خودش در عرض یک دقیقه. (۲۶ عدد)

نوشته نگاهی به عکس های بی نظیری که همه وقایع سال ۲۰۱۸ را برایمان مرور می کنند [قسمت دوم] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.