بنیان گذاران BioWare جایزه‌ی محفل کاندا برای “تأثیر انقلابی” روی بازی‌های ویدئویی را به دست آوردند

BioWare

کرگ زسچاک (Greg Zeschuk) و ری موزیکا (Ray Muzyka) در سال 1995 و شهر ادمونتون کانادا در استان آلبرتا با همکاری یکدیگر استودیوی BioWare را مدت کوتاهی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده‌ی علوم پزشکی پایه گذاری کردند. اولین بازی آن‌ها، Shattered Steel، به موفقیتی نسبی رسید ولی دومین ساخته‌ی آن‌ها یعنی Baldur's Gate باعث شد به چشم بیایند و پیروزی عظیمی برایشان به ارمغان آورد که باعث شد دنباله‌ای حتی بزرگ‌تر منتشر کنند و در نهایت به بازی‌های نقش آفرینی محبوبی مانند Dragon Age و Mass Effect برسند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از pcgamer، امروز، برای "همکاری‌های انقلابی در صنعت بازی‌های ویدئویی به عنوان توسعه دهنده و بنیان‌گذاری استودیویی که به شکل جهانی شناخته شده"، خانم جولی پایت (Julie Payette)، فرماندار کانادا، آن‌ها را جزء اعضای محفل کانادا و "سنگ بنای سیستم افتخارات کانادایی" نامید.

آقای زسچاک به CBC News گفت؛ "شوکه کننده بود. ما فقط سعی می‌کردیم کارمان را به نحو احسنت انجام دهیم و به مردم کمک کنیم و با بقیه کار کنیم تا چیزهای معرکه‌ای بسازیم و شناخته شدن از این بابت واقعاً افتخار شگفت‌انگیزی است."

میتوانید توئیت آقای موزیکا را در ادامه مشاهده کنید؛

Tweet

آقای موزیکا در موفقیت استودیو و با کیفیت بودن کارکنان آن نقش پر رنگی داشته و باعث شده "سر کار آمدن هر روز یک فعالیت لذت بخش باشد."

وی اضافه کرد؛ "به نظرم هر دوی ما احساس یکسانی داشتیم، فکر می‌کردیم اطرافمان پر است از افرادی که باهوش‌تر از ما هستند، مشتاقند و ذهن روشنی دارند، مثل جرقه‌هایی که می‌توان از آن‌ها چیز یاد گرفت و رشد کرد. همیشه سعی کردیم با تمام افرادی که کار می‌کنیم با احترام رفتار کنیم."

زسچاک و موزیکا BioWare و صنعت بازی را در 2012 رها کردند، یعنی پنج سال پس از تحت مالکیت در آمدن استودیو توسط Electronic Arts. هر دوی آن‌ها در ناحیه‌ی ادمونتون مانده‌اند و زسچاک یک کافی‌شاپ در شهر بنا کرده و در فعالیت‌های خیریه‌ی بسیاری شرکت می‌کند درحالی که موزیکا سایت ThresholdImpact که "سرمایه گذاری پایدار و سودمند" را ارائه می‌دهد می‌گرداند و ریاست تحقیقات آلبرتا و کمیته‌ی مشاوره در نوآوری را بر عهده دارد.

زسچاک گفته؛ "موضوع فقط کارهای ما در BioWare نیست، چیزهایی است که هنوز هم به انجام دادن آن ادامه می‌دهیم تا سعی کنیم همه چیز در اطرافمان را بهتر کنیم. فکر می‌کنیم این یک بخش کلیدی است، روش ما این است و فلسفه‌ی ما برای ایجاد کسب و کار و همکاری با مردم و بالا بردن آن‌ها با همین روند صورت می‌گیرد."

محفل کانادا در 1967 برای قدردانی از "دستاوردهای برجسته، تعهد و از خود گذشتگی برای جامعه و ارائه خدمت به ملت" در سرتاسر بخش‌های جامعه‌ی کانادا بنا شده است.