توسعه دهنده‌ی World War Z درخواست داده بخش مولتی‌پلیر Days Gone را بسازد ولی Sony این پیشنهاد را رد کرده است

Days Gone

عنوان World War Z، اولین بازی اقباسی از رُمان و فیلم شناخته شده‌ای به همین نام، توسط Saber Interactive برای PlayStation 4، PC و Xbox One در دست توسعه قرار دارد و سال آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، حین صحبت با GamesBeat، مدیر عامل Saber آقای متیو کارچ (Matthew Karch) مشخص کرد که به سراغ سونی رفته و پیشنهاد داده که برای Days Gone، بازی دیگری که توجه سنگینی روی گروه‌های زامبی در سیستم‌های گیم‌پلی خود دارد یک حالت مولتی‌پلیر بسازند.

Days Gone" یک تجربه‌ی تک نفره است. یک روز، به سونی رفتم و گفتم؛ "کارتان را با Days Gone دیده‌ام. نگاه کنید ما با World War Z چه کار می‌کنیم. شاید بتوانیم در توسعه‌ی محتویات مولتی‌پلیر به شما کمک کنیم." ولی آن‌ها تمرکز زیادی داشتند و به خوبی می‌دانستند که بازی لازم است چه چیزی از آب در بیاید.

وقتی خبر ساخته شدن Days Gone را شنیدیم خودمان درحال توسعه‌ی War Z بودیم. البته وقتی فهمیدیم که سونی قرار است مخارج زیادی را صرف بازاریابی عظیمی برای عنوانی که تمرکز آن روی گروه‌های بزرگ زامبی است بکند یک آه حسرت عمیق کشیدیم. تا حدی باعث شد ته دلمان خالی شود. ولی فکر میکنم، از آن زمان تمرکزشان به جای بودن روی آن گروه‌ها، بیشتر روی عناصر داستانی قرار گرفته. نمیدانم از تله جَستیم یا نه ولی برای هر دو بازی، بازار مختص به خود وجود دارد.

امیدوارم بازی فروش خوبی داشته باشد. به نظر من که جالب می‌آید. مورد دیگر درباره‌ی Days Gone این است که مردم همیشه راجبش حرف می‌زنند ولی بیاید فراموش نکنیم که قرار است فقط روی PlayStation منتشر شود. ما روی PlayStation، Xbox و PC حضور داریم و تمرکزمان روی بخش مولتی‌پلیر است. به نظرم این دو بازی به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند. هنوز بازی آن‌ها را انجام ندادم، پس نمیتوانم آن را برایتان توصیف کنم ولی وقتی فرصتش پیش بیاید تجربه‌ش می‌کنم."

در تا جایی که به World War Z مربوط می‌شود، متیو کارچ اشاره کرد که این بازی co-op محور در خط پایان تولید قرار دارد و در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد حالت بتای آن باشیم.

"درحال جمع کردن کار خود هستیم. وارد حالت پولیش بازی شده‌ایم. مسلم است که سعی می‌کنیم یک حالت بتا عرضه کنیم تا تعداد کوچکی از افراد بتوانند آن را امتحان کنند و مطمئن شویم که کُدهای شبکه‌مان همانطور که امیدوار بودیم به درد بخور هستند. تا روزی که بازی را عرضه می‌کنیم به تکرار و توسعه آن ادامه می‌دهیم. امروزه بازی‌ها بدین شکل ساخته می‌شوند. یک نسخه را در داخل جعبه‌ای می‌گذارید و به کار کردن روی آن ادامه می‌دهید، تا بتوانید آن به روزرسانی روز اول را منتشر کنید و به کمک آن بازی را تا حد ممکن کامل کنید. ولی به زمان احتیاج هست.

اعضای تیم توسعه به شدت هیجان‌زده هستند. به شکلی داخلی در Saber به خاطر حضور داشتن در این پروژه سر و دست می‌شکستم چون فکر میکنم همگی بتوانند بوی برنده بودن این عنوان را استشمام کنند. همه میخواهند بخشی از آن باشند. بازی کردنش لذت بخش است. استودیوی ما به اندازه کافی بزرگ هست که بتوانیم جلسات زیادی برای بازی کردن داخلی داشته باشیم و مردم واقعاً از آن لذت می‌برند."

Days Gone در 6 اردبیهشت 98 به صورت انحصاری برای PlayStation 4 منتشر خواهد شد.