شایعه: مایکروسافت در حال ساخت وبکم 4K برای Xbox One است

kinect

به گزارش پردیس‌گیم، این طور که به‌ نظر می‌رسد مایکروسافت در حال ساخت وبکمی 4K برای Xbox One با قابلیت پشتیبانی از Windows 10 است. طبق گزارش سایت Thurrot مایکروسافت در نظر دارد که این سیستم مانند سیستم خوش‌آمدگویی ویندوز 10 باشد تا با استفاده از سیستم تشخیص چهره، سیستم چهره شما را شناسایی کند و وارد کنسول خود شوید.

وبکم جایگزین کینکت که از دور خارج شده نخواهد بود چون ابعاد و جزئیات محیط را مانند کینکت درک نمی‌کند، این دستگاه احتمالا در سایر برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها همانند اسکایپ که تشخیص چهره در آن استفاده می‌شود، به‌کار گرفته شود.

kinect

البته این صحبت ها قطعی نیست و باید دید که این دستگاه به صورت باندل با دیگر دستگاه‌ها ارائه می‌شود یا جداگانه به صورت لوازم جانبی به بازار می‌آید. البته این که مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای این وبکم احتمالی دارد و چگونه آن را عرضه می‌کند نیز هنوز مشخص نیست؛ هم‌چنین باید صبر کرد و دید که با توجه به تجربیات ناموفق قبلی، آیا استقبال و تقاضای چشمگیری برای این وبکم وجود خواهد داشت یا خیر.

نسل اول کینکت که برای Xbox 360 در سال 2010 عرضه شد، رکورد سریع‌ترین فروش دستگاه الکترونیکی را شکست، اما در نسل هشتم نسل دوم کینکت که همراه Xbox One به صورت باندل با هم عرضه شد و باعث افزایش قیمت کنسول شد توفیقی به‌دست نیاورد و پشتیبانی کمی داشت و در نهایت کنار گذاشته شد. در آبان سال گذشته نیز مایکروسافت تولید کینکت را قطع کرد.

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.