PUBG Mobile به رکورد دویست میلیون دانلود رسیده است

با توجه به گزارش منتشر شده، PUBG Mobile بیش از 200 میلیون بار دانلود شده‌است که این ارقام شامل بازار چین نمی‌شود. در این گزارش تعداد بازیکنان اعلام نشده است ولی این بازی به عدد 30 میلیون بازیکن روزانه رسیده است.

به گزارش پردیس گیم، سازنده بازی PUBG یعنی Bluehole در مصاحبه ای اعلام کرده است که نسخه‌ی موبایل بازی اگر بیش از فورتنایت بازیکن نداشته باشد به تعداد فورتنایت بازیکن دارد. این کمپانی گفته است که PUBG Mobile بیش از 200 میلیون کاربر و 30 میلیون کاربر روزانه فعال دارد که این عدد برابر با تعداد کاربران فعال روزانه فورتنایت است.

ماه گذشته فورتنایت به عدد 200 میلیون کاربر ثبت شده دست پیدا کرد و شاید این عدد موقت به نظر برسد ولی توجه به این نکته هم جالب است که اعداد اعلام شده برای PUBG شامل چین و یا بیش از 50 میلیون نسخه به فروش رسیده از بازی نمی‌شوند.

نسخه های موبایل PUBG و فورتنایت در یک زمان منتشر شدند ولی از نظر درآمد فورتنایت برنده قطعی بود. با توجه به اینکه در هفته اول انتشار در روی ios پنج برابر PUBG Mobile درآمد داشت و بازیکنان در فورتنایت 3.7 میلیون دلار خرج کرده بودند که این عدد در PUBG Mobile تنها 700 هزار دلار بود.

البته PUBG Mobile هم در ماه های اولیه انتشارش بین 28 اسفند تا مرداد سال 97 عملکرد بدی نداشت و 100 میلیون دانلود و 14 میلیون بازیکن روزانه برای آن ثبت شده بود.

ولی در این اواخر از نظر درآمدی هم PUBG Mobile توانسته با 43 درصد درآمد بیشتر Fortnite Mobile را پشت سر بگذارد. باکنار هم قرار دادن این اعداد و این نکته که در آمار اعلامی از طرف سازنده بازی بازار چین در نظر گرفته نشده است به نظر می رسد PUBG Mobile در این رقابت برنده بوده است.

نظر شما در این مورد چیست؟