گشتی در تماشاخانه های تهران: از «سند روم استکهلم» تا «شی آف»

شب های تماشاخانه های تهران بر خلاف سالن های سینما، پر مخاطب بوده و گزارش فروش برخی از گیشه ها نشان دهنده افزایش علاقه پایتخت نشین ها به موضوع اجراهای صحنه ای بوده که هم لاکچری گردها و هم هنردوستان حرفه ای را به سالن های نمایش کشانده است. هفته ای که گذشت شاهد اجراهای موفقی مثل: وامانده تهران، سایکوتیک، مردی به نام اوهه، پرومته- طاعون، شی آف، عشق من، حامد بهداد، مرد و اسلحه، انحراف موقت، دیگری بزرگ، تیمون آتنی، هتل کوهستانی، به دنیا خوش آمدید، آخر بازی، سند روم استکهلم، بنگاه تئاترال، با من رودررو حرف بزن، شعری که شاعر نسرود، بازیافتی‌ها، خانم گلاب و روزگار وصل، بیست عنوان اثر نمایشی بودند که در تماشاخانه‌های خصوصی و دولتی شهر تهران به روی صحنه آمدند.

در گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو در ادامه معرفی فرصت های تئاتر تهران، مروری داریم بر نمایش‌ هایی که در تماشخانه‌ های پایتخت در حال اجرا هستند. اگر شما هم به تماشای این برنامه ها رفتید، نظرات ودیدگاه های خودرا با ما به اشتراک بگذارید.

پوستر تئاتر اوبو، اپیدمی، پرومته و بنگاه تئاترال

پوستر نمایش شی آف

پوستر نمایش دیگری بزرگ

پوستر درام اینجا تجزیه می شم

مجموعه تئاترشهر در تسخیر شاه لیر

نمایش شاه لیر، اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی، دراماتورژی و تهیه‌کنندگی مسعود دلخواه ساعت ۱۸ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه است و بازیگران آن مهدی سلطانی، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما، خسرو شهراز، رحیم نوروزی، محمدصادق ملک، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، حمیدرضا هدایتی، محمد صدیقی مهر، محبوبه تفضلی، یلدا قشقایی، سجاد بابایی، محمد صادقی، امیرحسین سرداریان، حسین ابراهیمی، سعید عظیمی، سپاس رضایی، افشین حسنلو، فربد غفاری، محمد پیرالیاس، رضا ایزدخواه، منصور تمیزی فر، حمیدرضا جهانگیری، سعید مصطفایی، میلاد پاک سرشت، حامد عباس پور، حامد آرامی، مجید قنبری، سارا خسروی و الهام قندهاری هستند.

برنامه تئاترهای تهران

بهاره رهنما در پشت صحنه شاه لیر

برنامه تئاترهای تهران

پوستر شاه لیر با بازی مهدی سلطانی و بهاره رهنما

تالار چهارسو این مجموعه از ۱۸ آذر ماه ساعت ۲۰ میزبان نمایش پرومته- طاعون با دراماتورژی میثم خوئی و کارگردانی شهاب آگاهی است. اجراگران این اثر نمایشی سارا اکبری، طاهره هزاوه، محمد مجد طاهری و نیلوفر ندایی هستند.

فاندو و لیز اثر نمایشی نوشته فرناندو آراال، ترجمه ایرج انور و کار هوشمند هنرکار است که ساعت ۱۸ در سالن چهارسو این مجموعه به روی صحنه خواهد آمد و پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری و سیاوش خادم حسینی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش مردی به نام دایک نوشته هال ورثی هال و روبرت میدل مس، ترجمه جمشید شامحمدی و کار مهدی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن قشقایی این مجموعه اجرا می‌شود. کریم اکبری مبارکه، حمیدرضا نعیمی، سودابه جعفرزاد، طیبه میامی، زهراکولیوندو و شهرام پوراسد بازیگران این اثر نمایشی هستند.

خرده نان ساعت ۱۹ در سالن سایه این مجموعه به روی صحنه است. نویسنده این اثر لویی کالافرت، مترجم آن شهلا حائری و کارگردانش کورش سلیمانی است و رضا بهبودی و آناهیتا اقبال‌نژاد در آن ایفای نقش می‌کنند.

پوستر نمایش عشق من حامد بهداد

تماشاخانه ایرانشهر

نمایش طناب اثر پاتریک همیلتون و کار نصیر ملکی جو ساعت ۲۱:۳۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به روی صحنه آمده است. آتیلا پسیانی، رامین ناصر نصیر، علی شادمان، خسرو پسیانی، پگاه کاظمی، آیناز آذرهوش، مهسا طهماسبی و راد پور جبار بازیگران این اثر نمایشی هستند.

خروس لاری نوشته و کار امید سهرابی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه به روی صحنه است و بازیگران آن عاطفه رضوی، نازنین بیاتی، الناز حبیبی، سوگل خلیق، سوده شرحی، مهسا ایرج پور، یاسمن ادیبی، سیمین کرامتی و امیر حسین رستمی هستند.

نمایش جنجالی شیروانی داغ نوشته ایوب آقاخانی و رضا بهداروند براساس گربه روی شیروانی داغ اثر تنسی ویلیامز به کارگردانی ایوب آقاخانی ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد سمندریان این مجموعه به روی صحنه است و وحید آقاپور، نسیم ادبی، لیلا بلوکات، امیرعلی دانایی، فرید سجادی حسینی، فریبا متخصص و وحید نفر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

خانه نمایش اداره تئاتر

نمایش خرده بیخودی‌های همسرداری ساعت ۱۸ در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود و مریم (معصومه) عسگری، مجید علم بیگی و ناهید صاحبی به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند.

رضای رضوان نام نمایشی است ساعت ۱۹:۴۵ به نویسندگی و گارگردانی هدی آهنگر در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و محمد حسین ممیززاده.، محمد آهنگر، رضا رمضانی و هدی آهنگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش خانم گلاب از ۲۰ آذر ماه ساعت ۱۸ در سالن شماره یک این مجموعه اجرا می‌شود. نویسنده این اثر نمایشی محبوبه نورنقدی و کارگردان آن محمد قنبری است و بازیگران این نمایش سمیه قانعی، ندا لشگری، مرضیه زهری، مرتضی موسوی، وحید سلیمی، حسین رضایی، مژگان نازی، امیرمحمد مرادی و مهرزاد کلانتری هستند.

بازیافتی‌ها عنوان اثر نمایشی است که از ۲۲ آذر ماه ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره یک این پردیس تئاتر به روی صحنه است. رضا حیدری نویسنده و کارگردان این نمایش است و بازیگران آن نادر فلاح، امیرکربلایی زاده، الهام شعبانی، مهدی برومند و علی پویا قاسمی هستند.

نمایش وامانده تهران به نویسندگی علی شعائی و محمد آزاد فرد با نگاهی آزاد به داستان انفجار بزرگ اثر هوشنگ گلشیری به کارگردانی علی شعائی از ۲۲ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد با بازی و طراحی حامد رحیمی نصر اجرا می‌شود.

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش انحراف موقت نوشته و کار بهنام حجتی از ۲۱ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ این تالار نمایشی به روی صحنه است و نیما خطیب شاد و ریحانه مسگری در آن ایفای نقش می‌کنند.

مرد و اسلحه نام نمایشی به نویسندگی جرج برنارد شاو است که مترجم آن علاالدین بازارگادی و رسول قادری کارگردان آن است. این نمایش از ۱۹ آذر ماه ساعت ۲۱ در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن حمید رضا رکنی، مجید وزیری، تینا عاقل نژاد، محمد حسن ثنایی، نگین غفاری، پریسا علیزاده، رویا نادری و رسول قادری است.

نمایش مردی به نام اوهه اثر اسلامیر مروژک، ترجمه نوید ادیبی‌فرد به کارگردانی بهرام سروری‌نژاد از ۱۸ آذر ماه ساعت ۲۱ در سالن شماره ۱ این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن سامان توحیدی، شایان خدامی، محمدجواد ذوالقدر، آتوسا راستی، عسل سادات‌اصفهانی، بهرام سروری‌نژاد، هورداد سروری‌نژاد، محمدرضا قلمبر، کامیار محبی و ندا نوری هستند.

تحت تاثیر نوشته و کار رسول کاهانی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌شود. بازیگران این اثر نمایشی مینا اسکندری، امیر پاکاری، سرور پیروانی، بهنام چاشی، سعید حشمتی، داریوش رشادت، هادی شیخ الاسلامی و مریم مهدی زاده هستند.

نوشته گشتی در تماشاخانه های تهران: از «سند روم استکهلم» تا «شی آف» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.