از ۱۰ فیلم و سریال برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه «موسسه فیلم آمریکا» تا اجرای اسکار توسط «کوین هارت»

فیلم های بلاک باستر و پرفروش «پلنگ سیاه» (Black Panther) و «یک مکان ساکت» (A Quiet Place) در میان ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه موسسه فیلم آمریکا قرار گرفتند. اوایل سال میلادی کنونی، قبل از این که موسسات و جشنواره های سینمایی فیلم های برتر خود را انتخاب کنند، آکادمی اسکار با اعلام این که دسته بندی جدیدی تحت عنوان بهترین فیلم پرطرفدار را به دسته بندی های قبلی اضافه خواهد کرد، جنجال آفرین شد. هدف از این تصمیم جلوگیری از کاهش بیشتر تماشاگران خانگی مراسم اسکار بود اما در نهایت واکنش های بسیار بدی را در پی داشت.

با توجه به که بسیاری جایزه بهترین فیلم پرطرفدار، یا به عبارتی دیگر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را یک توهین می دانستند، آکادمی اسکار اعلام کرد که در مورد این دسته بندی جدید مشورت های بیشتری را انجام خواهد داد. به جای این دسته بندی تازه، بسیاری پیشنهاد کرده بودند که بهتر است برخی از فیلم های محبوب تماشاگران در دسته های مهمی مانند بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی اسکار گنجانده شوند. با توجه به جنجال بهترین فیلم از نگاه تماشاگران که هنوز هم در اذهان وجود دارد و فصل اسکار نیز در جریان است، برخی از منتقدان و مخاطبان منتظر عملکرد تجاری فیلم ها هستند.

بهترین فیلم های سال 2018

یکی دیگر از خبرهای جذاب مربوط به اسکار ۲۰۱۹ این بود که کوین هارت به طور رسمی اعلام کرده که اجرای مراسم اسکار آینده (۹۱اُمین مراسم اسکار) در ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ را بر عهده خواهد داشت. این مراسم در سالن دالبی برگزار شده و به طور مستقیم از شبکه ABC پخش خواهد شد. در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر مذاکره مسئولان آکادمی اسکار با کوین هارت برای اجرای مراسم بزرگ ترین شب هالیوود وجود داشت و در نهایت هارت در حساب توئیتری شخصی خود اعلام کرد که اجرای مراسم اسکار ۲۰۱۹ بر عهده او خواهد بود و این اجرا را «شانسی که یک بار در طول زندگی رخ می دهد» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ تاکنون که شاید ندیده باشید [قسمت دوم]

بهترین فیلم های سال 2018

این اولین باری است که این بازیگر کمدی و بااستعداد مراسم اسکار را اجرا می کند، اگر چه در زمینه اجرا و مجری گری تجربیات خوبی داشته است؛ از جمله اجرای مراسم اهدای جوایز تلویزیونی MTV همراه با دوست و همبازی اش، دواین راک جانسون در سال ۲۰۱۶٫ کوین هارت از اوایل سال ۲۰۱۵ همواره در مورد تمایل و علاقه خود برای اجرای بزرگ ترین و باشکوه ترین مراسم سینمایی جهان سخن می گفت. آکادمی اسکار امیدوار است که اجرای کوین هارت و محبوبیت قابل توجه او نقش قابل توجهی در افزایش تماشاگران مراسم سال ۲۰۱۹ داشت باشد. دو مراسم اسکار اخیر که اجرای هر دو را جیمی کیمل بر عهده داشته، با کاهش تعداد تماشاگران خانگی روبرو شده و سال گذشته که نودمین مراسم اسکار هالیوود بود، با ۲۶٫۵ میلیون بیننده، بدترین رکورد تماشاگران اسکار زده شد.

بهترین فیلم های سال 2018

آکادمی از قبل نیز اعلام کرده بود که تمامی ۲۴ دسته بندی جوایز اسکار را در تلویزیون پخش نخواهد کرد. در سال های اخیر تمایل بیشتری به سمت اهدای جایزه اسکار به فیلم های مستقل و با فروش باکس آفیس پایین وجود داشته است؛ برای مثال فیلم موفق «شکل آب» (The Shape of Water ) که در مراسم اسکار سال گذشته به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد تنها ۶۳٫۹ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که «پلنگ سیاه» در سینماهای داخلی از مرز فروش ۷۰۰ میلیون دلاری گذشته و به احتمال فراوان جایزه اسکار محبوب ترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت خواهد کرد.

بهترین فیلم های سال 2018

امروز نیز موسسه فیلم آمریکا ۱۰ فیلم برتر انتخابی این موسسه برای سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد. همانطور که به یک رویه معمول برای این موسسه تبدیل شده،در این فهرست تنوع بالایی وجود دارد که پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۸ در صدر آن قرار دارند. فیلم «روم» (Roma) ساخته آلفونسو کوارون نتوانست جایی در میان ۱۰ فیلم برتر این موسسه داشته باشد اما جایزه ویژه موسسه را دریافت کرد. فهرست بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ را در ادامه مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: مروری بر تمامی عناوینی که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شده اند [قسمت دوم-پایانی]

بهترین فیلم های سال 2018

  1. بلک کلنزمن (BlacKkKlansman)
  2. پلنگ سیاه (Black Panther)
  3. کلاس هشتم (Eighth Grade)
  4. اگر خیابان بیتل می توانست به حرف بیاید (If Beale Street Could Talk)
  5. سوگلی (The Favourite)
  6. اولین اصلاح شده (First Reformed)
  7. کتاب سبز (Green Book)
  8. بازگشت ماری پاپینز (Mary Poppins Returns)
  9. یک مکان ساکت (A Quiet Place)
  10. ستاره ای متولد می شود (A Star Is Born)

بهترین فیلم های سال 2018

نکته جالب این که فیلم «اولین مردان» (First Man) ساخته دیمین شزل که زندگینامه نیل آرمسترانگ، فضانورد نامدار آمریکایی را به تصویر می کشد در این فهرست قرار ندارد و این موضوع بیش از پیش شانس فیلم شزل را برای کسب جایزه اسکار کاهش می دهد. قرار نداشتن فیلم زندگینامه ای «معاون» (Vice) ساخته آدام مک کی و با بازی کریستین بیل در نقش دیک چنی، معاون سابق رییس جمهور ایالات متحده، نیز از اتفاقاتی است که کسی فکر آن را نمی کرد.

بهترین فیلم های سال 2018

البته این فیلم در روزهای آخر سال اکران شده و به نظر می رسد که این موضوع در قرار نگرفتن «معاون» در این فهرست بی تاثیر نبوده و تعداد کسانی که تاکنون در اکران خصوصی موفق به دیدن فیلم شده اند برای کسب آرای لازم کافی نبوده است. در نهایت می توانیم بگوییم که رقابت اسکار هنوز در اول راه خود است و در آینده ای نزدیک شکل کامل تر و بهتری به خود خواهد گرفت.

بهترین سریال های انتخابی این موسسه برای سال ۲۰۱۸ نیز بدین شرح هستند:

بهترین فیلم های سال 2018

  1. آمریکایی ها (The Americans)
  2. ترور جیانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی (The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story)
  3. آتلانتا
  4. بَری (Barry)
  5. بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul)
  6. متد کامینسکی (The Kominsky Method)
  7. خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)
  8. ژست (Pose)
  9. جانشینی (Succession)
  10. این ما هستیم (This Is Us)

بیشتر بخوانید: ۱۰ عنوان از بهترین سریال های پخش شده در سال ۲۰۱۸ تاکنون [قسمت دوم]

نوشته از ۱۰ فیلم و سریال برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه «موسسه فیلم آمریکا» تا اجرای اسکار توسط «کوین هارت» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.