Gamestop در سه ماهه سوم سال جاری 488.6 میلیون دلار ضرر کرده است

چندی پیش فروشگاه زنجیره‌ای Gamestop گزارش مالی سومین سه ماهه سال جاری را منتشر کرد که تا 3 نوامبر را پوشش می‌دهد البته این گزارش چندان مثبت و خوب به نظر نمی‌رسد. این گزارش نشان می‌دهد Gamestop بیش از 488.6 میلیون دلار درآمد خالص کل را از دست داده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، وبسایت معتبر IGN اشاره کرده است که فروش با مالکیت از قبل نسبت به سه ماهه پیشین کاهش 13.4 درصدی داشته که البته این بخش برای کسب و کار Gamestop اهمیت ویژه‌ای دارد. در هر حال به غیر از ضرر قابل مشاهده در این سه ماهه، فروش سخت‌افزارهای جدید با رشد مواجه شده است. فروش Xbox One X و PS4 تا 12.8 درصد رشد داشته و همچنین فروش نرم‌افزارها نیز به رشد 1.9 درصدی رسیده است. نرخ فروش تجهیزات جانبی نیز نسبت به قبل 32.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

"راب لوید"، روئیس بخش اجرایی و رئیس بخش مالی در Gamestop، به صراحت اعلام کرد که رشد در نرم افزار را مدیون عناوین بزرگی مانند Marvel's Spider-Man و Red Dead Redemption 2 هستیم.

او در این باره گفت:

"قابل اشاره است که سود حاصل از فروش نرم افزار را مدیون لاین-آپ قابل توجه سال 2018 هستیم، قدرت عناوینی مانند Red Dead Redemption 2 و Spider-Man بالاترین تاثیر را بر بخش نرم‌افزار اعمال کردند، البته لانچ زودتر Call of Duty نسبت به سال گذشته نیز کم تاثیر نبوده است. ما همچنین از عملکرد خود در ماه اکتبر بسیار راضی هستیم، ماهی که گروه آماری NPD رشد فروش بازی‌های فیزیکی را معادل 46 درصد اعلام کرده‌ بود در حالی که فروش بازی‌های ویدیویی در فروشگاه‌های ما(در آمریکا) با رشد 63 درصدی در درآمد رو به رو شد."

به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده این شرکت امید زیادی به فروش سخت‌افزاری داشته باشد و از طرف دیگر آن‌ها کاهش در پیش‌خرید را تا این حد پیش‌بینی نمی‌کردند، به طور حتم سران این فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فکر تمرکز بر نقاط قوت هستند.

نظر شما در این باره چیست؟