بلندترین مجسمه جهان با ۱۸۲ متر طول در هندوستان

در حالی که کارگران به نیم تنه مجسمه غول پیکر و یادبود ۱۸۲ متری سردار والابای پاتل، رهبر استقلال هند رسیده اند، بلندترین مجسمه جهان در حال تکمیل شدن است. بعد از نزدیک به ۵ سال ساخت و ساز مداوم، این مجسمه یادبود که قرار است به ارتفاعی نزدیک به ۱۸۲ متر برسد روز به روز به تکمیل شدن نزدیک می شود. بدین ترتیب مجسمه مذکور با طولی دو برابر مجسمه آزادی و حدود ۱۰۰ فوت (۳۰٫۵ متر) بلندتر از مجسمه بودا در معبد بهار چین به بلندترین مجسمه جهان تبدیل خواهد شد.

برای تکمیل این مجسمه که در جزیره سادو و در میان آبهای رود نارمادا در غرب هند در حال ساخت است نزدیک به ۲۲۷ میلیون پوند هزینه شده و قرار است تا ماه اکتبر، مصادف با سالگرد مرگ سردار پاتل افتتاح شود. این مجسمه که «مجسمه همبستگی» (The Statue of Unity) نام گرفته است ۵ برابر بلندتر از مجسمه مشهور عیسی مسیح در ریودژانیرو و بیش از دو برابر مجسمه «سرزمین مادری فریاد می زند» (The Motherland Calls) در وولووگراد روسیه خواهد بود.

Patel

بیش از ۳ هزار کارگر با استفاده از بتن و فولاد در طول ۵ سال اخیر برای ساخت هسته این مجسمه تلاش کرده اند که در نهایت روکشی از برنز روی آن کشیده خواهد شد. میلیون ها تن سیمان و فولاد به مکان ساخت این مجسمه منتقل شده و برای ساخت پایه آن نیز از آهن بازیافت شده استفاده شده است.

Patel

هزاران کارگر و صدها مهندس در حال کار بر روی این پروژه عظیم و ملی هستند که علاوه بر یک جایگاه تماشا در پایه مجسمه، در ارتفاع ۱۵۲٫۷ متری نیز دارای یک جایگاه تماشای دیگر خواهد بود که می تواند تا ۲۰۰ نفر را همزمان در خود جای دهد و نمایی بسیار زیبا از محیط اطراف را در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

Patel

در نزدیکی این مکان یادبود نیز یک هتل سه ستاره ۱۲۸ اتاقی با رستوران و سالن کنفرانس ساخته خواهد شد. ساخت این مجسمه غول پیکر به یاد سردار والابای پاتل که رهبر استقلال هند لقب گرفته صورت گرفته و به خاطر هزینه سرسام آور خود بسیاری از آن انتقاد نموده و تاکید کرده اند که چنین سرمایه گذاری باید در زمینه تامین امنیت زنان، آموزش و طرح های کشاورزی صورت می گفت. برخی دیگر نیز این پروژه را یک یادآوری مهم و ضروری از گذشته ملت هند می دانند، زمانی که سردار پاتل بیش از ۵۶۵ ایالت نیم مستقل کشور و ایالات دوران استعمار بریتانیا را برای شکل گیری یک کشور واحد با هم متحد کرد.

Patel

پاتل ریاست کنگره ملی هند را بر عهده گرفت که باعث شد بعد از جنگ جهانی دوم فشار بر روی دولت بریتانیا افزایش یافته و در نهایت در جولای ۱۹۴۷ استقلال هند از بریتانیا اعلام شود. قانون اساسی کشور هند در سال ۱۹۵۰ به عنوان یک کشور کاملاً مستقل به تصویب رسید.

گشتی در میان شگفت انگیزترین مجسمه‎های آبی دنیا

نگاهی به تعدادی از عجیب ترین مجسمه های دنیا

«شیر غول پیکر شرقی»، بزرگترین مجسمه ساخته شده از «سرخ چوب» در دنیا

نوشته بلندترین مجسمه جهان با ۱۸۲ متر طول در هندوستان اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.