جزییات برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس تهران

نیمه دوم سال، همیشه با رویدادهای جذاب هنری و فرهنگی همراه می شود که مدتی است، رویدادهای دنیای رنگارنگ مد و لباس هم به جمع مقصدهای لاکچری گردها اضافه شده است. هفته آینده، ششمین دوره نمایشگاه ایران مد برگزار می شود و از اوایل دی ماه نیز شاهد برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در تهران و مراکز استان ها خواهیم بود که محفلی برای آشنایی با بهترین طراحان لباس بانوان و آقایان و تماشای لباس های اوت کوتور فاخر با طرح های ایرانی است.

استقبال از رشته های طراحی پارچه، اکسسوری، طلا، جواهرات و لباس در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال افزایش است و به نظر می رسد که ایران عصر ۱۴۰۰ با شغل های جدید در عرصه فشن روبرو خواهد شد که مد پایدار (sustainable fashion) و مد مفهومی (conceptual fashion) از آن جمله است. اینستاگرام و شبکه های اجتماعی سبب شده تا شمار زیادی از فعلان مد بتواننداکسسوری ها تا پاپوش ها و پابند ها و لباس های شب و کژوال را برای طیف گوناگونی از استایل ها و سلایق دختران و پسران عرضه کرده و از اکو سیستم کارآفرینی دیجیتالی فضای مجازی برای درآمد زایی حوزه فشن بهره ببرند.

اگر می‌خواهید با الگوهای جدید در طراحی، تولید، بازاریابی، عرضه و فروش لباس بانوان و آقایان آشنا شده و ایده های جالبی بدست آورید و با اصول مزون داری و استارت‌آپ های فشن آگاه شوید، بازدید از نمایشگاه بین المللی ایران مد را در نظر داشته باشید.

حتما بخوانید: آشنایی با رشته کارشناسی طراحی طلا وجواهرات واکسسوری

طراحی و تولید مانتو به خصوص برای فصل پاییز و بهار، از کالاهای پر فروش در ایران مد است

مد

محصولات به نمایش درآمده در دومین جشنواره بین المللی ایران مد

پوستر دومین و پنجمین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران مد

تصویر لباس شب های به نمایش در آمده غرفه های پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران مد

ایران مد، محفلی برای آشنایی با مانکن های مرد و زن ایران است

تصویری از لباس های کژوال پاییزی به نمایش در آمده در پنجمین دوره نمایشگاه ایران مد تهران

جزییات برگزاری ایران مد

ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران ایران مد با حضور تولید کنندگان معتبر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در فضایی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اتحادیه صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و بنیاد ملی مد و لباس ایران برگزار می‌شود.

اهداف نمایشگاه ایران مد

  • نمایش توانمندی های تولید کنندگان پوشاک ایران
  • گسترش بازار تولید کنندگان مطرح برای فروشگاه‌های سراسر ایران
  • معرفی توانمندی های تولیدکنندگان پوشاک به سازمان‌ها ونهادها
  • معرفی توانمندی های صنعت پوشاک ایران به تجارکشورهای همسایه و رایزنان اقتصادی کشورهای هدف
  • ایجاد فضای گفتگوی مستقیم با عوامل زنجیره تأمین صنعت پوشاک و صنایع نساجی
  • امکان طرح ایده‌های نوین در صنعت نساجی و پوشاک با برگزاری رویداد (استارت آپی) در نمایشگاه

مهم‌ترین هدف ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران (ایران مد)، حمایت از کالای ایرانی و تولید کنندگان است که گام‌های موثری در افزایش کیفیت تولیدات داخلی پوشاک کشور برداشته‌اند. نمایشگاه ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران که از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود،

برنامه‌های نمایشگاه ایران مد

همایشی سراسری در روز نخست نمایشگاه یازدهم آذرماه، در سالن خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. تبیین صنعت پوشاک به عنوان یکی از صنایع راهبردی کشور، بررسی مهمترین مسائل و مشکلات تولید کنندگان صنعت پوشاک از جمله مشکلات تولید، قوانین و مقررات، قاچاق و واردات بی رویه، صادرات و بهبود زنجیره ارزش از جمله محورهای برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران است.

همچنین در ایام برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران یران مد کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی متعددی نیز با عناوین مختلف برگزار می‌شود. مخاطبان اصلی این کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، تولید کنندگان و طراحان داخلی و خارجی، اساتید و دانشجویان مختلف و مرتبط با حوزه پوشاک از دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.

در این نمایشگاه، بازیگران مختلف زنجیره پوشاک کشور، اعم از فروشگاه‌داران، بنکداران، تولیدکنندگان پوشاک، تولیدکنندگان پارچه، نخ و ملحقات پوشاک، ماشین آلات و قطعات، حضور دارند و از نزدیک با یکدیگر تعامل خواهند کرد. این نمایشگاه با حمایت کارگروه ساماندهی مد ولباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اتحادیه صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و بنیاد ملی مد و لباس ایران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: با رشته کارشناسی طراحی پارچه و لباس اشنا شوید

نوشته جزییات برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس تهران اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.