کنسول Nintendo Switch بهترین میزان فروش خود را در تعطیلات آخر هفته‌ی جشن شکرگزاری داشته است

nintendo switch

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت DualShockers، کنسول Nintendo Switch در آخر هفتۀ پیشین در میان پرفروش‌ترین کالاهای بازار آمریکا بوده است. طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت دوست‌داشتنی نینتندو، این کنسول نتنها بهترین فروش خود را در آمریکا در عرض یک هفته داشته است، بلکه به پرفروش‌ترین کنسول این شرکت در تاریخ بازار آمریکا در بازۀ زمانی جشن شکرگزاری تا دوشنبۀ مجازی تبدیل شده است. همچنبن بر اساس آمار Adobe Analytics کنسول Nintendo Switch در این بازۀ 5 روزه در مجموع پرفروش‌ترین کنسول بازی و یکی از پرفروش‌ترین کالاهای خریداری شده به صورت آنلاین بوده است. این کنسول در طی یکسال عرضۀ خود در آمریکا 8.2 میلیون واحد فروخته است.

بر اساس آمار و ارقام داخلی شرکت نینتندو در زمینۀ فروش، 250 میلیون دلار سود از فروش محصولات در مدت زمان بین جشن شکرگزاری و جمعۀ سیاه بدست آمد؛ این فروش شامل کنسول‌های بازی، کنسول‌های Classic Edition و بازی‌ها است.

جدیدترین عناوین از سری Pokemon، یعنی !Pokemon: Let's Go Pikachu و !Pokemon: Let's Go Eevee از زمان عرضه‌شان در اواسط این ماه به فروش 1.5 میلیون واحدی رسیده‌اند. عنوان Super Mario Party که اوایل ماه پیش عرضه شده بود، با فروش 1 میلیون واحدی در آمریکا، به پرفروش‌ترین عنوان در سری Mario Party تبدیل شده است.

آخر هفتۀ سپری شده برای کنسول‌ 3DS و سیستم‌های Classic Edition هم خوب بوده است. خانوادۀ کنسول 3DS در این بازۀ زمانی به فروش 22 میلیون واحدی دست پیدا کرده‌اند. فروش کنسول Super NES Classic Edition از تعداد 2.5 میلیون واحد عبور کرده است و کنسول NES Classic Edition هم به فروش 2 میلیون واحدی رسیده است.

در ادامه فهرست کامل موفقیت‌های شرکت نینتندو در تعطیلات آخر هفتۀ جشن شکرگزاری آمده است:

کنسول Nintendo Switch

– میزان فروش کنسول Nintendo Switch در همین بازۀ زمانی نسبت به سال 2017 حدود 117 درصد رشد داشته است.

– فروش این کنسول که وارد دومین تعطیلات آخر سال خود می‌شود، از زمان عرضه تاکنون بیش از 8.2 میلیون واحد بوده است.

– امسال فروش بازی‌های فرست-پارتی از تاریخ 22 نوامبر (1 آذر) تا 26 نوامبر (5 آذر) با حسب فروش دیجیتالی، نسبت به سال گذشته 78 درصد افزایش داشته است.

– دو عنوان !Pokemon: Let's Go Pikachu و !Pokemon: Let's Go Eevee از زمان عرضه‌شان در تاریخ 16 نوامبر (25 آبان) در بازار آمریکا در مجموع با هم 1.5 میلیون فروخته‌اند.

– عنوان Super Mario Party بیش از 1 میلیون واحد فروش کرد و به سریعترین عنوان سری Mario Party از لحاظ فروش و در کنار عناوین The Legend of Zelda: Breath of the Wild ،Mario Kart 8 Delux ،Super Mario Odyssey و Splatoon 2، به پنجمبن عنوان فرست-پارتی کنسول Nintendo Switch که به فروش میلیونی در آمریکا دست پیدا کرده، تبدیل شده است.

کنسول Nintendo 3DS

– به لطف فروش قوی کنسول Nintendo 3DS بین جشن شکرگزاری تا دوشنبۀ مجازی، فروش این کنسول به تعداد 22 میلیون واحد رسیده است.

– گذشته ار این، عناوین Pokemon Ultra Sun و Pokemon Ultra Moon به لطف در دسترس بودن به مدت 12 ماه، از مرز 2.2 میلیون واحد فروش عبور کردند.

کنسول‌های Classic Edition

– کنسول Super NES Classic Edition هم تحت تأثیر فروش قوی در بازۀ زمانی 22 تا 26 نوامبر قرار گرفت و به فروش 2.5 میلیون واحدی رسید.

– فروش کنسول NES Classic Edition هم از تعداد 2 میلیون واحد گذر کرد.

شرکت نینتندو همچنین یادآوری می‌کند که این آمار بدون احتساب عنوان مورد انتظار Super Smash Bros. Ultiamte بدست آمده است. این عنوان که برای عرضه در تاریخ 7 دسامبر امسال (16 آذر) برنامه‌ریزی شده است، از لحاظ پیش‌خرید نتنها به بهترین عنوان کنسول Nintendo switch، بلکه به بهترین عنوان در سری .Super Smash Bros تبدیل شده است.