بهترین سریال های جنایی نتفلیکس که حتما باید آنها را تماشا کنید !

ژانر پلیسی / جنایی یکی از پر بازدید ترین ژانرهای سینما و تلویزیون هستش و خیلی ها مثل من علاقه شدیدی به این سبک داستانا دارن! از این رو گفتم بد نیست تا بهترین سریال های جنایی نتفلیکس رو به انتخاب مجله وارونه براتون معرفی کنم ! همونطور که میدونید نتفلیکس در سال های اخیر یکی از فعال ترین پلتفرم های آنلاین در زمینه تولید محتوای ویدیویی هستش!

تو این لیست بهترین سریال هایی رو که در سال های اخیر توسط شبمه نتفلیکس تولید شده براتون معرفی می کنم بعضی هاشون سریال های مستند هستند و بقیه داستان های جنایی جذاب ! امیدوارم این لیست مورد علاقه تون واقع بشه! همچنین پیشنهاد می کنم مطلب 5 سریال با داستان جنایی واقعی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! رو مطالعه کنید تو این مقاله هم چند سریال مستند جذاب دیگه از نتفلیکس وجود داره.

البته چون این لیست محدوده، قطعا سریال های زیبای دیگه ای هم وجود دارن که ممکن اسمشون تو لیست ما نباشه از این رو خواهش میکنم شما هم سریال های جنایی جذابی رو که مورد علاقتون هستش و توسط نتفلیکس تولید شما به ما معرفی کنید. بیش از این حرف رو طولانی نمی کنم و ازتون دعوت می کنم با معرفی بهترین سریال های جنایی شبکه نتفلیکس همراه من باشید.

Making a Murderer

سال انتشار : 2015 دو فصل / 20 قسمت

این سریال جذاب بر اساس یک داستان جنایی واقعی ساخته شده و در واقع یک سریال مستند هستش، که به بررسی پرونده Steven Avery می پردازه! این شخص در سن 23 سالگی به جرم تعرض جنسی و اقدام به قتل محکوم به 20 سال زندان میشه! بعد از گذشت 18 سال و با انجام تست DNA ، مشخص میشه استیون به اشتباه محکوم شده و در سال 2003 آزاد میشه! اما درست 2 سال بعد از آزادی در سال 2005 مجددا به جرم قتل پاش به دادگاه باز میشه!

بدون شک این سریال یکی از بهترین آثار ژانر داستان های جنایی واقعی هستش ! پیشنهاد می کنم این سریال جذاب رو حتما تماشا کنید!

Narcos

سریال Narcos

سال انتشار : 2015 سه فصل / 30 قسمت

اگه هنوز آلوده سریال نارکوس و پابلو اسکوبار نشدید، شک نکنید و حتما این سریال جذاب رو تماشا کنید! این سریال بر اساس زندگی پابلو اسکوبار یکی از سلاطین یا کینگ پای های مواد مخدر جهان ساخته شده و دو فصل اول سریال پیرامون زندگی این شخصیت جنایتکار اما جذاب هستش! فصل چهارم این سریال هم در دست تولید هستش .

در ادامه بخوانید »

۲۰ تا از بهترین فیلم های جنایی که حتما باید آنها را تماشا کنید به انتخاب مجله وارونه

Mindhunter

سریال Mindhunter

سال انتشار : 2017 یک فصل / 10 قسمت

خب وقتی صحبت از داستان جنایی میشه اونم سریالی که به تهیه کنندگی دیوید فینچر / چارلیز ترون و کارگردانی دیوید فینچر باشه (البته چند قسمت)، بدون شک باید حتما اون سریال رو ببنید ! این سریال جذاب بیشتر از پرداختن به قتل و معماهای پلیسی، داستان دو مامور FBI رو تصویر می کنه که کارشون بررسی و شناخت دلایل جنایت بوده ! یعنی نگاه روانشناسی به دلایل وقوع قتل!

برای درک بهتر این موضوع این دو مامور راهی زندان های مختلف میشن تا با باهوش ترین و خطرناک ترین قاتل های سریالی آمریکا مصاحبه کنن! تو این مسیر یک خانوم روانشناس هم کمکشون میکنه! این سریال به موضوعات مختلف روانشناختی نگاه عمیق و علمی جذابی داره!

شما می تونید بررسی فصل اول این سریال رو از اینجا بخونید. همچنین اخبار مربوط به فصل دوم رو هم از اینجا پیگیری کنید.

Ozark

سریال Ozark

سال انتشار : 2017 یک فصل / 10 قسمت

اگه طرفدار سریال Breaking Bad و Bloodline هستید، حتما از سریال اوزارک هم خوشتون میاد! داستان این سریال راجع به یک مدیر مالیاتی (مارتی بیرد) هستش که با کارتل های مواد مخدر مکزیکی و جریان های پولشویی همکاری داره!

بعد مدتی و به مشکل برخوردن برنامه با کارتل های مکزیکی مارتی مجبور میشه با خانوادش از شیکاگو به منطقه کم جمعیت و خارج شهری به اسم اوزارک نقل مکان کنه ! اما داستان بر خلاف برکینگ بد اصلا تم کمدی نداره و دائما شما در حال تجربه استرس هستید! مارتی بعد از رفتن به اوزارک مجددا کار خلاف رو با خانوادش شروع میکنه، اما تو این راه کلی مشکل سر راهش هست !

The Staircase

سریال The Staircase

سال انتشار : 2014 الی 2018 یک فصل / 13 قسمت

خب این سریال در ابتدا از شبکه Canal + فرانسه پخش شد و بعد امتیازش توسط نتفلیکس خریداری شد و 3 قسمت جدید دیگه هم به سرمایه گذاری این شبکه ساخته شد. این سریال مستند به پرونده و دادگاه های پیچیده مایکل پترسون نوسینده سرشناس آمریکایی می پردازه! پترسون در سال 2003 به جرم قتل همسر دومش کاتلین پترسون محکوم میشه!

همچنین بخوانید

۱۰ سریال با پایانی نامفهوم و راز آلود

در فصل پنجم سریال Black Mirror پایان داستان را خودتان انتخاب کنید !!!!

نگاهی به ۵ سریال برتر در سال ۲۰۱۸

سریال Maniac داستان سفر در واقعیت جایگزین ! با بازی اما استون و جونا هیل

The Keepers

سریال The Keepers

سال انتشار : 2017 یک فصل / 7 قسمت

سریال کیپرز بدون شک یکی از بهترین سریال های جنایی با داستان واقعی چند سال اخیر هستش! این سریال مستند 7 قسمتی به پرونده قتل حل نشده راهبه ای می پردازه که بدون شک قتلش برای لاپوشونی سو استفاده جنسی کشیش مدرسه کاتولیک، از دانش آموزای اون مدرسه بوده !

در این سریال به زیبایی و نکته سنجی تمام و در نهایت احتیاط به فساد پلیس، بی عدالتی در مجامع غذایی و سو استفاده و تعرض جنسی علیه زنان می پردازه! از طرفی این مستند زیبا به نوعی حامی تمام زنانی هست که در معرض آزار و اذیت جنسیتی قرار گرفتن و همه تلاششون در راستای آگاه سازی جامعه است.

Altered Carbon

سریال Altered Carbon

سال انتشار : 2018 یک فصل / 10 قسمت

این سریال تم متفاوتی با سریال های بالا داره ! داستان تو یک دنیای پسارستاخیزی سایبر پانک اتفاق میفته. جایی که میشه اطلاعات مغز انسان هارو رو یک هارد دیسک ذخیره کرد در نتیجه تنها کافی هر سری دیسک رو توی یک بدن جدید قرار بدی تا بتونی همیشه زنده بمونی !

Takeshi Kovacs شخصیت اصلی داستان بعد از آزاد سازی از زندان و دریافت بدن جدید توسط شخصی ثروتمند مامور میشه تا راز پرونده قتل عجیبی رو حل کنه!

این سریال شاید جذابیت پلیسی بالایی هارو نداشته باشه! اما در عوض ایده های جالبی از آینده و نحوه تعامل مردم با جرم و جنایت در دنیای سایبری رو نشون میده، کیفیت ساخت هم تقریبا قابل قبوله!

در ادامه بخوانید »

۱۰ تا از بهترین فیلم های پسارستاخیزی که حتما باید آن ها را ببینید!

Hotel Beau Séjour

سریال Hotel Beau Séjour

سال انتشار : 2017 یک فصل / 10 قسمت

داستان این سریال راجع به دختر نوجوانی به اسم کاتو هستش که توی یک روستا در نزدیکی مرز کشور بلژیک با دانمارک زندگی می کنه و بصورت اتفاقی توی هتل Beau Sejour از خواب بیدار میشه ! و بعد از گذشت چند دقیقه جسد خودش رو توی حمام پیدا می کنه ! این دختر هیچ یادش نمیاد چطور وارد این هتل شده یا کی به چه دلیلی اونو کشته! از طرفی هم نمی دونه دقیقا چه اتفاقی براش افتاده ! کمی که داستان به جلو میره کاتو متوجه میشه 5 نفر دیگه قادر به دیدن و برقراری ارتباط با اون هستن !!!!

Evil Genius

سریال Evil Genius

سال انتشار : 2018 یک فصل / 4 قسمت

این سریال مستند 4 قسمتی به پرونده یکی از باهوش ترین سارقان بانک و بمب گذاران آمریکا یعنی Brian Wells می پردازه! این داستان واقعی به گفته اف بی آی یکی از عجیب ترین ، پیچیده ترین و شیطانی ترین وقایع جنایی آمریکا بودهو هست!

در ادامه بخوانید »

۱۰ فیلمی که زنان باید در زمان های تنهایی مشاهده کنند

بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۱۸ که باید حتما آنها را ببینید ! بخش اول

بهترین سریال های ۲۰۱۸ که حتما باید آن ها را ببینید !

نوشته بهترین سریال های جنایی نتفلیکس که حتما باید آنها را تماشا کنید ! اولین بار در وارونه پدیدار شد.