اولین تریلر رسمی لایو اکشن «شیر شاه» توسط استودیو والت دیزنی منتشر شد [تماشا کنید]

درود بر پادشاه! شیر شاه!

استودیو والت دیزنی در نهایت اولین تریلر رسمی اقتباسی از کارتون «شیر شاه» (The Lion King) به کارگردانی جان فاورو و در قالب لایو اکشن را منتشر کرد. نسخه کارتونی و پرفروش این لایو اکشن در سال ۱۹۹۴ ساخته شده بود. این استودیو تصمیم گرفت اولین تریلر این لایو اکشن را زمانی که چشم میلیون ها بیننده آمریکایی به تلویزیون و تماشای بازی بین تیم های راگبی دالاس کوبویز و واشنگتن رد اسکینز (روز پنجشنبه گذشته و عید شکرگزاری) بود منتشر کند.

این تیزر با طول کمی بیشتر از یک دقیقه و سی ثانیه، صحنه ابتدایی مشهور نسخه کارتونی «شیر شاه» را بازسازی کرده و در آن شاهد تابیدن آفتاب بر طبیعت وحشی آفریقا هستیم، گله ای از غزال های تامسون سرشان را از زمین بلند کرده و به آفتاب خیره می شوند، گروهی از پرندگان در حال پرواز بر فراز باتلاق درخشان هستند تا این که صدایی مهیب اما آشنا همه را متوجه خود می کند. شاه موفاسا که صداپیشگی او را همچنان جیمز ارل جونز بر عهده دارد می گوید: «هر چیزی که نور خورشید بر آن بتابد جزو قلمرو ماست».

The Lion King

او سخنانش را ادامه می دهد و به پسر جوانش سیمبا، که صداپیشگی او نیز بر عهده دونالد گلاور است، می گوید که زندگی او به عنوان پادشاه و روی این کره خاکی روزی به پایان خواهد رسید و سیمبا باید رشد کرده و به جای او نسل جدید شیرها را رهبری کند. در حالی که دوربین می چرخد تا سیمبا را در حال قرار دادن دست کوچک خود در جای رد دست پدرش نشان دهد موفاسا ادامه می دهد: «دوران یک پادشاه به عنوان حاکم مانند خورشید طلوع کرده و غروب می کند»، سپس دوربین چرخیده و صحنه ای که موفاسا خبر از سرنوشت تراژیک و مرگ خود می دهد را به ما نشان می دهد: «یک روز، خورشید از اینجا با پایان کار من غروب خواهد کرد. و با معرفی تو به عنوان پادشاه جدید طلوع خواهد کرد».

The Lion King

سپس بهترین بخش این تیزر تبلیغاتی است: همان همخوانی خاطره انگیز و فراموش نشدنی زولوها که اولین آهنگ متن کارتون اورجینال «شیر شاه» بود و «دایره زندگی» نام داشت. همه ما در دوران کودکی و نوجوانی نسخه کارتونی «شیر شاه» را دیده ایم، و بسیاری از ما در دو سال گذشته برای دیدن نسخه لایو اکشن آن انتظار کشیده ایم. همین تیزر تبلیغاتی کوتاه نشان می دهد که فاورو کار خود را بسیار جدی گرفته و تا سرحد ممکن به منبع اصلی وفادار مانده تا لایو اکشنی انسانی از نسخه کارتونی اورجینال ارائه دهد. «شیر شاه» جدید تنها یکی از فیلم ها و لایو اکشن های متعددی است که والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره ۲۰ فیلم-انیمیشن آتی دیزنی بدانید

The Lion King

هشتم ماه مارس آینده شاهد اکران «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) خواهیم بود و ۲۹ ماه نیز لایو اکشن «دامبو» (Dumbo) به کارگردانی تیم برتون منتشر خواهد شد. در سوم ماه می نوبت به اکران «انتقام جویان ۴» ( Avengers 4) می رسد و ۲۴ ماه نیز لایو اکشن «علاءالدین» (Aladdin) را بر پرده سینماها خواهیم دید. در ۲۴ ماه ژوئن طرفداران دنیای انیمیشن می توانند تماشاگر «داستان اسباب بازی ها ۴» (Toy Story 4) باشند و در پنجمین روز از همین ماه می توانیم به تماشای «مرد عنکبوتی: دور از خانه» ( Spider-Man: Far From Home) بنشینیم.

The Lion King

دو هفته بعد از آن، نوبت به لایو اکشن «شیر شاه» برای درخشیدن می رسد که مصادف با ۱۹ جولای (۲۸ تیر ماه ۱۳۹۸) است. بعد از آن، استودیو والت دیزنی قصد دارد «پرنده آرتمیس» (Artemis Fowl) را در ۹ آگوست، «یخ زده ۲» (Frozen 2) را در ۲۲ نوامبر و فیلم بسیار مورد انتظار «جنگ ستارگان: اپیزود نهم» (Star Wars: Episode IX) را در ۲۰ دسامبر به روی پرده سینماها ببرد.

در ادامه از شما دعوت می کنیم که با تریلر هیجان انگیز لایو اکشن «شیر شاه» همراه باشید.

بیشتر بخوانید: والت دیزنی؛ نابغه دنیای فیلم و انیمیشن که رویاهای آمریکایی را به حقیقت تبدیل کرد

نوشته اولین تریلر رسمی لایو اکشن «شیر شاه» توسط استودیو والت دیزنی منتشر شد [تماشا کنید] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.