فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران منتشر شد

فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران منتشر و به این ترتیب رقابت برای انتخاب برترین بازی‌های ایرانی سال رسما آغاز شد.

به گزارش پردیس گیم به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوان هشتمین دوره‌ی جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران منتشر شد و براساس آن بازی‌سازان از 1 آذر تا 15 دی ماه فرصت دارند تا بازی‌های خود را ارسال کنند.

یکی از ویژگی‌های این جشنواره تغییر نام آن است و به جای استفاده از عبارت «بازی‌های رایانه‌ای» برای نخستین بار از «بازی‌های ویدئویی» استفاده شده است. همچنین نام تهران از جشنواره حذف و «ایران» جایگزین شده است. این اقدام به پیشنهاد فعالان و رسانه‌های تخصصی این صنعت روی داده تا نام جشنواره، جامعیت بیشتری را پوشش دهد.

از دیگر تغییرات اساسی که جزییات آن به طور کامل در فراخوان جشنواره درج شده، میزان جوایز نقدی است که افزایش چشمگیری داشته است. به نحوی که تنها رقم جایزه بهترین بازی سال 1.000.000.000 ریال خواهد بود.

شناخت و حمایت از استعدادهای موجود در صنعت کشور با رویکرد تقویت صنعت بازی‌سازی در ایران، قدردانی از بازی‌سازان بااستعداد و بازی‌های با کیفیت در سراسر کشور، ایجاد نگرش مثبت در مدیران عالی کشور جهت گسترش صنعت بازی‌های ویدیویی و تصحیح نگرش منفی برخی از مسوولان نسبت به این مقوله و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و ادبیات غنی کشور در تولید بازی‌های ویدئویی از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

از دیگر اهداف این رویداد ارتباط و تعامل فعالان صنعت بازی‌های ویدئویی با دانشگاه‌ها، جلب توجه واحدها و نهادهای مختلف دولتی برای افزایش سرمایه‌گذاری در تولید بازی‌های ویدئویی، معرفی بازی‌های برجسته به عنوان الگوهایی برای صنعت بازی‌سازی، استفاده خبری و تبلیغاتی از فضای جشنواره در جهت ایجاد بازار مناسب برای بازی‌های ویدئویی و اتصال حلقه جشنواره به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در جهت ارتقای سطح اقتصادی بازار بازی‌های ویدئویی است.

فایل فراخوان در قالب PDF از طریق این صفحه قابل دریافت است. همچنین برای مطالعه کسب اطلاعات بیشتر سایت جشنواره به نشانی http://irangamefestival.ir در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.