Blizzard پروژه بسته الحاقی دوم Diablo III و یک پروژه Diablo با سبکی شبیه به Dark Souls را لغو کرده است؛ Diablo IV در دست ساخت قرار دارد

سری Diablo بخاطر رونمایی اخیر بازی موبایلی Diablo Immortal در BlizzardCon 2018 وضعیت خوبی ندارد، بسیاری از طرفداران خشمگین هستند و حتی سهام Blizzard با این رونمایی تحت تاثیر قرار گرفته است. ممکن است قسمتی از واکنش‌های منفی ناشی از فرهنگ هایپ باشد به شکلی که تمامی طرفداران انتظار یک رونمایی شگفت انگیز را داشتند اما این اتفاق رخ نداد. شاید پرده برداری از پروژه Diablo IV که نامش در مقاله Kotaku نیز آمده بود باعث می‌شد تا موج‌های منفی را از بین برود.

در پی این اعتراضات و عصبانیت طرفداران، چندی پیش "جیسون شریر" از کوتاکو مقاله‌ای تحت نام "گذشته، حال و آینده Diablo" منتشر کرد. این مقاله به عمق وضعیت کنونی سری Diablo و استودیو Team 3 شرکت Blizzard می‌پردازد. او تایید کرد عنوان Diablo IV تحت نام رمزی Fenrir در دست توسعه می‌باشد و چنین چیزی به طور حتم وجود دارد، او همچنین به چندین پروژه لغو شده Diablo از سوی Blizzard اشاره کرد که جالب توجه هستند.

شریر در مقاله خود ذکر کرد که دومین بسته الحاقی بازی محبوب Diablo III و یک پروژه Dark Souls مانند Diablo توسط Blizzard لغو شد. یکی از سازندگان ناشناس اعلام کرد که بسته الحاقی دوم Diablo III رها شد چرا که مقامات بالا در Blizzard قبل از عرضه محتوای اضافه Reaper of Souls معتقد بودند عنوان Diablo III یک شکست می‌باشد.

او در این مورد توضیح داد:

"چیزی که آن‌ها به تیم گفتند این بود که، 'شما مراحل ساخت Reaper of Souls را به پایان رساندید و این بسیار خوب است اما ما فکر می‌کنیم بهترین چیز برای IP این است که به Diablo IV مهاجرت کنیم و شکلی که باید باشد را طراحی کنیم. به نظر می‌رسید اعضای ارشد اعتمادی به بازی نداشتند و فکر می‌کردند Diablo III یک فاجعه می‌باشد."

"درک مدیران و فکرشان این بود که 'این تیم گند زده است'. آن‌ها می‌توانستند چند ماه صبر کنند و عملکرد Reaper را بررسی کنند و پس از آن تصمیم ساخت بسته الحاقی دوم را بگیرند اما در نظر آن‌ها Diablo III غیر قابل جبران بود."

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، یک منبع ناشناس دیگر به این نکته اشاره کرد که اعضای Team 3 با تصمیم لغو بسته الحاقی دوم بسیار ناامید شدند چرا که چنین محتوای اضافه‌ای می‌توانست عملکرد بازی را بهبود بخشد و در نهایت شاهد یک عنوان بهتر باشیم.

منبع مذکور به کوتاکو گفت:

"بسیاری از افراد گیج شدند. بسیاری از آن‌ها این احساس را داشتند که در رابطه با Diablo III اشتباه کردند اما از اشتباهات خود درست گرفتند و در صدد بودند تا با Reaper نشان دهند از پس کارها بر می‌آیند. ما همه چیز را درست کردیم و Reaper عملکرد خوبی داشت. من فکر می‌کنم بسیاری از اعضای استودیو احساس می‌کردند که متوجه اشتباهات خود شدند و دیگر می‌دانستند چگونه کار را ادامه دهند. بنابراین هر چیزی که بسته الحاقی دوم می‌بود احتمالا می‌توانست بهترین پروژه تیم شود."

با توجه به کوتاکو و منابع این وبسایت، بعد از لغو بسته الحاقی دوم، اعضای زیادی از Team 3 جدا شدند و بر روی چندین پروژه مختلف Diablo تمرکز کردند. در این میان یک تیم کوچک با ایده‌ای شروع به کار کرد که می‌توانست آینده سری Diablo را عوض کند. یک تیم کوچک بر روی پروژه‌ای با اسم رمز Hades شروع به کار کرد که توسط کارگردان Reaper of Souls، "جاش موسکویرا"، هدایت می‌شد و به نظر می‌رسد با سبک همیشگی سری Diablo تفاوت داشته است.

Hades یک برداشت از Diablo با سبک و شکل و شمایل Dark Souls بود و یک زاویه دید بالای-شانه سوم شخص را شامل می‌شد. کوتاکو به ما می‌گوید که بخاطر تفاوت عجیب و غریب این پروژه با حال و هوای همیشگی سری Diablo شرکت Blizzard قصد داشت یک نام جدید به آن بدهد و Diablo IV نام نگیرد. متاسفانه این پروژه با مشکلات بزرگی رو به رو شد و در نهایت در سال 2016 لغو شد. سرانجام Blizzard تمرکز خود را بر روی Rise of the Necromancer عنوان Diablo III گذاشت و در نهایت کار بر روی پروژه Fenrir یا Diablo IV را آغاز کرد.

در نهایت یکی از اعضای قدیمی Blizzard متذکر شد اگر شرکت بسته الحاقی دوم را لغو نکرده بود الان سری Diablo در وضعیتی بهتر و متمرکزتر قرار داشت:

"من به یاد دارم که بسیاری از ما به یکدیگر نگاه می‌کردیم و می‌گفتیم 'هی مرد اگر دومین بسته الحاقی را به سرانجام می‌رساندیم و نصف تیم را برای لغو پروژه از دست نمی‌دادیم و از طرف دیگر اتفاقاتی نظیر تغییرات شخصی، مدیریتی و تمرکز بر روی Hades رخ نمی‌داد تا به الآن بسته الحاقی را عرضه میکردیم و در وضعیت بهتری قرار می‌گرفتیم."

با این حال به نظر می‌رسد شرکت Blizzard در رابطه با این پروژه‌های لغو شده سکوت اختیار کرده است. بنابر گفته‌های این شرکت به کوتاکو، در 30 سال اخیر تنها 50 درصد از پروژه‌های در دست ساخت چراغ سبز Blizzard را دریافت کردند و به سطح انتظارات کیفی این شرکت رسیده‌اند، 50 درصد بقیه یا لغو و یا این که در نهایت با Overwatch یا World of Warcraft ترکیب شدند:

"لغو شدن برخی پروژه‌ها به معنای قدرت و تعهد ما نسبت به کیفیت به حساب می‌آید و این شیوه عملیاتی ما می‌باشد. در طول تاریخ شرکت ما تقریبا نیمی از پروژه‌های در دست ساخت خود را عرضه کردیم و آن‌ها مواردی هستند که وظیفه نمایندگی کیفیت کاری Blizzard را به رخ می‌کشند."

"عرضه نکردن یک بازی تصمیم آسانی نیست اما همیشه در نهایت تصمیمی درست برای ما بوده است. لغو Titan ما را به Overwatch رساند و لغو Nomad در نهایت به World of Warcraft منجر شد."

در حال حاضر طرفداران نظرات متفاوتی دارند اما به طور کلی با Diablo Immortal موافق نیستند. ما نمی‌دانیم Blizzard چه زمانی را برای رونمایی از پروژه Fenrir یا همان Diablo IV مناسب می‌داند اما حداقل طرفداران متوجه شدند که این بازی در دست توسعه قرار دارد.

نظر شما در این باره چیست؟