تصاویر لو رفته نشان می‌دهند Valve در حال طراحی هدست واقعیت‌مجازی مخصوص به خودش است

به تازگی تصاویری منتشرشده که نشان می‌دهند Valve قصد دارد عینک واقعیت‌مجازی مخصوص خود را عرضه کند. این تصاویر برای بار اول دیروز در imgur منتشر شدند، اما طبق ساعت روی صفحه‌ی دسکتاپ کامپیوتر، عکس‌ها در July 2018 گرفته شده‌اند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Eurogamer، با اینکه صحت این تصاویر تاکنون تایید نشده، اما پیچیدگی‌های نشان داده‌شده، تعداد یونیت‌های مختلف، و لوگوی معتبر Valve که روی مدارهای الکتریکی حک شده است، صحیح‌بودن این شایعه را افزایش می‌دهند. اگر آن‌ها هدست‌های اصلی نباشند، پس نسخه های تقلبی واقعا دقیقی هستند.

اگر با دقت تصاویر را بررسی کنیم، ظاهرا این هدست‌ها دارای هدفون‌های داخلی و سنسورهای SteamVR به علاوه‌ی دو دوربین قابل مشاهده که خبر از ارایه‌ی یک میدان دید بزرگ تر از Vive می‌دهد، هستند. Uploadvr اضافه‌ می‌کند که پدینگ هدست در ظاهر شبیه به پدینگ دیده شده در کنترلرهای Knuckles اصلی Valve است.

اگرچه Valve آشکارا درباره‌ی بازی‌های VR که هم‌اکنون در دست ساخت دارد صحبت کرده، اما آن‌ها در حال حاضر در حال همکاری با Vive HTC و Vive Pro برای سخت‌افزار VR بوده و هنوز هیچ خبر رسمی‌ـی مبنی بر اینکه این توسعه دهنده در حال کار بر روی تکنولوژی VR خودش است منتشر نشده است. آیا این می‌تواند یک هدست Vive جدید باشد که هنوز نام تجاری HTC را دریافت نکرده یا چیزیست که کاملا مستقل از HTC ساخته شده است؟

منابع مستقل تایید کرده‌اند که در‌حقیقت این‌ها نمونه‌های اولیه‌ای از یک Valve HMD که در آینده‌ی نزدیک معرفی خواهد شد، هستند؛ به گفته آن‌ها این VR می‌تواند یک میدان دید 135 درجه‌ای را به همراه رزولوشن Viva Pro ارایه دهد.

این منباع تایید کرده‌اند که این هدست احتمالا با کنترلرهای Knuckles به اضافه‌ی یک بازی Half-Life برای واقعیت‌مجازی عرضه خواهند شد.