نگاهی به نقدها و نمرات بازی واقعیت‌مجازی Tetris Effect؛ تجربه‌ای لذت‌بخش، اعتیادآور و تازه از دنیای Tetris

نگاهی به نقدها و نمرات بازی واقعیت‌مجازی Tetris Effect؛ تجربه‌ای لذت‌بخش، اعتیادآور و تازه از دنیای Tetris

عنوان Tetris Effect چند روز پیش برای PlayStation VR منتشرشده و از این رو منتقدین به نقد و بررسی بازی پرداخته‌اند. این عنوان پازل‌محور توسط استودیو ژاپنی Resonair توسعه یافته و به وسیله Enhance Games منتشر شده است. همانند نسخه‌های کلاسیک، در این نسخه نیز بازیکنان باید کاشی‌ها را بنابر قوانین بازی که این بار با موسیقی و جلوه‌های بصری گره خورده است، در کنار یکدیگر قرار داده و به مراحل بعدی بروند.

در ادامه نقدها و نمرات سایت‌های مختلف را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

PlayStation Universe 100

یکی از بهترین بازی‌های تاریخ دوباره بازگشته است و این بار در Tetris Effect شاهد پیشرفت‌های خارق‌العاده آن هستیم. نتیجه تبدیل به عنوانی لذت‌بخش شده که از بازیکن از تجربه آن خسته نمی‌شود. این عنوان را می‌توان به عنوان یکی از کاندیدهای بهترین بازی نسل در نظر گرفت. واقعا با Tetris 2.0 روبرو هستیم.

Gaming Age 100

بازی از نظر بصری و موسیقی من را تحت‌تاثیر قرار داده است. تجربه بازی به وسیله واقعیت‌مجازی نیز بسیار خوب پیاده‌سازی شده است.

God is a Geek 90

هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم چنین حس خوبی نسبت به یکی از نسخه‌های Tetris داشته باشم ولی این اتفاق رخ داده است. بازی به شدت سرگرم‌کننده و اعتیادآور بوده و ویژگی‌های بصری و موسیقی‌های آن نیز خوب و بااحساس هستند.

Game Informer 90

شاید ریشه‌های بازی آشنا و قابل تشخیص باشند ولی Tetris Effect به جای عنوانی تکراری، حس یک بازی کاملا جدید را القا می‌کند. نحوه ارائه و چیدمان بازی کاملا با گیم‌پلی آن تطابق داشته و لایه‌ای غیرمنتظره از احساسات را ارائه می‌کند.

GameSpot 90

Tetris Effect یک بازی دگرگون‌شده و متنوع است.

GameCrate 88

بعد از گذشت سال‌ها این اولین بازی تک‌نفره Tetris است که چیزی جدید را به فرمول بازی اضافه می‌کند. اگر یکی از طرفداران و عاشقین Tetris هستید، باید این بازی را امتحان کنید.

IGN 85

چه کسی فکر می‌کرد نسخه‌ای جدید از یک بازی ساده همانند Tetris یتواند چنین تجربه‌ی جذابی ارائه دهد؟ ادغام گیم‌پلی، موسیقی‌ها و جلوه‌های بصری طراحی‌شده توسط "تاسویا میزوگوچی" عنوانی را به وجود آورده که احتمالا تاکنون نظیر آن را تجربه نکرده‌اید. با اینکه ارائه زیبا و متنوع Tetris Effect گاهی اوقات واقعا جلوی گیم‌پلی بازی را می‌گیرد، این بازی نشان می‌دهد که حتی بعد از 30 سال Tetris هم‌چنان می‌تواند تازه و جذاب باشد.

Slant Magazine 70

تمامی ویژگی‌هایی جدید اضافه‌شده به بازی به خاطر نبود عمدی و غیرقابل توضیح بخش چندنفره، سطحی و بدون استفاده باقی می‌مانند.

میانگین نمرات در متاکریتیک: 89

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.