حذف برخی از اشارات سیاسی، شرط‌بندی و جنسی Rainbow Six Siege توسط Ubisoft سبب اعتراض طرفداران این بازی شده است

حذف برخی از برخی از اشارات سیاسی، شرط‌بندی و جنسی Rainbow Six Siege توسط Ubisoft سبب اعتراض طرفداران این بازی شده است

به تازگی Ubisoft اعلام کرده است قبل از عرضه Rainbow Six Siege در "مناطق آسیایی" چندین "تغییر در محیط بازی" اعمال خواهد شد. اگرچه، طرفداران از اینکه این نسخه تصفیه‌شده تبدیل به نسخه جهانی بازی خواهد شد، راضی نیستند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، شرکت Ubisoft از طریق پستی در وبسایت رسمی Rainbow Six Siege گفته که در به روز رسانی پیشِ‌رو سال سوم، فصل چهارم "برای اطمینان از راحتی، تغییراتی در نقشه‌ها و آیکون‌های بازی اعمال خواهد شد." در حالی که Ubisoft به طور دقیق نگفته قصدش از انجام این کار چیست، ولی حدس زده می‌شود که این تغییرات برای مطابقت با مقررات محلی قبل از عرضه بازی به صورت گسترده انجام می‌شوند.

پست Ubisoft شامل چندین مثال از تغییرات پیشِ‌رو بوده و نشان می‌دهد که چیزهایی در رابطه با محتوای خشونت، شرط‌بندی و جنسی در بازی عوض خواهند شد. برای مثال آیکون مبارزات از نزدیک بازی از چاقو به یک مشت تغییر کرده و اسکلت‌ها نیز چه مربوط به داخل بازی و یا هنرهای آن باشند، به صورت کامل از بازی حذف خواهند شد. مثال‌های دیگر نیز شامل حذف‌کردن ترشح‌های خون و یا دستگاه‌های شرط‌بندی می‌شود.

نیازی به گفتن نیست که طرفداران در این مورد و به خاطر "سانسورکردن" برخی از موارد خوشحال نیستند. حتی برخی این کار و تبدیل این نسخه به نسخه‌ جهانی بازی را به پای تنبلی Ubisoft گذاشته‌اند. Ubisoft در این مورد نوشته است:

"با حفظ‌کردن تنها یک ساختار کلی از بازی، ما می‌توانیم کار تیم ساخت بازی و توسعه‌دهندگان را کمتر کنیم. این به ما اجازه می‌دهد به عنوان یک تیم توسعه مشکلات را سریع‌تر برطرف کنیم."

هم‌چنین در ادامه اشاره شده که داشتن یک ساختار جهانی "تضمین می‌کند که هر تغییری در آینده با هرگونه مقررات جهانی که ما با آن کار می‌کنیم، هماهنگ خواهد بود. "


اگرچه کمی بعد یکی از مدیران جامعه بازیکنان Ubisoft در بیانیه‌ای متناقض گفته‌های اولیه این شرکت را رد کرد:

"ما متوجهیم و می‌فهمیم که برای برخی المان‌ها، داشتن یک ساختار جهانیِ واحد غیرممکن است. از این رو، برخی از چیزها در ساختار بازی در نسخه‌های مختلف متفاوت خواهند بود."

هم‌چنین در ادامه اشاره شد که این ساختار مبتنی بر ناحیه و چندشاخه "تغییری در بازیکنان فعلی ما ایجاد نخواهد کرد."

با اینکه Ubisoft با اعلام تغییرات پیشِ‌رو سبب ناراحتی و اعتراض بسیاری از طرفداران شده است، ولی این ناشر تاکید کرده این تغییرات تنها در ویژگی‌های بصری و هنری بازی تاثیر خواهند گذاشت و هیچ‌گونه تغییری در گیم‌پلی Rainbow Six Siege اعمال نخواهد شد: "این تغییرات چیزهایی را که سبب بشود شما Siege را به عنوان بازی‌‌ای که اکنون هست نشناسید، تهدید نخواهند کرد."

نظر شما چیست؟ آیا با اعمال این تغییرات موافقید یا همانند عده‌‌ی کثیری از طرفداران نسبت به آن‌ها اعتراض دارید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.