NPD لیست 10 بازی پر فروش PS4 و Xbox One را اعلام کرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، "مت پیسکاتلا"، مدیر تولید گروه NPD(گروه تحقیق در بازار و جمع آوری اطلاعات فروش بازی‌ها در آمریکا)، ساعاتی پیش در توییتر 10 بازی پر فروش Xbox One و PS4 را با بازیکنان به اشتراک گذاشت. این آمار هم شامل فروش دیجیتالی و هم شامل فروش فیزیکی می‌شود و البته فروش دیجیتالی تنها از طرف ناشرانی ثبت شده است که جزو پنل دیجیتال NPD باشند. به عنوان مثلا Bethesda در این لیست به حساب نمی‌آید.

همانطور که می‌بینید و البته انتظار می‌رفت 4 رتبه اول بر روی هر دو پلتفرم یکسان می‌باشد. Grand Theft Auto V با قدرت در رتبه اول قرار دارد و پس از آن شاهد حضور سه بازی Call of Duty از استودیوهای Sledgehammer،Treyarch و Infinity Ward هستیم. نکته جالب آن است که تنها بازی‌های انحصاری لیست God of War برای PS4 و Halo 5: Guardians برای Xbox One می‌باشد. اگر از نظر برتری شرکت‌های ناشر بررسی کنیم سه شرکت Activision Blizzard،Take-Two و Electronic Arts جدول را در دست گرفته‌اند.

لیست پر فروش‌ترین‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

PlayStation 4

  1. Grand Theft Auto V
  2. Call of Duty: WWII
  3. Call of Duty Black Ops III
  4. Call of Duty Infinite Warfare
  5. NBA 2K18
  6. Battlefield 1
  7. God of War
  8. Star Wars Battlefront
  9. Call of Duty: Advanced Warfare
  10. NBA 2K17

Xbox One

  1. Grand Theft Auto V
  2. Call of Duty: WWII
  3. Call of Duty Black Ops III
  4. Call of Duty Infinite Warfare
  5. Battlefield 1
  6. Star Wars Battlefront
  7. Call of Duty: Advanced Warfare
  8. Halo 5: Guardians
  9. Destiny 2
  10. Fallout 4

پیسکاتلا در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که شاید لیست شامل تغییرات بزرگی شود، به عنوان مثال به زودی Marvel's Spider-Man وارد لیست ده تایی خواهد شد چرا که شاهد فروش 3.3 میلیون نسخه‌ای در سه روز اول عرضه بازی بودیم و قضیه ورود به لیست پر فروش‌ترین‌ها چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

پیسکاتلا به طور دقیق‌تر توضیح داد:

"NBA 2K18، Tom Clancy's Rainbow Six: Siege و Overwatch تا آخر امسال وارد 10 برتر Xbox One خواهند شد، حتی امکان دارد برخی از عناوین عملکرد غیرمنتظره‌ای از خود نشان دهند و بیش از انتظارات فروش داشته باشند."

"Marvel's Spider-Man تا ماه آینده وارد لیست 10تایی PS4 خواهد شد، در حالی که Destiny 2 نیز در با کمی فروش بیشتر ممکن است خود را به لیست برساند. البته باید خاطر نشان شوم که Destiny 2، Destiny 2: The Collection و Destiny 2: The Taken King هر کدام بازی جداگانه‌ای به حساب می‌آیند."

لیست ذکر شده حاصل بررسی‌ها تا تاریخ 6 اکتبر است و به همین دلیل شاهد عناوینی مانند Red Dead Redemption 2 و Call of Duty: Black Ops IIII نیستیم.

نظر شما در این باره چیست؟